Citaat:Gelukkig gaat het hier goed met de paardjes, tum is op het moment qua gedrag wisselend ene dag erg braaf oplettend en knuffelig andere dag weer een verschrikkelijk tijdbom!
Vanavond gaat hij verhuizen naar zijn nieuwe stal 5 min lopen bij mijn huis vandaan maar daar staan zo'n 60 paardjes ik denk dat hij zijn ogen uit kijkt !!!
Gelukkig gaat het hier goed met de paardjes, tum is op het moment qua gedrag wisselend ene dag erg braaf oplettend en knuffelig andere dag weer een verschrikkelijk tijdbom!
Vanavond gaat hij verhuizen naar zijn nieuwe stal 5 min lopen bij mijn huis vandaanmaar daar staan zo'n 60 paardjes ik denk dat hij zijn ogen uit kijkt !!!
Gaaf zeg! Met 60 paarden! Dan kan hij dus ook mooi in een grote kudde lopen, daar ben ik altijd wel voor.
Citaat:Ja is tog een hele operatie bij zo'n klophengst
Net weer gebeld en meneer is goed wakker en bij de tijd, wonden zagen er goed uit en themp was ook goed, dat was dus dag 1
Kan niet wachten tot ie dinsdag weer naar huis mag
Zat bij hem de bal ook nog in de buikholte? Bij mijn paard wel, maar die hebben ze gelukkig in de lies kunnen duwen. Die van mij staat nu 1,5 week op stal. In het begin zeiden ze tegen mij 2 weken, later 4 weken op stal. Dus hij moet nog even. Hoe lang moet die van jou stalrust hebben?
Citaat:Niekoezz schreef:
@ Amber_ > Wat deed hij dan precies toen hij hengst was? Vind het altijd leuk om te vergelijken met de 'hengstenstreken' van mijn ex-hengst
Toot was echt hengst, dominant.
Altijd net ervoor willen lopen, net wat harder willen, zich groot maken, vaak happen (niet bijten), super snel uit zijn concentratie, altijd alles zien. Maar mensen die hem niet baas konden, hadden aan hem een verkeerde. Dan was hij er snel klaar mee
Nu is hij echt een goedzak. Super lief en aanhankelijk, dat wel.
Loopt nu mak mee aan halstertouwtje, wilt alleen maar geaaid worden en vriendjes zijn met iedereen.
Dat klinkt dan wel een beetje hetzelfde gelukkig. Die van mij is net gecastreerd en ze zeggen dat het 6-8 weken duurt voordat de hormonen 'uitgewerkt' zijn. Ben benieuwd...
maar daar staan zo'n 60 paardjes ik denk dat hij zijn ogen uit kijkt !!!
het zijn stukken land met 2 tot 6 paarden per landje wat gescheiden is door een sloot ze zien en horen elkaar wel natuurlijk.