als je dan ook nog een sloper hebt rondlopen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
opisop_shop schreef:die uierflap ziet er wel goed uit zo Tien.
Ik baalWisse is erg gevoelig, ik mag niet meer aan zijn manen zitten.
Aangezien ik iedere 3 weken ongeveer op wedstrijd ga nu, zit ik nu in de stress, want wat moet ik nu met zijn manen doen?!?! Heb er flink Derfen opgesmeerd net en blijf dat om de dag eerst doen achter zijn oren, want daar deed het hem gewoon pijn volgens mij, hij werd echt gek toen ik er een vlecht in wilde leggen
opisop_shop schreef:Als het kaal wordt op de staat lijkt me dat ze toch schuurt, het haar breekt natuurlijk niet uit zichzelf af
Smeer je het ook in?
Flosje446 schreef:Doordat het haar zo broos is, kan het denk ik niet tegen het geschuur van de deken. Ik ga er maar een gladde stof aan de binnenkant maken. Met haar winterdeken gaat het goed, omdat dat deken glad aan de binnenkant is.
yvonnedv schreef:Je kunt ook het Hegron haarserum van de Action gebruiken, kost 2,99 en werkt hier super. Bobo had gisteren een flinke pleeborstel maar ik kon de haren zo weer plat kammen en er brak nauwelijks iets af.
Annetje schreef:Tien: duidelijke foto's! Thanks!
Tja die borst, ik had dat met mijn soepjurk ook, puur omdat de rest van de deken eraan trekt. Welk stuk had je te strak zitten? Ik vind het op je laatste foto namelijk lijken of je het gedeelte van de borst dat naar de buikflap gaat erg strak hebt zitten. Misschien dat het daardoor ook strak trekt?
Flosje446 schreef:[Ik weet dat ze niet zelf schuurt, omdat ze nergens kan schuren in het land. Ik denk dat het komt door schuren van het deken (.
ellepel schreef:Flosje446 schreef:[Ik weet dat ze niet zelf schuurt, omdat ze nergens kan schuren in het land. Ik denk dat het komt door schuren van het deken (.
weet je hoe een paard dat doet in het land?
ze gaan rollen,blijven na het rollen zitten en gaan dan rondjes draaien en zo schuren ze hun staart.
en dat hoef je vaak niet eens te zien.
wat ik heel goed vind werken op de staartwortel is de eczema balm.
dat hoef je ook niet eens elke dag te smeren, is lekker vet en houdt veel jeuk tegen
Citaat:Het bevat onder andere
oranjebloesemolie, smeerwortel, olijfolie, boorzuur, lanoline, zinkoxide en thymol (5). De eerste
twee hebben volgens de kruidengeneeskunde een positief effect bij huidaandoeningen
Citaat:Fenonolf® is een product van Excellent Horse (eigen merk van Hofman Lieve’s, Wierden) met als
belangrijkste werkzame stof salicylzuur (aspirine). Daarnaast bevat het volgens de fabrikant
“sterk ontsmettende en verzorgende onderdelen welke ervoor zorgen dat het herstel zo snel
mogelijk op gang komt” (7). Salicylzuur is een NSAID en heeft een ontstekingsremmende en
pijnstillende werking.
opisop_shop schreef:Ik baalWisse is erg gevoelig, ik mag niet meer aan zijn manen zitten.
Aangezien ik iedere 3 weken ongeveer op wedstrijd ga nu, zit ik nu in de stress, want wat moet ik nu met zijn manen doen?!?! Heb er flink Derfen opgesmeerd net en blijf dat om de dag eerst doen achter zijn oren, want daar deed het hem gewoon pijn volgens mij, hij werd echt gek toen ik er een vlecht in wilde leggen