[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:46

Kost toch een dikke 100 euri per maand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:47

Sorry hippo eczema bedoel ik.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:29

Wisse loopt weer met zn masker om, had eindelijk tijd om de clipjes even goed vast te naaien enz. Tot nu toe vertoont hij geen jeuk. Ga zo even langs de winkel om die Wonderolie ( :D ) op te halen, ben benieuwd wat dat voor resultaat gaat geven.
Denk dat ik ook de Cavalesse zo even ga bestellen, maar kan ik dat samen met de drainage geven of moet ik dan wachten tot de drainage op is?
Wilde ook nog bij natuurlijkinbalans een onderzoekje laten doen, maar heb via mail de uitkomst van Sanet gekregen en ik moet zgegen dat het onderzoek me wel wat tegenviel. Zijn er mensen die mij hun onderzoeksuitkomst willen pb'en?
Verder moet Wisse eigenlijk nog geent worden deze maand maar ik twijfel nog of ik dat wel ga doen. Kun je via de DA ook aan Cavalesse komen en zoja scheelt dat in prijs met online bestellen? En wat voor onderzoek kan de DA doen qua zomereczeem (bloed enz)?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:44

Hier wordt ook nog steeds niet geschuurt. Ze vindt het wel heerlijk om geborsteld te worden over haar manen. Maar ze vertoont nog geen eczeem gedrag.

Ik ben nu overgestapt naar Nova-mix van Mijten. Hopelijk slaat dit goed aan, dan krijgt ze dit de hele zomer. Ze wordt deze zomer op een ander voedingspatroon gezet. Vorige zomers stond ze meer op het gras. Ik wil het nu proberen om haar op een kaal stuk land te zetten, hier ligt dan ook een liksteen. En dan 3 uurtjes per dag in het gras.
Als het nodig is krijgt ze dan nog hooi bijgevoerd, maar dat wil ik nog afwachten. Ze mag nog wel wat kilotjes kwijt raken.

Ik zie nu resultaat van de drainage, haar manenkam is echt een stuk zachter geworden. De manenkam is namelijk de hele winter wel wat harder geweest. Nu begint die lekker soepel te worden :D

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:46

Mindim schreef:
Sorry hippo eczema bedoel ik.

ja die geloof ik! was wel duur, maar hielp echt goed bij ene merrie, die had geen last meer van ZE als je het goed voerde!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:25

Ik gebruik ook hippo eczema, en het is inderdaad erg duur.
1 verpakking kost 130 euro, en daar doe je ong anderhalve maand mee.
Ik altijd korter maar goed. Bij mijn paard helpt het redelijk, gister
had ze wel een schuurplek in haar manenkam, maar haar voorpluk en staart
zien er goed uit :D

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:28

nou op stal hebben ze co een beetje zien jeuken dus ik heb meteen de deken opgegooid!

Zijn huid en manen zijn geluikig nog wel helemaal heel dus ben er optijd bij

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:32

opisop_shop schreef:
Ga zo even langs de winkel om die Wonderolie ( :D ) op te halen, ben benieuwd wat dat voor resultaat gaat geven.

heb het waarschijnlijk even gemist in het topic.....maar dit gebruik je dus ook in de manen?

Umberti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:45

hey,

Los eerst de problemen met de lever op.
Als je paard spijsverteringsstoornissen heeft is deze altijd gevoelger voor allergieën. Dit omdat er te veel afvalstofe in het lichaam zitten. Let wel op als je een zuiveringskuur gaat doet dat je iets kiest dat zeker niet lever belastend is.

kim1207 schreef:
heeeej ik was jullie kwijt!!

Ik heb een nieuwe poown erbij, helaas ook een eczemer!!

die heeft helaas de staartwortel al weer kaal, maar niet geschuurd, er zit daar gewoon amper haar!! Ik heb nog een potje drainage compositum van de groene os?? Dat gaan voeren, ik moet ook drastisch een eczeemdeken kopen, maat 1.75 frnk ik (D pony 1.42 maar wel te dik. Van de osteo moet ze op dieet omdat de lever ook overbelast is)....... helpt een eczeemdeken dan wel??

Mijn grote, kwpn er staat ook nog steeds bloot en heeft nog nergens last van,,,,, ja van de rui!!

Umberti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:49

k denk aan 1 en 2

Annetje schreef:
Mijn paard heeft zondag toen ik terug kwam een stukje van zijn manen afgeschuurd. Toen ik hem gisterenavond onder de deken afhaalde, had hij nog meer geschuurd. Het stuk 20cm na de schoft, daar schijnt de huid helemaal door de manen heen. Een stukje verder naar voren (halverwege de hals) zaten ook gebroken manen en die zaten er zaterdagavond al.
Nu kan het schuren of uitvallen meerdere redenen hebben, welke vinden jullie het meest logisch?

1 ZE, paard heeft vrijdag minstens een uur zonder deken opgestaan omdat de stagiare deze per ongeluk afgedaan had. Paard kán dus gestoken zijn.

2 Meer kuilvoer. Paard heeft donderdag, zaterdag én zondag snachts buiten gestaan bij het hooiruif en dus waarschijnlijk meer kuilvoer gegeten dan hij normaal krijgt.

3 stres, ik ben zondag naar concours gegaan voor het eerst in lange tijd. Vlak voordat we gingen was hij een beetje zenuwachtig

4 de vliegendeken en vlecht. IK heb zelf de vliegendeken niet om gedaan op de terugweg van het concours. Het kán zijn dat mijn vlecht is gaan trekken en de vliegendeken precies op een paar haartjes heeft gehangen en zo de huid geirriteerd heeft. Dat zou ook verklaren waarom ik zondag bij terugkomst op stal al een plukje onder zijn deken uit kun halen.

Nou, heel wat redenen die het kunnen zijn, maar ik vind zelf de stres en de vlecht/deken combinatie de meest waarschijnlijke. Wat vinden jullie?

Umberti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:52

door de voeding aan te passen kan je de gevoeligheid minimaliseren. Zodat je alles perfect onder controle kan houden zonder zalfjes en denken. Maar ik heb ook het vermoeden dat je het nooit 100% weg krijgt. Gewoon altijd iets meer aandacht voor ons ZE paard

_CS_ schreef:
er zijn er zoveel die beweren dat je het met voeding oplost.
Nou serieus, als dat kan, dan heb je dus geen eczemer maar een paard met een ander probleem.
Dat is gewoon overduidelijk.
Want het paard blijft geprikt worden, zo simpel als wat.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:15

Steffie89 schreef:
Ik zie nu resultaat van de drainage, haar manenkam is echt een stuk zachter geworden. De manenkam is namelijk de hele winter wel wat harder geweest. Nu begint die lekker soepel te worden :D

Hoelang ben je dat al aan het geven voor je resultaat zag? Ik ben net begonnen en ben benieuwd of het bij die van mij ook resultaat geeft :)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:57

kaatje89 schreef:
Steffie89 schreef:

Hoelang ben je dat al aan het geven voor je resultaat zag? Ik ben net begonnen en ben benieuwd of het bij die van mij ook resultaat geeft :)

31 maart :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:09

xApple schreef:

De nieuwe verpakkingen kosten nu 75 euro (de ingredienten worden nu in grotere hoeveelheden ingekocht en dat scheelt blijkbaar nogal) en daar schijn je 50 dagen mee te kunnen doen (niet meegerekend dat je eventueel voor hengstige merries in die periode een dubbele dosis moet geven).
Ik hoor er veel positieve berichten over en in de Phryso van deze maand stond ook een positief bericht. Wel met de bemerking dat de onderzoekers eigenlijk enthousiaster waren dan de eigenaren van de ZE-paarden.. mja, wij zien natuurlijk het liefst dat de manen een meter langer worden en voller en dat spontaan alles weg is...

Ik heb gister mijn merrie bijna een uur zonder deken op stal laten staan, voor mij een hele stap :o (zei de neuroot).

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:16

Sanet schreef:
Ik heb gister mijn merrie bijna een uur zonder deken op stal laten staan, voor mij een hele stap :o (zei de neuroot).

Ik heb die van mij van half 4 tot 8 uur dekenloos op het land laten staan. Er stond zo'n harde wind. Sen genoot echt van het dekenloos staan. Ze was zelfs niet boos toen ik weer met de deken aan kwam zetten. Ze staan dan ook al vanaf vorig jaar april met een deken op, dan kan ik me wel voorstellen dat ze het een beetje zat is.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:50

bij ons staat de merrie nog steeds zonder deken! ze is dus ook hoogdragend en krijgt ander voer dan vorig jaar... Maar denk wel dat ze nog gaat schuren eigenlijk... of het zijn de hormonen, of het andere voer, of de vliegen zijn hier nog niet aangelandt, lastiglastig

is trouwens wel een verbetering dat hypo eczema goedkoper is geworden!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:58

hier ook nog steeds naakt... Ik heb wel het idee dat ze iets geschuurd heeft aan haar staart, maar niet extreem. En als ik er aan zit laat ze niet merken dat ze het lekker vind om gekriebeld te worden ofzo...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:14

Umberti schreef:
door de voeding aan te passen kan je de gevoeligheid minimaliseren. Zodat je alles perfect onder controle kan houden zonder zalfjes en denken. Maar ik heb ook het vermoeden dat je het nooit 100% weg krijgt. Gewoon altijd iets meer aandacht voor ons ZE paard

_CS_ schreef:
er zijn er zoveel die beweren dat je het met voeding oplost.
Nou serieus, als dat kan, dan heb je dus geen eczemer maar een paard met een ander probleem.
Dat is gewoon overduidelijk.
Want het paard blijft geprikt worden, zo simpel als wat.

Nou Umbertie, aangezien jij blijkbaar de antwoorden weet... Geef ze even aan ons door ipv alleen reageren zonder benamingen.
Zou wel heel graag willen weten wat ik dan wel/niet moet voeren en welk middel volgens jouw de lever perfect schoon kan maken en niet belastend is.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:12

Umberti: je komt op me over alsof je er alles vanaf weet ;)
Het stukje wat je van mij quote, en je antwoord erop komt weer op hetzelfde neer.

Met voeding kun je het lichaam zo min mogelijk belasten ja,waardoor het eczeem verminderd.
Maar blijft een paard jeuk houden, dan zul je toch echt aan een deken moeten ;)
Heb je geen deken meer nodig, dan heb je de oorzaak gevonden en is het dus geen ZE.
Voor de zoveelste keer, ZE is echt NIET te genezen, een allergie blijft een allergie.
Mensen die beweren met iets hun paard genezen te hebben, had gewoon iets anders onder de leden ;)
ZE is alleen te voorkomen door te zorgen dat je paard niet geprikt wordt, en tja, dat doe je met een deken.
En verder kun je dus zorgen dat het lichaam alles beter kan verwerken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:47

Ik kreeg van de consumentenbond een mail met de volgende kop

Geachte mevrouw , wat moeten wij voor u als lid testen en aanpakken?

Ik heb aangegeven dat ze voor mij middelen tegen ZE mogen testen.

Wie weet

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:06

haha bij de consumentenbond ja?
Nou ja wie weet hé!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:08

Auky schreef:
Waar in België zit je chipieke?
Ik zit namelijk heel dicht bij de grens ;)

Melsele, niet zo heel ver van de grens :D

Mijn pony is weer flink aan de diarree en heeft een onwijs dikke manenkam! De boer die de mesthoop heeft komen halen (ligt naast de wei) is vergeten Zyta op de paddock te zetten en heeft dus gewoon de weide lekker opengezet en ze heeft gevreten als een varken!

Als ik haar nu gewoon terug van de wei hou, gaat het dan terug beteren? Kon mijn haar wel uittrekken...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:39

Haha in welk deel van Vlaanderen bedoelde ik ;) Maar zie dat het bij Antwerpen ligt.
Helaas, da's voor mij niet erg op de route. Kom hooguit in de buurt van Terneuzen, maar denk niet dat benzinegeld naar daar voor jou opweegt tegen de verzending ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:39

Sanet schreef:
xApple schreef:

De nieuwe verpakkingen kosten nu 75 euro (de ingredienten worden nu in grotere hoeveelheden ingekocht en dat scheelt blijkbaar nogal) en daar schijn je 50 dagen mee te kunnen doen (niet meegerekend dat je eventueel voor hengstige merries in die periode een dubbele dosis moet geven).
Ik hoor er veel positieve berichten over en in de Phryso van deze maand stond ook een positief bericht. Wel met de bemerking dat de onderzoekers eigenlijk enthousiaster waren dan de eigenaren van de ZE-paarden.. mja, wij zien natuurlijk het liefst dat de manen een meter langer worden en voller en dat spontaan alles weg is...

Echt? Balen, ik heb vorige maand net weer een doos gekocht.
Ja van 130 euro :Z

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:41

Ik geeft sinds een week Cavalesse. Kost ongeveer €80 voor 80 dagen.
Tot nu toe heeft ze geen jeuk. Ze staat wel onder een RSIH.