Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Art_Ificious schreef:Er is me wel iets opgevallen bij het longeren. In het filmpje is het niet erg duidelijk te zien. Maar de achtervoetjes tilt hij niet goed op waardoor de toon over het zand sleept.
BigBen schreef:Er is veterinair niets verkeerd met deze pony.
Okee, hij is niet perfect gemaakt, maar dat zijn weinig paarden.
Het enige wat hij tekort komt is iemand die er tijd en werkt in steekt.
Simpel werk, niet teveel dikke woorden, eenvoudige basis dingen.
Zodat hij meer bespiering krijgt, en meer (zelf)vertrouwen.
poes schreef:Huh? Het is inmiddels het nieuwe volgtopic van dit paard en zijn gedrag. Daar hoort algemeen management toch bij?
Art_Ificious schreef:Er is hier een aantal pagina's terug idd al gemeld dat een paard zichzelf een.bepaalde manier van.bewegen kan aanleren.
Bij het longeren vandaag (gelongeerd door leenbeesje) ontspande hij wel een stuk beter dan voorheen. Maar de vraag is echter... is dit door de ontstekingsremmers of door de persoon die hem longeert aangezien Limo echt gefocust was op leen (oortje naar haar gericht).
Tevens vandaag met touwhalster gelongeerd, voorheen deed ik dat ook en gaf me de indruk dat hij dit beter accepteert dan het bit. (Druk op bit van de longe = hoofd omhoog doen ipv laag te houden).
Citaat:Het is ook niet negatief bedoeld maar ook beweging en hoeveelheid training hebben gewoon invloed. Ja kijk, hij doet ook gewoon heel weinig en hij staat nog vrij veel binnen. Ik zou het flauw vinden als je niet mag vermelden dat dat eventueel anders zou kunnen en positief resultaat zou hebben. Ik vond het zelf niet overheersend.
Art_Ificious schreef:heb ook op een kleine volte moeten werken want de stalinstructrice had gesprongen met een paard en de hindernissen nog niet opgeruimd. Maar afwisseling in grootte is niet erg he.
bobje26 schreef:Klinkt nog steeds niet als de ideale plek voor Limo, zeker met revalideren zijn dit soort zaken echt heel erg belemmerend..
bobje26 schreef:Klinkt nog steeds niet als de ideale plek voor Limo, zeker met revalideren zijn dit soort zaken echt heel erg belemmerend..
Heleennn schreef:Inderdaad... Een rustige pensionstal is misschien beter geschikt voor een sensibel paard. Maar ja, daar beslissen wij natuurlijk niet over en TS wil duidelijk niet verhuizen. Denk dat een rustige plek het paard wel ten goede zou komen.
Babootje schreef:bobje26 schreef:Klinkt nog steeds niet als de ideale plek voor Limo, zeker met revalideren zijn dit soort zaken echt heel erg belemmerend..Heleennn schreef:Inderdaad... Een rustige pensionstal is misschien beter geschikt voor een sensibel paard. Maar ja, daar beslissen wij natuurlijk niet over en TS wil duidelijk niet verhuizen. Denk dat een rustige plek het paard wel ten goede zou komen.
Na operatie van mijn paard was mijn stal ook niet de meest ideale stal om te revalideren. Erg drukke stal, veel kinderen etc. Ik heb er toen voor gekozen om hem tijdelijk te verplaatsen,
bobje26 schreef:Wij hebben dit zelf ook gedaan. Gekozen voor zijn kansen ipv mijn gemak.
Stonden maar 6 paarden in totaal en heel veel rust en regelmaat. Heel belangrijk bij revalidatie!