Dat je haar pas geschoren hebt scheelt wel natuurlijk. Dat is die van mij nog nooit.
Denk meer dat het haar van dookia meer in de buurt komt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cynthiar schreef:Ik heb wel gemeten.
Zijn gewone vacht is 1 cm ongeveer.
Zijn varkensharen zijn 5 cm.
[ Afbeelding ]
Dit zijn zijn varkersharen op zijn hals
[ Afbeelding ]
10tje2 schreef:[Citaat:quote="IMJ"]10tje, weet het even niet meer, maar als jou paard bevangen is geweest is dat juist niet handig..
Ze is nooit bevangen geweest gelukkig. Ik had inderdaad gelezen dat je met die Dex-test daarvoor moest uitkijken.
Nado schreef:Mijn vroegere IJslander heeft ook van die varkensharen gehad. Hij had zeker geen cushing, maar zijn gezondheid was toen niet optimaal. Hij kwam bij zijn vorige eigenaren vandaan met schimmel, luis en veel te mager, plus dat hij enorm gestressed was. Dus ik denk dat die varkensharen vooral een teken zijn van een paard wiens gestel niet optimaal is, dan dat het specifiek cushing is.
Lengte van vacht heb ik nog niet gecheckt, maar als halve shetlander is de vacht altijd lang geweest. Minder lang dan die van mijn IJslander, dat wel. Ik denk minimaal 5 cm. Wat wel opvalt is dat de vacht veel minder dicht lijkt, dus de warmhoudfunctie ook minder goed kan vervullen.
cynthiar schreef:Bij Illo is de dextest gedaan, maar hij is ook nog nooit hoefbevangen geweest, dus dan is het risico kleiner. En toen de test gedaan werd wist ik ook nog niet wat het risico was, dat las ik pas later hier![]()
Mijn da zei wel pas nog dat zij het nog nooit had meegemaakt dat er een paard bevangen van werd in de praktijk.
10tje2 schreef:cynthiar schreef:Bij Illo is de dextest gedaan, maar hij is ook nog nooit hoefbevangen geweest, dus dan is het risico kleiner. En toen de test gedaan werd wist ik ook nog niet wat het risico was, dat las ik pas later hier![]()
Mijn da zei wel pas nog dat zij het nog nooit had meegemaakt dat er een paard bevangen van werd in de praktijk.
OK, goed om te lezen en te weten!
Citaat:De dex-test geeft zowiezo risico op bevangenheid, ook als je paard dat niet eerder is geweest. Dus valt daardoor voor mij persoonlijk af want ik zou het risico niet willen lopen omdat de kansen van je paarden ook echt slechter zijn als hij/zij bevangen wordt/is geweest.
fargo schreef:Nado schreef:Mijn vroegere IJslander heeft ook van die varkensharen gehad. Hij had zeker geen cushing, maar zijn gezondheid was toen niet optimaal. Hij kwam bij zijn vorige eigenaren vandaan met schimmel, luis en veel te mager, plus dat hij enorm gestressed was. Dus ik denk dat die varkensharen vooral een teken zijn van een paard wiens gestel niet optimaal is, dan dat het specifiek cushing is.
Lengte van vacht heb ik nog niet gecheckt, maar als halve shetlander is de vacht altijd lang geweest. Minder lang dan die van mijn IJslander, dat wel. Ik denk minimaal 5 cm. Wat wel opvalt is dat de vacht veel minder dicht lijkt, dus de warmhoudfunctie ook minder goed kan vervullen.
Dat klopt, het lijkt heel wat, maar het is helemaal niet zo warm qua functionaliteit. Dus je verkijkt je er ook op, ze hebben vaak echt wel een deken nodig ondanks de wolligheid!. Gewoon om de spieren warm te houden alleen al, daar mogen de meeste oudjes zowiezo al wat hulp bij gebruiken.
10tje2 schreef:Citaat:[En je hebt deze testen in zwaarte variaties. Als je het dan toch zou doen, dan met de lichtste variant lijkt mij..
Ik wist niet dat er variatie in zwaarte is. Bedankt, weer wat belangrijke info voor mij.
dookia schreef:Ff een update van mijn vriendin met haar paard met de gezwollen benen
Benen zijn helemaal ontzwollen (zelfs nog nooit zo weinig vocht op geweest als nu) en haar gangwerk is weer een droom om naar te kijken
Ze is vandaag aan dag 29!!!!
fargo schreef:dookia schreef:Ff een update van mijn vriendin met haar paard met de gezwollen benen
Benen zijn helemaal ontzwollen (zelfs nog nooit zo weinig vocht op geweest als nu) en haar gangwerk is weer een droom om naar te kijken
Ze is vandaag aan dag 29!!!!
Dat is super goed nieuws!!!!
Ik ben de artikelen nog niet vergeten hoor jongens, maar het is even heeeel erg bere druk op mijn werk. Dus dat komt nog!