ireika schreef:Christa: Als het zomerexceem is, zou ze toch niet jeukerig geweest zijn in de winter volgens mij, dus misschien eens laten nachecken door de veearts of er niet wat anders mis is?
Mijn ruin is ook wel rond zijn 2 jaar zomerexceem beginnen ontwikkelen, als het echt zomerexceem is kan je weinig doen om de ontwikkeling tegen te gaan, behalve ze te beschermen tegen de vliegjes met een deken, creme smeren en letten op de voeding... (waarom krijgt ze meusli trouwens?)
?
Vorige winter vond ik ze wat timide en tam, verder wel alert hoor en kwa gezondheid niets aan de hand. Er werd mij geadviseerd door een kwpn fokster om muesli en ander soort brok te gaan geven. Haar veulens deden al jaren lang super op die combinatie. Fout om daar naar te luisteren natuurlijk! Zeker met een koudbloed, maarja eerste veulen gekocht. Binnen 3weken had ze meer energie maar begon ook de jeuk! Dus ik was snel over gestapt op de podogrow waar ze eerst op stond. Vorige zomer heeft ze niets extra's gehad en van de winter alleen podo supply. Ik wilde ze de winter alleen op hooi, we hadden besteld,bleek slechte lading uit frankrijk te zijn dus dat hebben ze helaas omgewisseld voor voordroogkuil. Heb het weten te combineren met hooi en nu staan ze 3-4 uur op gras e krijgen ze verder alleen wat hooi. Door strookbegrazing hoop ik ze wat meer op gewicht te houden. Als veulen gaf de fokker elkedag een suikerklontje.
Nu ze op het gras staat schuurt ze haar huid ook kapot, dus ben bang dat suikers en eiwitten een rol spelen. Hoe spelen jullie in op de voeding? En heeft er iemand ervaring met glucobalance oid?
Dierenarts komt deze maand voor een enting dus ik zal hem vragen te kijken. ZE is alleen klinisch vast te stellen toch? Of ook met bloedtesten? De lokatie van jeuk en schuren is nl anders in vergelijking met in de winter.