Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:57

Sterkte hoor en fijn dat je vriend erbij is! Kan de migraine van nu niet komen door verkeerd eten in combinatie met de stress die je aldoor hebt? Het zou mij ook niet in mijn koude kleren gaan zitten waar je allemaal doorheen moet, dus ik zou stress erbij niet uitvlakken hoor.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:05

Hannanas schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Blij dat mijn vriend erbij is en iets geregeld heeft met zijn werk.
Weer migraine aanval die reactie op mijn eten getriggerd heeft.
Hij is dus alles aan regelen terwijl ik hier bij Tom met mijn hoofd boven wc hang

Scheelt dat ze 24/7 open zijn, de wc heb je daar }:0 . Vreselijk die migraine :( heel veel sterkte met de verhuis. Hopelijk doet hij het goed op de weide.

Kun je daar 24/7 op bezoek bij je paard?

Sterkte Gustixbill, zal zeker stress bijzitten.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 22:17

Afbeelding

Mijn migraine is 1-2x in het jaar, controleerbaar met nurofen.
Echter in die mate dat ik niet meer functioneer (zoals nu, ookal moet ik nog heel even) en overgeef tot punt dat Ik gedragen Moët worden zo 1x in de 2-3j en idd de grootste trigger is stress.
Zondag avond had ik al prijs, maar was het houdbaar met medicatie en zonnebril. Tot zo net toen we bij Tom aankwamen.
Vriend heeft alles geregeld, alles aangedaan en hem tot aan het wagentje gebracht. Daar heb ik moeten overnemen omdat hij met mijn vriend zijn voeten speelde. Maar met 1 poging van mij stond hij erop.
Nu naar huis, afladen, op stal zetten, wagentje terug brengen en auto halen. En dan EINDELIJK bed in. Stallen zijn wel niet zuiver, maar van 1 avond met wonde ingepakt gaat hij niet dood

Morgen wel even alles checken als ik bed uit geraak. Want hij viel zonet weer in de stal en liep enorm raar. Maar kan van slapen zijn. Hij lag namelijk toen we aankwamen

Bezoek door de week officieel 9-18 (20:00 word getolereerd zonder van te voren bellen). Buiten die uren moet je best even bellen. weekend 10-12 maar ben ook al ‘S avonds geweest.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:25

je zal hem voorlopig denk ik heel vaak slapend liggend in de stal zien, gezien afgelopen dagen, geen paniek, hebben mensen ook als ze langere tijd niet vrijwillig van huis zijn geweest en ritme flink verstoort is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:36

Fijn dat hij weer thuis is!

Hopelijk kom jij nu ook weer een beetje tot rust!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 23:03

Home sweet home
Afbeelding

Camionnetje terug brengen en slapen gaan.
Blij dat ik morgen en hele week vrij gevraagd had ivm overlijdensdatum van mama

Tazzey

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 23:10

Wat fijn dat hij veilig thuis is. Verkijk je niet op de komende dagen. Zoals iemand hiervoor al zei zal hij veel slapen waarschijnlijk.
Goed dat je vrij hebt gevraagd, je hebt even tijd voor jezelf nodig. Als je net zo goed voor jezelf zou zorgen als dat je voor je paard doet… ;)

Veel sterkte met de herdenking van je mama. :(:)

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 23:23

Mooi dat hij weer thuis is! Hij zal de komende dagen vast doodmoe zijn, maar dat komt wel weer goed. Ik hoop dat jij je ook snel beter voelt. Lekker slapen, hopelijk morgen een stuk beter.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 07:14

Fijn dat hij weer thuis is.
Hopelijk heb je vannacht goed geslapen en gaat het nu weer beter met je

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:15

Fijn dat hij eindelijk weer thuis is. En nu veel rust voor jou en Harvey gewenst

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 09:43

Iemand is wakker

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vannacht wel zijn pak aan gelaten gehad in stal, ivm transport, stress, en hij enorm allert maar onrustig was.
Hij is nog steeds niet 100% maar heeft even tijd nodig

Afbeelding

Dus vanavond krijgt hij het weer aan.
En de tijd stal afbouwen vs wei opbouwen.
Zodat als hij terug naar stal gaat weer 24/24 mee in de kudde kan.

En het belangrijkste niet vergeten: de wonde

Afbeelding
Beter lukte niet echt aangezien hij niet wou stilstaan. Maar jullie snappen het idee ?
Een geval van waar is de wonde *\o/*

Ben ik over voorzichtig dat ik elk uur de wekker gezet heb om te gaan kijken ?
Enige reden dat ik er niet bij blijf is dat mijn hoofd nog steeds slaap nodig heeft :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:08

Wat een leuk filmpje!
Nu hij mentaal ook weer op kan knappen zal het vast goed gaan komen :j

En hup jij je bedje in.
Steeds gaan kijken veranderd niets.
Dus slaap maar eens goed door.
Mocht het fout gaan kan het zelfs onder je neus fout gaan, dus dat gaat het niet veranderen als jij er bij blijft of nu gaat slapen. :knuffel:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:31

Aww zo genieten van dat blije hoofd <3 daar doe je het toch voor...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:43

Volgens mij is er een heel blij weer thuis te zijn bij zijn mattie.

Ja, je bent gek dat je elk uur de wekker hebt gezet. Maar, gezien de historie, snap ik je wel.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:49

Wat een fijn filmpje! Heerlijk dat ie weer thuis is en verder ga ik met m’n voorgangers mee; rust even goed uit! Elk uur kijken helpt niks (helaas)

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:51

Ik denk inderdaad dat TS het moet overgeven. DP heeft helaas gewoon gelijk met de laatste zin. Je kan eenvoudigweg niet alles voorkomen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 10:53

Blij is hij zeker, Arabier is er niets tegen :')
Hoop dat aangezien hij gisteren niet 100% liep met opladen (deze ochtend was hij gewoon. Behalve dat linker achter en voorbeen, maar dat heeft wat tijd nodig, aangezien de achillespees geraakt is en de kanteling links voor zat) niets geforceerd heeft. Dus ik ga zodadelijk toch even kijken. Vriendlief op zijn werk halen (regenweer, geen cement te vervoeren) en verder slapen :j

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 13:08

Ik heb het topic aan het begin een beetje gevolgd en daarna uit het oog verloren. Wat ziet die wond er goed uit en wat een doorzettingsvermogen heb jij voor je paard! Keus om hem naar Tom te brengen is de beste ooit geweest denk ik.

Hopelijk gaat die mentaal vooruit en knapt die fysiek ook weer wat op! Hopelijk volgend jaar mei een hele mooie update en is het allemaal dubbel en dwars waard geweest!

Je bent een topper TS!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 13:16

Laura_ schreef:
Ik heb het topic aan het begin een beetje gevolgd en daarna uit het oog verloren. Wat ziet die wond er goed uit en wat een doorzettingsvermogen heb jij voor je paard! Keus om hem naar Tom te brengen is de beste ooit geweest denk ik.

Hopelijk gaat die mentaal vooruit en knapt die fysiek ook weer wat op! Hopelijk volgend jaar mei een hele mooie update en is het allemaal dubbel en dwars waard geweest!

Je bent een topper TS!

Voor deze die willen en het interessant lijkt kan ik ook kijken om er een volg topic van te maken, zowel wonde als hoeven als mentale toestand

Hij is in iedergeval zwart van de modder en heeft zich overdaan vrees ik. Duidelijk pijn gezicht, ingekrompen en ribben zichtbaar.
We gaan straks toch bij Tom langs en even overleggen . Was te verwachten dat hij dat zou doen natuurlijk. Dus even in gaten houden

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 13:37

Een van mijn eerste rijpaarden had een achillespees scheur opgelopen. Het advies was toen: 6 weken boxrust. Nu is dat met Harley zo,n beetje onmogelijk. Ik denk alleen met zijn gedrag, dat er wel meerdere periodes zullen zijn, waarin hij pijn zal hebben. Dat is niet te voorkomen in dit geval.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 13:41

nikkel schreef:
Een van mijn eerste rijpaarden had een achillespees scheur opgelopen. Het advies was toen: 6 weken boxrust. Nu is dat met Harley zo,n beetje onmogelijk. Ik denk alleen met zijn gedrag, dat er wel meerdere periodes zullen zijn, waarin hij pijn zal hebben. Dat is niet te voorkomen in dit geval.

Hij moest gelukkig niet meer in de box, mocht naar buiten. Was “maar” een ontsteking, maar ik merk Idd dat hij er niet echt comfortabel mee is.

Wondes even ontsmet en zalf erop. Staat al weer minder in elkaar gekrompen en terug allerter. Dus pijnspasme. Maar wel even met Shady overleggen wat ik dan beste kan doen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 14:00

Een pijnspasme is niet prettig, maar niet onoverkomelijk.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 14:04

Heel ons doel is geweest hem pijnvrij te krijgen.
En dan breekt mijn hart dat hij toch die spasmes krijgt. Iets wat ik al even niet meer gezien had bij hem.
Vandaar dat ik wel wil overleggen. Aangezien hij daar ook op aspirine stond en deze niet meegegeven is. Gisteren ook zo laat niet meer bij stil gestaan. Het is geen zware pijnstiller, en werd vooral als bloedverdunner gegeven, maar het haalde precies wel de scherpe randjes eraf.
Al is het maar dat ik ze heb als back up, moest het toch meer lijken als alleen spasme omdat hij blijkbaar volgens de buren helemaal uit zijn plaat is gegaan op de tijd dat we niet thuis waren.

En hem op een mini weitje zetten werkt ook niet want dan doet hij hetzelfde op de plaats. Dus of dat veel beter is ?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 14:16

Nu voelt hij de pijn en anders met aspirine voelt hij minder en daardoor kan hij zich veel en veel erger bezeren of schade aan zichzelf doen oplopen. Misschien is wat om hem af en toe wat te masseren en hopen dat de switch off knop wordt ingedrukt.

Dit is een geval van: God zegen de greep en hopen dat het muntje de goede kant opvalt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 15:15

Overleg is altijd goed. Maar hoe heeft ie stil gestaan? Hij deed ook wel heel blij en gek op dat ene filmpje. Geen wonder dat het even niet lekker gaat. Hij moet weer leren doseren.