[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:06

ellepel schreef:
Ik had voor appie ook lucerne,maar heb het idee dat hij daar op reageerd, dus ik voer het op aan de tinker,die lust het ook wel.
Vandaag halsje er af gehaald, hier ook flink koud,dus hopelijk haat het goed.

Ik heb alleen helemaal geen verschil gemerkt sinds ik luzerne ben gaan voeren. Het is niet erger of minder erg geworden. Heb niet het idee dat het uit maakt bij die van mij. Ze krijgt er trouwens ook niet echt veel van.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:42

Appie ook niet hoor,een dikke handvol,maar ik stop er toch maar weer mee.
Ik had het gehaald omdat hij ouder is en het zou goed zijn in verband met de eiwitten.
Maar ik heb vaker gelezen dat het toch word afgeraden voor eczemers.
Vond hier ook nog handige info over voeding

http://www.calmhealthyhorses.com/austra ... _itch.html

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:29

Kayleigh327 schreef:
jobamara schreef:
Zou even je veearts bellen, na 3 dgn zou het toch wel moeten werken vlgs mij

Morgen bel afspraak met de dierenarts om te overleggen. Maar vroeg me af of ik nu echt wel verschil zou moeten zien.
Nog steeds aan het schuren, bijten en met de achterbenen aan het krabben.

Is het bij de meeste zomereczemers al zo goed als over?

Klinkt meer als mijt eigenlijk... vooral achterbenen krabben..

Jeuk zou nu toch echt wel minder moeten worden ivm het koudere weer

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:40

jobamara schreef:
Zou even je veearts bellen, na 3 dgn zou het toch wel moeten werken vlgs mij

Morgen bel afspraak met de dierenarts om te overleggen. Maar vroeg me af of ik nu echt wel verschil zou moeten zien.
Nog steeds aan het schuren, bijten en met de achterbenen aan het krabben.

Is het bij de meeste zomereczemers al zo goed als over?

jobamara schreef:

Ja ik bedoel ze krabt met haar achterbenen haar hals, manen en hoofd. Net als een hond of kat zegmaar.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:42

Idd, ik denk ook dat het geen eczeem is bij @Kayleigh327 anders had zou je met een eczeemdeken echt wel verschil hebben gemerkt. Zelfs bij een erge eczemer.

Hier nu ook vliegendeken af en winterdeken op, vind het nu echt te koud voor 100 grams (die ik over de vliegendeken had). Nu dus onder winterdeken, zonder hals. Wel weer een beetje jeukerig, maar valt mee. Ik verwacht dat het na deze week wel over is met al die knutten. 't Word echt koud.

Die strepen heeft mijn pony wel eens boven op haar kont, maar ik dacht altijd dat dat van takken in het weiland kwam ofzo... Zou het boven op haar kont dan ook van die wormen kunnen zijn?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:56

Appie deed het vanmiddag ook nog hoor,met de achterhoeven over de hals krabben.
Afgelopen jaar was bij hem ook erg jeukerig.
Maar hij reageerd ook op granen, pollen, suikers, op best veel :j

wendy1987

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:19

Kayenne jeukt ook nog steeds hoor, voorpluk is nog steeds elke dag standje pleeborstel :') Maar ze heeft hem nog steeds en meestal is die echt weg deze periode. Dus allang blij :D

Maar ze jeukt nog steeds aan haar buik als ze de kans krijgt..

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:51

jobamara schreef:

Ja ik bedoel ze krabt met haar achterbenen haar hals, manen en hoofd. Net als een hond of kat zegmaar.[/quote]

Oh hahahaha oké ik snap hem xD :-+

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:59

Een van mijn paarden krabt met zijn achterbenen over elkaar vlak voor die gaat rollen. Voor de rest nooit. En ze is kerngezond bevonden door de veearts :)

Heeft iemand een shires sweet-itch te koop toevallig? Maatje 185

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:47

Hallo allemaal, ik heb nu mijn eerste volledige zomer met een zomereczemer achter de rug. De hele zomer deken en vliegenmasker opgehad en zijn manen zien er top uit (heb ook gesmeerd natuurlijk)
Nu laat ik het deken nog op liggen want ik weet eigenlijk niet goed wanneer het af mag? Dat is dus mijn eerste vraag: wanneer is het safe op het deken af te halen?
En omdat het de laatste dagen zo nat en koud is vroeg ik me ook af of dit kwaad kan? Hij wordt nat onder de deken maar bibbert niet ofzo dus denk niet dat hij koud heeft. Hij heeft een open stal waar hij in kan maar dat doet hij niet, blijft gewoon in de regen staan.
Ooh en ben ook wel bezorgd dat hij koud gaat hebben als ik het deken afhaal omdat hij het nu al zo lang opheeft...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:14

Wanneer het gaat 's nachts gaat vriezen en overdag onder de 8 graden is, kan je kijken hoe t zonder deken gaat.
Met dit koude weer in combinatie met regen zou ik zelf mn paard niet alleen in de eczeemdeken laten staan, omdat ze de haren dan niet omhoog kunnen doen wanneer ze het koud hebben.
Maar ik heb mijn paarden al vanaf 15 graden onder een regendeken staan omdat ik geen dikke wintervacht wil.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:39

Interessant artikel over die nekworm Ellepel, zijn deze ook te vinden in mestonderzoek?

Hier is het -2, koud! Ik durf de deken alleen nog niet af te doen, na hoelang vriezen zijn die beestjes dood? }:)

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:40

Ik heb de deken nu 3 dagen af dus geheel bloot .En het gaat super bij ons is het voorbij *\o/* *\o/* *\o/* welkom winter

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:56

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:01

Oké, iemand brengt vandaag mest voor mij weg voor mestonderzoek. Ik heb mailcontact met de dierenarts dus heb het gelijk even gevraagd :) Ik vind het toch apart dat ze ineens zo'n jeuk heeft op haar schouder en buik..

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:06

Bij mij staat ze ook sinds zaterdag bloot, had helaas nog wel iets geschuurd dus weer gesmeerd met derfen.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:11

Hier nog steeds alleen met hals plus winter deken. Ik denk dat ik het vandaag ga wagen de hals af te doen.

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:36

Oké ik ga het vandaag ook afdoen. Het blijft de rest van de week onder 8°C en 's nachts rond het vriespunt en het blijft regenachtig... *spannend*

Ik wil juist wel dat hij een dikke wintervacht krijgt, mag ik hem dan zo zonder deken laten staan?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:33

Ja hoor Fieah, ik zou hem lekker zonder deken zetten!

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:45

die van mij staat ook zonder ze heeft een mooie dikke jas van zichzelf

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:51

Oke ik heb hier toch nog even een vraagje, dit is mijn eerste jaar met een pony met zomereczeem dus ook de eerste winter die we doorgaan hiermee. Nu heb ik de deken iets te vroeg helaas af gedaan wat zich uitte in jeuk, en smeer ik de plekken dagelijks in waar ze jeuk heeft. Geen wondjes oid meer gelukkig. Nu gaat ze in de nacht weer op stal, momenteel nog 24/7 buiten en zodra ik haar op stal zet gaat ze toch wel schuren bij de staart en manenkam, niet zo heftig meer maar ze schuurt wel.Moet ik haar voordat ze op stal gaat wassen met derfen? Of blijven smeren tot de jeuk over is? Hebben jullie enige tips voor mij..
Mijne staat ook zonder winterdeken hoor Fieah :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:47

Ik zou inderdaad derfen blijven smeren, bij mijn paard doe ik dat 2x per week tot hij niet meer schuurt. Ik lees dat je wast met derfen, maar met de derfen lotion kan je het gewoon opsmeren en na een dag of 3 herhalen.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:00

Wou jullie even op de hoogte stellen, volgens de dierenarts was het mijt/schimmel. Het gele was bloed maar dan zonder de rode bloedcellen.

Ik vraag me af hoe ze het gekregen kon hebben, misschien heeft het ook wel te maken met dat ze zolang een eczeemdeken om heeft gelopen. Wel echt gemeen, is het eindelijk de tijd dat ze geen staart jeuk heeft van het eczeem, jeukt het nu van iets anders :(:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:52

Wat heb je gekregen voor de behandeling?

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:30

Een spuit, op zich was ik daar niet happy mee. Maar hij vond niet dat het makkelijk op te lossen is door te wassen. Ik vind dit soort dingen altijd zo moeilijk..

Daarnaast nog een spulletje wat ik er om de dag op moet sprayen.