Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

inepeet schreef:Ik heb nog maar eens een vraagje : ik weet dat het bij jullie paardjes met cushing vaak over oudere paarden gaat, maar die van mij is nog maar 13. Hij is in een vroeg stadium van de ziekte en staat op prascend, zijn er dingen die ik moet vermijden? Zijn er nog mensen hier die ook redelijk intensief rijden ?
). Heerlijk die paardjes in de sneeuw!

Dus huppa, snel zijn: hoofdstel in, peeskapjes om, pyjama bij Imago aan en naar de binnenbak. Even lekker laten draven in zijn naakie. Hij deed 1x een wilde move, nog 1x toen er wel een paard de bak binnenkwam (stalgenootje vond het prima als ik nog wat doorging met longeren want haar paard moest toch nog opwarmen) en de rest was hij kipmak. Normaal sleurt hij me wel minimaal een keertje een paar meter mee maar vandaag niet. Moest hem echt weer aan de gang houden, anders viel hij in stap. Heb hem toch wel 20 minuten wat stap-/drafwerk laten doen. En nog gewandeld. Lekker eruit geweest dus. Pil gaat er makkelijk in: die leg ik bovenop een wortel die ik zo zijn mond in duw. Werkt als een tierelier!Imago01 schreef:Was jouw paard ook in het begin van het ontdekken en starten medicatie zo rustig/sufjes?
Die van mij is echt heel ziek geweest nog vóórdat de Cushing geconstateerd werd. Heeft zo nu en dan een actieve dag tussendoor maar is in het algemeen echt behoorlijk rustig. Ik vind het stiekem niet erg, vooral niet met dit "linke" weer, maar het is niet zoals hij normaal is of was...
Normaal zit die van mij al niet lekker, maar nu voelde het echt wel erger!