pluisje88 schreef:Het kapotmaken van zenuwen Door ze zo te overbelasten dat ze tijdelijk stoppen de trigger door te geven (wat pens is) vind ik persoonlijk ook geen oplossing.
Hier moet ik toch wel even op reageren. Dit is gewoon totaal niet wat PENS is. Prima als je zelf geen PENS wil laten doen maar doe geen uitspraken die niet waar zijn.
En verder:
Volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat headshaking vreselijk is en dat niemand een blijvende oplossing heeft die voor alle getroffen paarden werkt omdat niemand weet wat de oorzaak of oorzaken van headshaking is/zijn.
We zijn allemaal aan het zoeken en beoordelen op onze eigen wijze of een behandelmethode een optie is. De een baseert zich daarbij op of iets wetenschappelijk al dan niet bewezen is, de ander op ervaren effecten.
We zijn allemaal bang dat 'de ander' een oplossing of behandeling over het hoofd ziet omdat die uit het 'andere kamp' komt.
Dus we proberen elkaar te overtuigen. En dat is ook prima, maar laten we elkaar daarbij ook respecteren.
Focussed heeft in dit topic al ontzettend veel mensen geholpen, ze heeft enorm veel kennis, ze is nooit te beroerd om haar kennis te delen en vragen te beantwoorden. Hele studies leest ze er op na en legt ze uit.
Als je niet van de wetenschappelijke onderbouwingen houdt, prima, maar ga nu niet iemand die zo ontzettend behulpzaam is hier opeens neerzetten als iemand die anderen aanvalt.
Volgens mij is er in dit topic juist voor beide 'kampen' heel veel ruimte om ervaringen uit te wisselen en dat is juist heel mooi aan dit gesprek.