Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kim1207 schreef:heeeej ik was jullie kwijt!!
Ik heb een nieuwe poown erbij, helaas ook een eczemer!!
die heeft helaas de staartwortel al weer kaal, maar niet geschuurd, er zit daar gewoon amper haar!! Ik heb nog een potje drainage compositum van de groene os?? Dat gaan voeren, ik moet ook drastisch een eczeemdeken kopen, maat 1.75 frnk ik (D pony 1.42 maar wel te dik. Van de osteo moet ze op dieet omdat de lever ook overbelast is)....... helpt een eczeemdeken dan wel??
Mijn grote, kwpn er staat ook nog steeds bloot en heeft nog nergens last van,,,,, ja van de rui!!
Annetje schreef:Mijn paard heeft zondag toen ik terug kwam een stukje van zijn manen afgeschuurd. Toen ik hem gisterenavond onder de deken afhaalde, had hij nog meer geschuurd. Het stuk 20cm na de schoft, daar schijnt de huid helemaal door de manen heen. Een stukje verder naar voren (halverwege de hals) zaten ook gebroken manen en die zaten er zaterdagavond al.
Nu kan het schuren of uitvallen meerdere redenen hebben, welke vinden jullie het meest logisch?
1 ZE, paard heeft vrijdag minstens een uur zonder deken opgestaan omdat de stagiare deze per ongeluk afgedaan had. Paard kán dus gestoken zijn.
2 Meer kuilvoer. Paard heeft donderdag, zaterdag én zondag snachts buiten gestaan bij het hooiruif en dus waarschijnlijk meer kuilvoer gegeten dan hij normaal krijgt.
3 stres, ik ben zondag naar concours gegaan voor het eerst in lange tijd. Vlak voordat we gingen was hij een beetje zenuwachtig
4 de vliegendeken en vlecht. IK heb zelf de vliegendeken niet om gedaan op de terugweg van het concours. Het kán zijn dat mijn vlecht is gaan trekken en de vliegendeken precies op een paar haartjes heeft gehangen en zo de huid geirriteerd heeft. Dat zou ook verklaren waarom ik zondag bij terugkomst op stal al een plukje onder zijn deken uit kun halen.
Nou, heel wat redenen die het kunnen zijn, maar ik vind zelf de stres en de vlecht/deken combinatie de meest waarschijnlijke. Wat vinden jullie?
_CS_ schreef:er zijn er zoveel die beweren dat je het met voeding oplost.
Nou serieus, als dat kan, dan heb je dus geen eczemer maar een paard met een ander probleem.
Dat is gewoon overduidelijk.
Want het paard blijft geprikt worden, zo simpel als wat.
Steffie89 schreef:Ik zie nu resultaat van de drainage, haar manenkam is echt een stuk zachter geworden. De manenkam is namelijk de hele winter wel wat harder geweest. Nu begint die lekker soepel te worden
kaatje89 schreef:Steffie89 schreef:Ik zie nu resultaat van de drainage, haar manenkam is echt een stuk zachter geworden. De manenkam is namelijk de hele winter wel wat harder geweest. Nu begint die lekker soepel te worden
Hoelang ben je dat al aan het geven voor je resultaat zag? Ik ben net begonnen en ben benieuwd of het bij die van mij ook resultaat geeft
xApple schreef:Ik gebruik ook hippo eczema, en het is inderdaad erg duur.
1 verpakking kost 130 euro, en daar doe je ong anderhalve maand mee.
Ik altijd korter maar goed. Bij mijn paard helpt het redelijk, gister
had ze wel een schuurplek in haar manenkam, maar haar voorpluk en staart
zien er goed uit
Sanet schreef:Ik heb gister mijn merrie bijna een uur zonder deken op stal laten staan, voor mij een hele stap(zei de neuroot).
Umberti schreef:door de voeding aan te passen kan je de gevoeligheid minimaliseren. Zodat je alles perfect onder controle kan houden zonder zalfjes en denken. Maar ik heb ook het vermoeden dat je het nooit 100% weg krijgt. Gewoon altijd iets meer aandacht voor ons ZE paard_CS_ schreef:er zijn er zoveel die beweren dat je het met voeding oplost.
Nou serieus, als dat kan, dan heb je dus geen eczemer maar een paard met een ander probleem.
Dat is gewoon overduidelijk.
Want het paard blijft geprikt worden, zo simpel als wat.
Auky schreef:Waar in België zit je chipieke?
Ik zit namelijk heel dicht bij de grens
Sanet schreef:xApple schreef:Ik gebruik ook hippo eczema, en het is inderdaad erg duur.
1 verpakking kost 130 euro, en daar doe je ong anderhalve maand mee.
Ik altijd korter maar goed. Bij mijn paard helpt het redelijk, gister
had ze wel een schuurplek in haar manenkam, maar haar voorpluk en staart
zien er goed uit
De nieuwe verpakkingen kosten nu 75 euro (de ingredienten worden nu in grotere hoeveelheden ingekocht en dat scheelt blijkbaar nogal) en daar schijn je 50 dagen mee te kunnen doen (niet meegerekend dat je eventueel voor hengstige merries in die periode een dubbele dosis moet geven).
Ik hoor er veel positieve berichten over en in de Phryso van deze maand stond ook een positief bericht. Wel met de bemerking dat de onderzoekers eigenlijk enthousiaster waren dan de eigenaren van de ZE-paarden.. mja, wij zien natuurlijk het liefst dat de manen een meter langer worden en voller en dat spontaan alles weg is...
Ik heb gister mijn merrie bijna een uur zonder deken op stal laten staan, voor mij een hele stap(zei de neuroot).