Jessix schreef:Lifeforhorses, dat is schrikken zeg! Is het echt een ontsteking aan het geslachtsdeel of een dikke koker? Dikke koker hoeft namelijk niet op ontsteking te wijzen, maar kan ook gewoon een plek zijn waar het vocht naar toe zakt, zoals ook met dikke (stal)benen het geval is. Weliswaar is dat dan wel na aanleiding van een reactie van iets in het lichaam, zoals bijvoorbeeld het opstarten van de Prascend.
Mijn paard kreeg ook dikke benen en meerdere hier in het topic. Ook kreeg hij na een paar weken kale plekken en wat schilfertjes. Ik heb dat een beetje gezien als het ontgiften van een lichaam. Een dikke koker had hij toen niet, maar dat heeft hij wel eens gehad, jaren geleden. Volgens mijn dierenarts was dat ook een reactie aan iets van een virusje waar hij wat van mee had gekregen. Het was met een paar dagen weg. Paard was niet ziek en werd dus ook verder niet behandeld.
De ontsteking is echt aan zijn geslachtsdeel,
Kale plekken met wat schilfertjes als bijwerking heeft hij niet, dit is echt van de ringwormschimmel,
hiervan kan hij ook goed ziek zijn zei de dierenarts..
Hij had het over de 2 spuiten voor ringwormschimmel, maar, daar kunnen ze heel ziek van worden, en aangezien dat hij nu (meer dan) niet op zijn best is.. wil ik dat risico niet nemen, en blijf ik gewoon de imavarol proberen, wat nu niet mag totdat de 4 dagen om zijn trouwens...
Heb je meschien een tip voor, wat ik nu kan doen inverband met dat hij de speedibeet niet eet? en hoe ik dit dan moet doen met het oog op niet direct overstappen enzovoort..?
Ps: was zeker even schrikken... maar ja net zoals je zei.. ze worden nooit meer gezond, het is en blijft een paard wat ziek is helaas.. keiharde waarheid!
(maar daarom mag het zeker nog wel heeeel veel pijn doen) houd ik mezelf voor..
We gaan afwachten en ik houd jullie op de hoogte.. ga morgen direct kijken..
Wat ik wel heel erg vind trouwens,, is dat er niets is opgevallen bij diegene die hem voeren altijd 's ochtends..
het hong namenlijkver onder zijn deken vandaan... en de benen vielen niet te missen..
(hierdoor merkte ik het pas om 1 uur/ half 2 op..