Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:31

Is dat Nijmegen zelf of bedoel je in Heumen?

AmberCiaccia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:33

Nijmegen zelf

Maaike_Ma

Boktpony

Mandy schreef:
maar veel mensen beginnen bij voorbaat nu al te roepen dat er op een stal rhino is, als er 1 paard al briest is men nu hellig overtuigd van een rhino geval

Daar ben ik het mee eens hoor, maar ik betrap mezelf ook dat ik extra voorzichtig ben :7 Ik kwam voor de uitbraak wekelijks op 1 van de besmette stallen en de kleine kans is dus aanwezig dat ik het mee naar huis heb genomen.
Vanmorgen lag mijn hoogdrachtige merrie suffig te kijken in de stal en je wilt niet weten hoe snel je dan een thermometer in die kont duwt :o Als er geen Rhino was geweest had ik gedacht owh die is net wakker :') Achteraf gezien was ze dus ook net wakker want haar temperatuur was normaal en ze staat gewoon weer fris en fruitig in de wei :D

stalnijmegen

in nijmegen een stal met 40 paarden... vertel

AmberCiaccia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:34

bij ons is Maas en Waal zijn alle wedstrijden afgelast, meeste maneges gesloten en alle club lessen afgezegd

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:35

Bailey_4ever schreef:
24 Maart is het NK pony's in ermelo.. Daar komt ook van alles op af vanuit het hele land. Ben benieuwd hoe of wat tegen die tijd.

Ik moet zeggen, ik woon in Ruurlo en dat is behoorlijk een eind weg van Groesbeek/Nijmegen. Maar ik wordt er toch wel een beetje nerveus van. Helemaal vanwege het feit dat er in de media zo luchtig mee wordt omgesprongen.

Voor ons al eerder nml 3 mrt en ik neem aan dat gelderland ook wel vertegenwoordigd wordt
"de knhs zei dat we hun site in de gaten moesten houden

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:35

AmberCiaccia schreef:
bij ons is Maas en Waal zijn alle wedstrijden afgelast, meeste maneges gesloten en alle club lessen afgezegd

Dit is al wel redelijk 'oud nieuws'

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:36

ja maar nu blaas je iets over stal IN nijmegen met 40 paarden, ik kan zo snel niet een stal bedenken IN nijmegen met 40 paarden

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:37

voorzichtigheid kan geen kwaad toch, maar dat paranoia roepen van rhino rhino rhino, sommige mensen hebben geen ander woord meer in hun vocabulaire...
zo ik ga ff een rondje werken....( en mijn konijn in laten enten tegen miyxomatose(of hoe schrijf je dat) door al dat gepraat over enten dacht ik er ineens weer aan)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:37

:(:) wat een drama voor alle betrokkenen.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:38

ja maar er is na mijn weten niet zo een stal In nijmegen, dat ligt allemaal net op de grens erbuiten
vandaar dus mijn vraag

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:41

Heb zojuist de eigenaresse van la grande aan de lijn gehad en daar is geen rhino. Ze zijn natuurlijk uitermate voorzichtig, maar geen rhino daar.

AmberCiaccia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:42

het was ter info wat ik overal heb gehoord, of het waar is weet ik niet?

ook de dierenarts bij ons zei dat ze vooral bang waren dat als er op een stal het virus uitbreekt dat mensen dan hun pony of paard naar een andere stal brengen en het zo weer verder besmetten..

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:42

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:45

stalnijmegen schreef:
ja maar er is na mijn weten niet zo een stal In nijmegen, dat ligt allemaal net op de grens erbuiten
vandaar dus mijn vraag

Ik ken zo'n stal ook niet IN nijmegen dus ik ben ook benieuwd. Wel is het zo dat alle verhalen nu ook gewoon verdraait worden/verkeerd worden doorvertelt :(:) Dat is natuurlijk bij roddels ook altijd zo...

Citaat:
ook de dierenarts bij ons zei dat ze vooral bang waren dat als er op een stal het virus uitbreekt dat mensen dan hun pony of paard naar een andere stal brengen en het zo weer verder besmetten..

Maar dan ben je ook echt heel fout bezig en ik zou zoiets ook echt niet toestaan als eigenaar zijnde!

Vind het trouwens wel apart dat er voor Rhino in principe geen meldingsplicht is! Bij alle dierziekten heb je in principe meldingsplicht, maar paarden vormen blijkbaar een uitzondering terwijl dit virus toch ook niet echt niks is!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:47

claud1 schreef:
Voor ons al eerder nml 3 mrt en ik neem aan dat gelderland ook wel vertegenwoordigd wordt

Ja iemand zei dat net al.. Zolang ze maar de juiste opties afwegen en het niet op een gokje gooien. Dan maar wat uitstellen toch :)

AmberCiaccia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:50

Gewoon de KNHS site in de gaten houden, zodra ze nodige informatie hebben zullen ze het er best opzetten.

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:00

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:00

Dat ze het in de Gelderlander over ruimen hebben vind ik wel wat ver gaan hoor... Dat is ook een soort van onwetendheid denk ik. Rhino is een herpesvirus... Een paard kan dus rhino bij zich dragen, maar niet ziek worden.
Maar misschien plaatsen ze volgende week wel een artikel over het herpesvirus bij mensen, dat iedereen met een koortslip geruimd moet worden! ;)

Wel balen dat er nu een 3e stal bevestigd is... Ben bang dat er nog wel meer stallen zullen volgen.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:02

amber ciaccia, zou je aub eerst wat meer in het topic willen lezen??

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:05

Sushilla88 schreef:
Dat ze het in de Gelderlander over ruimen hebben vind ik wel wat ver gaan hoor... Dat is ook een soort van onwetendheid denk ik. Rhino is een herpesvirus... Een paard kan dus rhino bij zich dragen, maar niet ziek worden.
Maar misschien plaatsen ze volgende week wel een artikel over het herpesvirus bij mensen, dat iedereen met een koortslip geruimd moet worden! ;)

Wel balen dat er nu een 3e stal bevestigd is... Ben bang dat er nog wel meer stallen zullen volgen.

Ben ik even blij dat ik dat herpesvirus niet bij me draag.
Heb als kind wel de waterpokken gehad, telt dat dan ook?

Alle gekheid op een stokje. Ik schreef eerder ook al dat ruimen een enorme impact zou hebben aangezien heel veel paarden drager zijn en dus in het verleden besmet geraakt zijn.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:12

Bailey_4ever schreef:
claud1 schreef:

Ja iemand zei dat net al.. Zolang ze maar de juiste opties afwegen en het niet op een gokje gooien. Dan maar wat uitstellen toch :)

De hengstendemonstratie in Ermelo gaat ook niet door vanavond, dus dan neem ik aan dat de ponykamp. 3 maart ook niet door gaat. :n
Maar veiligheid gaat voor!

lucky_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:18

Ik vind ook dat er veel te weinig nieuws naar buiten word gebracht...de de gelderlander is de enige en op hart van nederland vinden ze dat gevonden eekhoorntje net even wat belangrijker?oke de mensen omgev nijmegen groesbeek zijn wel op de hoogte maar de omgeving eromheen ook? Ik vind dat er alsnog te weinig maatregelen genomen worden.er zijn gelukkig een hoop verstandige mensen maar ook een hoop niet. Er zou zeker een verbod moeten komen voor paarden buiten hun erf maarja hoeveel moet er nog gebeuren willen ze dat gaan doen?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:20

Lang niet iedereen is ervan op de hoogte hier in de omgeving :n
Collega van mijn man zag het ook vandaag pas in de krant...