heel raar tipje misschien, maar het heeft uiteindelijk bij mij goed geholpen. Na tig zalven en kuren en spuiten heeft mijn dierenarts de volgende tip gegeven: droog houden! en meerdere keren per dag koffieprut erop. Wel eerst laten drogen. Ben zelf grote koffiedrinker, dus geen probleem. elke dag de prut uit filter in bakje doen, op verwarming en de droge poeder op mokplekken smeren. Groot deel valt eraf, maar das geen probleem, ga niet eerst iets erop smeren omdat je denkt dat het moet "plakken", gewoon flink inwrijven. Na 3 maanden mok, was ik er in 9 dagen vanaf. Succes.
haha ja die lijst die is er wel, maar ben zo druk de laatste tijd dat ik m compleet vergeten ben... zal er nu gelijk even induiken en m naar een mod sturen!
Na maanden mok gehad te hebben is ze er nu vanaf!!!! Met droogzetters van de koeien. De eerste keer wassen met betadineshampoo en dan de droogzetter erop smeren. Dan een paar dagen zalf over zalf smeren. Dit is bij mijn paard vanaf zondag gedaan en nu is ze er vanaf. Eindelijk!! Eerst deed ik elke dag wassen met betadine maar het is de bedoeling dat je dat alleen de eerste keer doet en dan zalf over zalf smeert. ( wel 1 soort zalf natuurlijk )
wat kan ik doen aan droge mok? Ik heb altijd gehoord van bandages aan de benen met watjes in ontsmetting eronder. Maar nu las ik daarjuist dat je droge mok droog moet houden...dus die bandages zal wel geen goed idee zijn zeker?
Wat kan ik er dan het beste aandoen? Ik merkte vandaag echt een grote korst in haar kootholte... :s , droog wel te verstaan. Paardje staat nu op stal en staat super droog...
ik heb net als biek hele goede ervaringen met betadineshampoo en droogzetters. Ik heb de benen droog gefohnt met de fohn van mijn dochter.en dan de droogzetzalf erop.werkte echt goed
vaseline; op zich wel, houd de korsten soepel en is waterafstotend. Smeer altijd met schone vingers op een schone wond. En steek niet dezelfde vinger in het potje. Want als je de bacterieen verspreid krijg je meer mok..
wij smeerden de paarden met mok altijd in met atrix handcreme, trekt lekker snel in. je moet wel snel intrekkende handcreme ZONDER parfum gebruiken natuurlijk,maar het werkte wel altijd snel.
ik gebruik altijd acederm spray van de dieren arts opspuiten en je bent klaar met of zonder korst das pas super
Ik heb er inmiddels ook een aantal keer acederm op gespoten. Zeker handig voor als er kleine kloofjes ontstaan of als er een beetje bloed is gekomen door het verwijderen van een korstje.... Het ontsmet goed!
Gefeliciteerd IngLio!!!. Ik wou dat ik dat ook kon zeggen, maar Myrdals mok lijkt nu dagelijks meer toe te nemen. Gisteren liep ze er zelfs in het begin onregelmatig van. Ik ga het nu van binnenuit proberen te bestrijden. Ik heb drainage compositum aangeraden gekregen. Dit reinigt alle organen waardoor andere medicijnen beter kunnen werken. Het is te koop bij de Groene Os. Iemand verder nog ervaringen hiermee? Zal proberen vanavond foto's te maken.
Ik kwam vanavond op stal, stond Arabel met een heel dik en warm achterbeen, plus een bloedende wond aan haar hoefbal!!!!
Snap er niks van , het ging zo goed. Ik weet ook niet of het mok is of iets anders, het voelde wel als mok
Dus ik heb even gewassen met tea tree shampoo en even tien minuten over het harde gelopen. Toen nog even afgespoeld met koud water. Drooggemaakt en stopverf zalf erop gedaan. Het leek iets beter toen ik haar weer op stal zette maar vooral het hete van het been baart me zorgen. Altijd wat met die knol...
oja, dat is een speciale zalf die ik van mijn DA heb gekregen. Er zit oa zwavel en zinkzalf in en heeft als ENIGE zalf geholpen tegen de mok van Arabel.
Het is een dikke zalf die toch goed smeert. Het is plakkerig en legt een beschermende laag over de kootholte zodat er geen water ed bij kan.
Het is antibacterieel en meer van dat soort dingen maar precies weet ik het ook niet. Als ik dat toch eens kon lospeuteren bij mn DA dan ging ik het verkopen...
Nou, ik heb gisteren drainage compositum en pro-bioforte besteld bij de Groene Os. Ben benieuwd of het helpt samen met de zink zwavelpasta. Ben momenteel wel een beetje radeloos. Ondanks de superdroge paddock en stal en het smeren van zink zwavelpasta lijkt het wel alsof de plekken dagelijks toenemen. Er zitten nu enorme kloven in haar kootholtes, zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Daarom heb ik ook besloten om het gelijk maar goed van binnenuit aan te pakken. Dit advies heb ik trouwens van een homeopathische arts. Als het goed is zou het vandaag al komen, dus ben benieuwd!
Myrdal, heb je een foto van de mok? Het lijkt erg op de mok die arabel heeft gehad.
Ik ben een groot voorstander van binnenuit werken. Maar op een gegeven moment heb je een 'gezond' paard en kun je niets meer doen. Als het echt niet overgaat en je paard zijn been wordt dik en ze gaat kreupelen, dan ben je al te laat en zou ik toch een reguliere arts inschakelen.