Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monica

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:40

Jeetje, ik heb net het hele topic bekeken... Bij de eerste foto's denk je dat het nog wel meevalt, maar de foto's erna... :\

Echt respect voor jou hoe jij je knappe meid oplapt! :) Hoop voor jullie dat het nu alleen nog maar de goede kant op gaat!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:04

Waterlelie, als ik iemand zou mogen aandragen/opgeven voor de grootste dierenliefhebber/redster van 2009 dan ben jij het

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:08

trustHim schreef:
Waterlelie, als ik iemand zou mogen aandragen/opgeven voor de grootste dierenliefhebber/redster van 2009 dan ben jij het

_/-\o_

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:50

Jeeetje een heel gat waar je gewoon doorheen kan kijken, onvoorstelbaar wat die hengst heeft aangericht.
Ik ben benieuwd naar je verdere updates, heel veel succes!

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 00:03

Wow! Ik heb echt ontzettend veel respect voor je.
Al die tijd, moeite, liefde, en geld die je erin steekt om je pony weer helemaal op te lappen is super!! +:)+

Ik heb net het hele topic doorgelezen, en indd zoal meerdere zeggen zou je van de foto's uit de beginpost echt niet denken dat het er zo uit zou gaan zien.
Gelukkig is het nu wat aan de beterende hand!

Ik wil jou en je pony heel veel sterkte wensen, en we zullen duimen op een voorspoedige en mooie genezing! :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 00:22

Heb net het hele topic doorgelezen, en jemig, wat heb ik ontzettend veel respect voor wat jij voor je paard doet!
Dat doen niet veel mensen je na hoor!

Ik ben ontzettend geschrokken van de foto's, en ik hoop écht dat ze weer hersteld!

Dat paard met het gat in z'n hals bij de SPCA heb ik inderdaad ook gezien, is er goed vanaf gekomen.
Dat zat inderdaad onder de huid nog een stuk dieper, maar 't paard liep toen hij hersteld was wel pijnloos rond.

Meis, normaals ontzettend veel respect voor je, en ik wens jou en je paard ook alle sterkte en geluk toe!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:47

Wat ontzettend fijn dat het zo de goede kant op gaat. Ik had dit nog niet eerder gezien, zo'n doorkijkgat, maar nu is het dode materiaal in ieder geval weg.
Op naar de verdere genezing en respect voor TS, het is een echt hoop werk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:49

Voor het eerst mijn mening die niet zo positief is.

Ik vond het schrikbarend om te zien dat er nu een gat is ontstaan in de wond zelf.
De wond zelf ziet er mooi en rustig uit maar dat gaat kan nog steeds groter worden als het weefsel toch besluit af te sterven.

Vind het vreselijk voor jullie en voor de pony je doet goed je best maar toch...is een rotgezicht en doe je er goed aan is nog maar de vraag (hopelijk begrijp je me ik bedoel niet in laten slapen oid)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:26

Ik dek altijd aan de hand, er werd geregeld tegen me gezegt, ach mens stel je niet aan gooi ze samen op de wei. Maar mijn gevoel zei niet doen luister naar je zelf en voorkom ongelukken.

Ik vind dit vreselijk om te zien, en ben blij dat ik naar me zelf heb geluisterd.

Ik hoop dat alles goed komt, veel succes en hou de moed erin

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:47

Waterlelie, ik heb respect voor jou!!!

Hoop echt voor jou dat het goed komt met je pony!

djnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:58

Ook ik ben een stille meelezer en wil je zeggen dat ik je enorm bewonder! Aan de eerste foto's kon je niet zien dat het er nu zoo uit zou gaan zien. Ik schrik ook steeds als ik de foto's zie, maar je kan heel goed zien dat het wel opknapt, hoe rot het er ook uit ziet!

Ga zo door met je geweldige verzorging en ik hoop net als iedereen met je mee dat ze uiteindelijk weer helemaal herstelt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:22

weer schrikken als ik de foto's bekijk, dat gat ziet er niet fijn uit ;(

ik ben het met de anderen eens
je doet het geweldig en zonder jou goede en liefdevolle verzorging had het er vast niet zo goed uitgezien
hou vol, er wordt hard meegeduimd voor een zo'n mooi mogelijk eindresultaat

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:09

na 33 pagina's doorgelezen te hebben (hoofdzakelijk jou updates)...wil ik je laten weten dat ik je heel veel succes en sterkte wens en natuurlijk ook voor je pony.
ik vind dat je het geweldig doet en hoop voor jou en je pony dat het allemaal weer 'goed' gaat komen...

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:17

Tjonge meis! Hou de moed er in hoor! Over een tijdje zal het heel mooi genezen ook al blijf je het zien.
Wat ik nog steeds niet gehoord heb is de reactie van die hengstenhouder. Wat zegt die ervan?????

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:20

tita schreef:
Voor het eerst mijn mening die niet zo positief is.

Ik vond het schrikbarend om te zien dat er nu een gat is ontstaan in de wond zelf.
De wond zelf ziet er mooi en rustig uit maar dat gaat kan nog steeds groter worden als het weefsel toch besluit af te sterven.

Vind het vreselijk voor jullie en voor de pony je doet goed je best maar toch...is een rotgezicht en doe je er goed aan is nog maar de vraag (hopelijk begrijp je me ik bedoel niet in laten slapen oid)

Zolang de pony niet aangeeft vreselijk veel pijn te hebben en zelfs alweer kan eten en 'pony zijn' doe je er denk ik wel goed aan. Wanneer je koste wat kost door zou gaan terwijl de pony aan geeft niet meer te willen en op te hebben gegeven is het een ander verhaal. Maar deze pony gaat, van wat ik begrijp uit de verhalen, er alleen maar op vooruit, ook emotioneel :j

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:35

respect voor je doorzettingsvermogen om je pony te laten herstellen. Echt knap. Hoop dat het allemaal voorspoedig zal genezen en zal voor jullie duimen. (ben wel erg geschrokken van de foto's van de wonden)

Ik hoop dat veel mensen er van leren dat er niet voor niets KI is uitgevonden....

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:07

Hier ook nog steeds de positive vibes jouw kant op. Maar doe je wel voorzichtig met het drogen in de zon? Er is nu tenslotte geen huid meer die het lichaam tegen de schadelijke straling beschermd lijkt mij. Zelfs in de schaduw zijn de temperaturen nu dermate dat de wond in no-time droger is.
Let op, dit is geen kritiek hoor, je doet het super! Gewoon een tip van een bezorgde meelezer

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:23

R-E-S-P-E-C-T! Echt geweldig wat je allemaal voor je pony over hebt, denk dat de helft van de paardenhouders er niet eens aan begonnen was!
Ik hoop echt voor jullie dat het de goeie kant op gaat, maar het is iig een goed teken dat de wond mooi roze blijft!

Succes ermee!

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 18:49

Kleine update: idd ik heb haar nu NIET in de zon staan...de huid wordt daar idd veel te snel veel te droog van...en dat bevorderd de genezing dus niet.
De wond lekt aanzienlijk minder...vandaag de hoefsmid even geweest en gelukkig was ook dat te doen...ik was er even bang voor dat dat niet ging lukken ivm de evt. pijn maar nee ze heeft zich kranig gedragen!!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:55

Wat een kanjer heb je toch..
Ben dr maar zuinig op!!!

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:39

wat een nare afloop van wat iets moois had moeten worden :(:)
heel veel succes verder en hou vol je doet het super +:)+

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:54

Wow wat een nare gebeurtenis! Gelukkig zorg je goed voor haar en ziet het er al veel beter uit. Ik hoop niet dat er zo'n gat in dr hals komt, maar wat zal ze een pijn gehad hebben zeg! En die henstenhouder heeft gewoon niks betaald of iets dergelijks? Ik zou me wel verantwoordelijk voelen als mijn hengst zoiets gedaan zou hebben!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:02

je doet t echt super goed! geweldig voor je doorzettingsvermogen!

dat gat is wel heel raar hoor, dat gaat zeker niet meer dicht? ik duim voor je dat de manenkam blijft zitten! wat een dapper stel zijn jullie!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:05

Hoi Waterlelie. In één van je eerder berichten schreef je dat je de kosten van een rechtzaak liever in je paardje stopt. Volledig begrijpbaar, maar heb je geen rechtsbijstandverzekering ofzoiets waar je op kan terugvallen in dit soort gevallen? Maar buiten dat heel veel respect voor het naar je gevoel luisteren dat je moest gaan kijken bij je pony. Nog veel meer respect voor wat je tot nu toe allemaal voor haar heb gedaan. Heel veel sterkte en een paard met een schoonheidsfoutje is vaak nog veel specialer.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:17

Jeetje zeg, ik heb dit topic nog niet eerder gezien maar ik weet zeker dat ik hier van ga dromen! Jeetje wat een enorme wonden zeg!
Ik bewonder je moed en je paardje natuurlijk! Hopelijk komt ze er wel helemaal bovenop.
Je had lijkt mij niet verwacht dat je paard zulke gaten zou krijgen van de wonden!
Ik ben inderdaad ook benieuwd of dit nog dicht gaat groeien, wat zegt de dierenarts daarvan?
Je staat er overigens versteld van hoe een lichaam zich geneest, we hebben enkele jaren terug een paard op de manege gehad (nou ja ze staat er nog) met een gat in de borst waar je écht je hoofd in kon steken, waanzinnig zo groot, het is wel dicht maar is een dicht gegroeide inkeping als het ware.

nou ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe, ik blijf dit zeker volgen!