Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mandy schreef:maar veel mensen beginnen bij voorbaat nu al te roepen dat er op een stal rhino is, als er 1 paard al briest is men nu hellig overtuigd van een rhino geval
Bailey_4ever schreef:24 Maart is het NK pony's in ermelo.. Daar komt ook van alles op af vanuit het hele land. Ben benieuwd hoe of wat tegen die tijd.
Ik moet zeggen, ik woon in Ruurlo en dat is behoorlijk een eind weg van Groesbeek/Nijmegen. Maar ik wordt er toch wel een beetje nerveus van. Helemaal vanwege het feit dat er in de media zo luchtig mee wordt omgesprongen.
stalnijmegen schreef:ja maar er is na mijn weten niet zo een stal In nijmegen, dat ligt allemaal net op de grens erbuiten
vandaar dus mijn vraag
Citaat:ook de dierenarts bij ons zei dat ze vooral bang waren dat als er op een stal het virus uitbreekt dat mensen dan hun pony of paard naar een andere stal brengen en het zo weer verder besmetten..
Sushilla88 schreef:Dat ze het in de Gelderlander over ruimen hebben vind ik wel wat ver gaan hoor... Dat is ook een soort van onwetendheid denk ik. Rhino is een herpesvirus... Een paard kan dus rhino bij zich dragen, maar niet ziek worden.
Maar misschien plaatsen ze volgende week wel een artikel over het herpesvirus bij mensen, dat iedereen met een koortslip geruimd moet worden!
Wel balen dat er nu een 3e stal bevestigd is... Ben bang dat er nog wel meer stallen zullen volgen.
Bailey_4ever schreef:claud1 schreef:Voor ons al eerder nml 3 mrt en ik neem aan dat gelderland ook wel vertegenwoordigd wordt
"de knhs zei dat we hun site in de gaten moesten houden
Ja iemand zei dat net al.. Zolang ze maar de juiste opties afwegen en het niet op een gokje gooien. Dan maar wat uitstellen toch