Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sodeletuut schreef:Hoe moet ik er dan voor zorgen dat die oorflappen blijven zitten?
ruyssersco schreef:kent er iemand de naam van een"jeukstillende zalf"en of shampoo?
Sodeletuut schreef:Nee ze schuurt zegmaar die oorflappen er af.. dus dan zit die hele deken nog goed (ook na flinke rol spring gekdoe buiten) alleen die flappen zitten achter haar oren.. ik weet niet hoe ze het doet.. maar ik zag haar gewoon zo toen ik bij haar kwam.. Ik heb nu dus het halster er overheen zodat hij blijft zitten, helpt tot nu toe wel (hoop dat hij er nog op zit, ga vanaaf rijden dus dan zie ik het wel..)
carina schreef:Sodeletuut schreef:Nee ze schuurt zegmaar die oorflappen er af.. dus dan zit die hele deken nog goed (ook na flinke rol spring gekdoe buiten) alleen die flappen zitten achter haar oren.. ik weet niet hoe ze het doet.. maar ik zag haar gewoon zo toen ik bij haar kwam.. Ik heb nu dus het halster er overheen zodat hij blijft zitten, helpt tot nu toe wel (hoop dat hij er nog op zit, ga vanaaf rijden dus dan zie ik het wel..)
Niet van wakker liggen, de deken blijft ook zonder de "oorflapjes" super op zijn plaats. Mijn haflinger heeft soms ook 1 of 2 oren eruit, maar deken blijft liggen. Bij een andere haflinger schuren de oren open rond de openingen en die heeft de oorflapjes dus standaard naar achter geklapt zitten, deken ligt super.
Zammie schreef:Ja, dat klopt ellepel. Vroeger zag je veel meer (on)kruiden als tegenwoordig en wij hebben wel een bodemonderzoek laten doen toen we hier kwamen wonen, maar sindsdien ook niet meer. Wel kun je zelf ook veel zien aan welke soorten planten er groeien en daar kun je dan je bemesting op aan passen. Magnesium weet ik eigenlijk niet of dat er vroeger meer inzat als nu. Dan zou dat dus moeten komen van kunstmest ipv mest van de mestbult en de andere grassoorten. Wij hebben dus wel een mengsel van o.a. grassoorten destijds speciaal voor de paardeweide gebruikt, maar de eerste jaren zat er gewoonweg teveel klaver in. Dit zat in het mengsel en dit is dus in grote hoeveelheden niet goed voor een paard en ik heb dit dus wel behandeld. Wel staan er verschillende soorten grassen in en het gras is meer van dat harde stengelige soort. Weet de namen er zo niet van. Op den duur krijg je wel dat 1 soort de overhand neemt en dan zul je dus weer moeten omploegen en opnieuw zaaien. Op dat moment doen we dus weer een bodemonderzoek. (Nadat er voor de winter eerst een beste lading oude mest overheen is gereden en door de grond is verwerkt). Bodemonderzoek is trouwens ook maar een momentopname. Tijdens het seizoen zal de bodem toch wel veranderen lijkt mij...
VeerenAshley schreef:1) gericht aan Henny: ik ben net bij de Welkoop/Boerenbond geweest voor de magnesium-oxide, maar ze hadden geen flauw idee waar ik het over had, en konden het dus ook niet bestellen. Zou jij mij de precieze productnaam en info kunnen geven? En heb je enig idee waar dit spul nog meer te krijgen zou zijn?