Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Freya_bokt schreef:Goeie anti-muggentip: ik heb mijn pagony eczema geimpregneerd met zo'n permethrine-kit voor muskietennetten uit de kampeerwinkel. Het kostte me 14 euro en wég mugjes (werkt 3 maanden, beweren ze...)! Nu maar hopen dat Charlotte haar staart minder gaat schuren...
MaiNat schreef:sjee een heel topic vol met schurende paarden, ik ga dit topic maar eens goed doorlezen..... Want mijn ene shet schuurt haar nek, manen en staart tot kale plekken aan toe (zelfs zwarte kale plekjes op d'r hoofd) en heeft hierdoor totaal geen rust en ik vind het verschrikkelijk om aan te zien.... De andere ponies die erbij staan hebben het ook alleen veel minderBen nu 5 maanden verder en heb van alles geprobeerd Imaverol, Sebacil Tea Tree maar niks helpt en de behandelde DA's weten het ook niet meer. Het is iig geen schimmel...maar wat zou het nu kunnen zijn?
WendyBZ schreef:IK heb het topic grotendeel doorgelezen, mara ik heb toch eigenlijk een heel specifiel probleem...![]()
Merrie, drachtig en er loopt nu een veulen bij, heeft zomerexceem. Is drie jaar geleden begonnen met schuren, in de winter. Daarna is het elke zomer mis geweest. Ik probeer haar vaak met teershampoo te wassen, maar ik ben er alleen in het weekend. Een deken is geen optie aangezien het een fokmerrie is en mn ouders geen zin hebben in het geklooi daarmee.
Zelf spuiten we wel met azijn/citronella, maar dat werkt maar een beetje. Ik heb gelezen dat notenolie met evt citronella wel wil helpen, dan ga ik dat maar eens proberen. Er is in de wei niets waar ze aan kan schuren, maar de manenkam is alweer helemaal kapot, de staart begint nu ook weer.
Ik zit nu te denken dat ik ze misschien wel over kan halen tot alleen een halsdeken, dat zou denk ik al wel schelen.
Iemand nog tips?