Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IMJ schreef:Lifehorse, ze hebben ook naar zijn hart geluisterd ga ik vanuit?
Mijne had in zijn cushingtijd ook is 4 dikke benen gehad en een dikke koker maar nooit tegelijk.
Die van mij leek er geen last van te hebben overigens, voor zover je dat beoordelen kan hè?
Ik kon het meestal aardig wegstappen en afspuiten.
Bij de koker bleef het vocht langer aanwezig.
Ze zijn wel echt veel vatbaarder, de cushingpaardjes.
Hoe gaat het hier verder? Ik lees Nog altijd mee!
Helaas heb ik na mijn pony mijn hond ook in moeten laten slapen.
Wat een vreselijk gemis. Wat een stilte in huis...![]()
Hij bleek een uitgezaaide milttumor te hebben... Zo zo jammer. Gelukkig heeft hij altijd een topconditie gehad en werd hij plots ziek. Hij heeft dus, net als mijn pony, niet lang hoeven lijden.
Ik heb gelukkig wel wat afleiding want ben inmiddels 33 weken zwanger.
Maar wat had ik ons baby'tje graag kennis laten maken met mijn eerste grote liefdes!
Syrianda schreef:Sterkte met je verlies. Het is en blijft naar. Maar goede herinneringen zijn toch fijn.
Hopelijk helpt het je.
elinebakker schreef:Vandaag de uitslag ontvangen van mijn pony, zijn ACTH is 18 pmol/L. Volgens de dierenarts een verhoogde waarde en heeft hij dus PPID.
Ik begrijp zelf het referentiekader niet goed, kan iemand mij dat uitleggen?
Pony is altijd al een ziekekindje geweest maar afgelopen maanden ging het hartstikke goed, daarom komt het toch een beetje als een verassing. Hij heeft 's winters veel diarree, altijd een hangbuik en dun bovenop, veel jeuk 's zomers en slecht uit zijn vacht komen. De dierenarts voelde ook vetbultjes boven z'n ogen. De laatste tijd is hij wel erg fit, rent regelmatig door de wei, terwijl hij voorheen erg duf was. Niet heel gek met diarree.
Hoop dus dat het met medicatie nog wat verbetert. Lees dat er verschillende soorten zijn, gebruiken jullie hier allemaal dezelfde? Zit er nog veel prijsverschil in tussen verschillende dierenartsen?
Citaat:Potentiële bijwerkingen bij paarden zijn onder andere zweten, gebrek aan eetlust, voorbijgaande anorexie en lethargie, milde symptomen van het centrale zenuwstelsel (zoals milde depressie en milde ataxie), diarree en koliek.
SuperRoos schreef:Syrianda schreef:Sterkte met je verlies. Het is en blijft naar. Maar goede herinneringen zijn toch fijn.
Hopelijk helpt het je.
Drankje. Toen ik Fiek had laten inslapen was de rust er eigenlijk direct bij mij die avond..
Eindelijk weten dat hij geen lol pijn meer had, geen strijd meer elke dag..
Hoe verschrikkelijk het is geweest, al die jaren, om hem zo te zien struggelen met de ziektes die hij had..
Het was gewoon direct goed.. Gelukkig maar ook...
avensis schreef:Hoi, sorry dat ik hier kom binnenvallen maar ik heb een vraag aan de ervaringsdeskundigen onder ons..
Mijn merrie van 26 was 3 weken geleden flink hoefbevangen en de da is geweest en heeft bloed afgenomen en daaruit bleek dat ze cushing heeft. We zijn begonnen met het behandelen vd hoefbevangenheid en met prascend, 1 pilletje per dag. Na een paar dagen was mijn paard ongelooflijk opgeknapt, boven verwachting.
Nu 3 weken later is ze weer stokkreupel... Morgenochtend komt de smid om te kijken of ze misschien een zoolzweer heeft ( in overleg met de dierenarts) maar ik maak me grote zorgen dat de hoefbevangenheid weer terug is.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En zijn er ook mensen die homeopathie hebben geprobeerd ?
Alvast bedankt!
elinebakker schreef:Misschien kunnen jullie wat meer rekening houden met de nieuwe mensen hier, de meesten (waaronder ik ook) hebben nog maar weinig kennis en ervaring met Cushing en weten daarom niet alles direct tot in detail. Beetje grimmige sfeer hier..
Jannepauli, zoals het mij is uitgelegd, moet je 18 pmol delen door 0,22, daar komt dan een ACTH waarde van 81 pg uit. Tevens bevestigd mijn dierenarts dat mijn pony qua waarde op het gemiddelde zit van de PPID patiënten.
Tenzij je mij een duidelijker uitleg kan geven (vandaar mijn vraag over het referentiekader), is dit het enige wat ik weet.