Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cindybijl

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:43

dan kun je beter de greenguard doen denk ik, is vriendelijker materiaal zo te zien

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:36

Maar de greengard geeft heel vaak slijgatage aan de tanden.
Welk merk "simpele" heb je gehad? Bij mij gaat die van Imperial Riding heel lang mee, terwijl een ander merk binnen een paar weken door-gevreten is!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:41

heb er echt al 5 gehad en greengaurd komt er hier niet in

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:58

Dat slijtage aan de tanden heb ik echt nog niets van gemerkt :n Ze loopt er al 3 jaar mee hier. Mijn grote - zonder grasmasker - heeft wel afgesleten tanden daarentegen, maar die heeft nog nooit zo'n ding opgehad (hoe ze het doet, geen idee). Greenguard vind ik super. Begint nu 1 stukje wel wat dunner te worden, dus mogelijk volgend jaar een nieuwe nodig.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:40

en toch durf ik er niet aan te beginnen niet alleen in dit forum maar ook op andere fora's hoor je erover. dus nee dat is gewoon uitgesloten

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:17

Mijn ponnie doet het echt goed met de G.G...terwijl een stalgenootje echt de tandsporen in de korf vind....is dus echt heel afhankelijk van je paardje.
Voor die van mij echt ideaal omdat ik het nog steeds de meest vriendelijke korf vind en ze er nu al 3 zomers mee doet en dus echt geen afgesleten tanden volgen de Tandarts *D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:15

mijn merrie heeft nu al wel een tijdje wat slijtage aan haar ondertanden, een afgeschuind hoekje zeg maar. Ze loopt er nu al een tijdje zo'n 12 uur per dag mee. Ik overweeg een korf er bij te nemen en te kijken hoe dat gaat zodat ik het eventueel af kan wisselen of bij weinig uren de greenguard en bij lange dagen in de wei de korf te nemen.

Hier is de greenguard overigens wel beschadigd. Mijn merrie staat regelmatig op de onderkant van het bakje en nu zijn de 1everbindingsplasticjes kapot gescheurd (eerst 1, later die aan de andere kant) Ze krijgt hem nog niet af en eet er ook niet langs, dus ik gebruik hem nog wel steeds, maar ben bang dat er toch een andere moet komen op termijn. Vandaar ook de overweging voor de goedkopere korf.

sistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:55

Ik heb een shetlander gehad ooit die snel hoefbevangen raakte en het werkte echt. Pony bleef goed op gewicht en werd niet hoefbevangen meer.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 07:14

Mijn paard vertoonde bij de laatste controle van de TA ook geen slijtage aan de tanden, ik heb er nog specifiek naar gevraagd. Mijn paard had toen al 2 seizoenen de GG gedragen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 07:47

dames sorry hier komt de GG er niet in, wil het zekere voor het onzekere en niet met de gedachten spelen van het afslijten van de tanden. dit risico wil ik niet nemen.

dus mijn vraag nogmaals wat zijn de ervaringen van de kolf in mijn link

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:21

ik denk geen. maar dat rekje is aluminium, dus als je een paard hebt waarvan de tanden met de GG afslijten, zal dat met deze ook gebeuren. wij hebben wel een metalen rekje in de korf gehad, maar op de plaatsen van de spijltjes sleten Mone's tanden toch af. wij hebben nu een gewone, simpele rubberen korf met een dikke plastic plaat erbij in. het plastic is zo hard dat ze er niet zomaar doorheen slijt, maar niet hard genoeg om de tanden te beschadigen.

bij niet alle paarden gaan de tanden kapot van harder materiaal zoals de GG. het is afhankelijk van de hardheid van de tanden, welke erg kan verschillen, en daarnaast van factoren zoals de manier van eten, hoe hard ze erop drukken etc. etc.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:35

mmm niet over nagedacht inderdaad van dat aliminium, nu twijfel ik dus weer haha.... best freind merk komt zo wiezo beter uit de resultaten, dus dat merk word het maar welke ...

jeannine45

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:08

een grasbuik is niet echt schadelijk... het is alleen niet zo mooi.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:45

waar heb je dat vandaan, kan wel degelijk schadelijk zijn.
denk vooral als eerste aan hoefbevangen

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:48

Komt even binnenvallen

Paardje is hoefbevangen geweest en heeft nu het grasmasker op, het werkt perfect, echt een aanrader, jammer dat de neus een beetje stuk gaat (niet heel erg naar mate het ding ouder wordt) maar mn shet is er echt dunner van geworden!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 08:46

Een tijdje geleden had ik hier gereageerd over mijn schwarzwalder fuchs merrie. Inmiddels staat ze alweer 1,5 maand zonder graasmasker zonder koliek!! :D het gaat super goed! Wel had ik de laatste weken bontjes aan het halster gemaakt (voor het eerst creatief geweest haha) vanwege de schuurplekken..
Zal even kijken of ik een foto heb.
Neusbontje is een bontje geweest die op een halster op het kopstuk zat, doormidden geknipt (over de lengte) en dan eromheen gevouwen en voorop vast genaaid. Het kopstuk is gewoon een bontje van een ander halster. (fel groen :P ) Aan de zijkanten heb ik eenzelfde bontkopstuk als voor de neus gebruikt, door midden geknipt en vast genaaid, netjes een gat over gehouden voor de knip om vast te zetten.
Werkt echt top! Ookal gebruik ik hem nu niet meer, hij zal vast nog wel eens van pas komen.

Afbeelding

En om:
Afbeelding

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:34

Leedebee schreef:
Maar de greengard geeft heel vaak slijgatage aan de tanden.
Welk merk "simpele" heb je gehad? Bij mij gaat die van Imperial Riding heel lang mee, terwijl een ander merk binnen een paar weken door-gevreten is!

Ik heb voor mijn Haf ook de IR. Goed model en idd goed slijtvast. Global zeker niet doen. Daar had mijn minipaardje zich in 5 dagen doorheen gevreten.
GG zou ik ook niet doen, dat materiaal is heel hard.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:49

jullie laten mijn zoveel twijfelen hahaha... die met aliminium is idd ook niet DE oplossing. wat hierboven werd gezegt had ik niet aan gedacht inderdaad over dezelfde slijtage kans als GG.

dus dames best friend of de IR. waar hebben jullie je IR vandaan

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:53

Ik heb ook de ir, ergens op n webshop :)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 10:34

Ik hem mijn IR van marktplaats!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:08

Welke maat bloempot hebben jullie? M'n merrie heeft qua halster maat cob maar wil wel wat ruimte over bij de neus, van de GG heeft ze paard :j

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:11

Die van mij heeft ook halster maat cob, maar een full bloempot.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:34

Oke! Ik ga er maandag eentje halen, tandjes hebben veel te verduren met de GG..

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:56

nadita schreef:
@ blacknorton: welke maat van het graasmasker heb jij, en hoe groot is jouw paardje?

Ik heb 4 van die Tough 1 graasmaskers besteld in Amerika. Hoop dat ze net zo mooi zitten, als ze eruit zien.
[ Afbeelding ]

Ik was eigenlijk wel benieuwd of deze korf nog wat was?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:01

oke ben er over uit maar weet iemand waar ik ze kan bestellen het word de BEST FRIEND en het liefst die je zelf aan je eigen halster moet bevestigen. waar kun je ze in hemelsnaam in nl verkrijgen. kan ze werkelijk NERGENS vinden, erg frustrerend