mazzeltje schreef:Djiezz, waar gaat het hier nog over.
Alles is van alle kanten al een miljoen keer herhaald, ik krijg er de Rhinoritus van.
Dat klopt! Ik zoek het niet op en sommige wel! Dat is het verschil.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:nee hoor piabink, jij moet lekker thuisblijven met je paarden de komende jaren, nergens meer heengaan, lekker veiligje hebt je mening nu wel duidelijk genoeg gemaakt en als je niets van een ander aanneemt,reageer er dan ook niet zo fel op. doe lekker je eigen ding, trek je eigen plan
![]()
dit hele topic gaat onderhand op deze manier nergens meer over..terwijl er juist hele goede info te halen valt voor mensen die daar echt naar op zoek zijn
Whitepanther schreef:Ja en het is prima dat jij hier zo voorzichtig mee bent. Maar ondertussen loop je anderen hier te veroordelen alsof ze criminelen zijn omdat ze paarden zouden toelaten op hun stal die van een rhino stal af zouden komen die eerst gecheckt zijn op Rhino. Als een paard onderzocht is en rhino vrij blijkt te zijn zie ik dat probleem niet zo.
Dat jij dat wel doet prima, jouw keus! Moet je ook gewoon blijven doen, maar om anderen hier af te doen als een soort gekken omdat ze het wel doen slaat nergens op.
Anya schreef:ach het hangt er wel vanaf waar die paarden heen gaaan. Als er geen sprake is van contact en die paarden komen op een weitje buiten te staan zonder andere paarden, dan is er niet aan de hand. Dus ik zou willen weten waar ze heen gaan.. Als die paarden gedurende een periode in quarantaine gaan en daarna een noseswab wordt gedaan is er ook niet aan de hand. Kortom: eerst zien, dan oordelen.
fleurbartels schreef:Anya schreef:ach het hangt er wel vanaf waar die paarden heen gaaan. Als er geen sprake is van contact en die paarden komen op een weitje buiten te staan zonder andere paarden, dan is er niet aan de hand. Dus ik zou willen weten waar ze heen gaan.. Als die paarden gedurende een periode in quarantaine gaan en daarna een noseswab wordt gedaan is er ook niet aan de hand. Kortom: eerst zien, dan oordelen.
Maar het belangrijkste punt; de eigenaar heeft de KNHS eerlijk over ingelicht, maar deze zet nu overal in het persbericht neer dat de stal 3 weken gesloten is geweest :S Welke infobron is dan nog wel betrouwbaar!
PhiaBink schreef:Mijn paarden komen gewoon van het terrein af, maar nu even niet!. Veulens gaan de opfok in.
RianneH schreef:Maar de uitbraken zijn toch nu en/of in het najaar omdat er dan een verlaagde weerstand is waardoor de dragers actief worden?
En de dragers kunnen toch vrijwel altijd het virus doorgeven (al is het enkel de EHV4, verkoudheid), zomer, winter, herfst, lente?
Dus om nu een directe besmetting te voorkomen is het wijs om alles af te sluiten, maar wil je nooit het virus krijgen (al is het maar een drager), dan moet je altijd contact deze zware maatregelen nemen. En vooral niet naar wedstrijden oid gaan..
barbar schreef:hier in de buurt is een nieuwe uitbraak; de neurovorm is vastgesteld.
ik zal verder geen plaastnamen noemen en de stalnaam weet ik niet omdat de DA dat niet wilde vertellen.
het is aan een mod doorgegeven maar omdat de stal niet bekent is kunnen zij er ook weinig mee.
onze stal blijft dus voorlopig dicht voor vreemden.