Freyr schreef:En met die supplementen kun je dan ook zonder problemen weer stoppen als je pot op is?
Ik bouw de mastic langzaam af.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Angelo_J schreef:Hoi allemaal,
Helaas hier ook een paard met ernstige maagzweren. Ik lees in dit topic dat aangeraden wordt om hooi te gebruiken en geen (droog) voordroog. Ik ben benieuwd waarom dit zo is. Ik heb bijvoorbeeld gelezen dat de zachtere structuur van voordroog juist ook positief kan zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en overwegingen!
nikysa90 schreef:We have it here in South Africa - it's called Vermate. It consists of humates and microbes derived from rich, healthy soil. Not sure if anyone overseas makes it, but if you can find it, it's brilliant!
..voor Iris. Ik las over deze klei, welke ze in zuid-africa voeren als maagzweerbehandeling. Moest meteen aan jou denken.
nikia schreef:die van mij is ook ruim 50 kilo te zwaar, maar heeft toch duidelijk last van maagzweren.
Wat mij opvalt is dat na de behandeling de zweren zo goed als weg waren, maar de symptomen onder arbeid b.v. aan de longe ( veel met de mond bewegen enz. ) zijn gebleven. Kan dit ook aangeleerd gedrag zijn geworden?
Zidore schreef:nikysa90 schreef:We have it here in South Africa - it's called Vermate. It consists of humates and microbes derived from rich, healthy soil. Not sure if anyone overseas makes it, but if you can find it, it's brilliant!
..voor Iris. Ik las over deze klei, welke ze in zuid-africa voeren als maagzweerbehandeling. Moest meteen aan jou denken.
ze hebben ook een Facebook https://www.facebook.com/Vermate.ThermalMud3/ ben benieuwd naar ervaringen
nikysa90 schreef:We have it here in South Africa - it's called Vermate. It consists of humates and microbes derived from rich, healthy soil. Not sure if anyone overseas makes it, but if you can find it, it's brilliant!
nikysa90 schreef:hier ook een langzame afbouwer. Nu ruim een week van de Ulcergold af, streepje voor streepje verdeeld over 4 weken. Ik ga nog een week door met ondersteunen met de gastri comp en de Ekygard en dan die ook rustig afbouwen. Hoelang deden jullie daar over?
wodant schreef:Dan nog een vraag/ervaring gezocht. Mijn paard staat nu op onbeperkt hooi, maar eigenlijk is de kwaliteit van het voordroog beter. Utrecht gaf aan dat nu de maagzweren genezen zijn het niet uit maakt of hij voordroog of hooi krijgt. Iemand ervaring om weer terug te gaan op voordroog?
nikysa90 schreef:wodant schreef:Dan nog een vraag/ervaring gezocht. Mijn paard staat nu op onbeperkt hooi, maar eigenlijk is de kwaliteit van het voordroog beter. Utrecht gaf aan dat nu de maagzweren genezen zijn het niet uit maakt of hij voordroog of hooi krijgt. Iemand ervaring om weer terug te gaan op voordroog?
Ik ben zelfs op kuil (afkloppen!!!) Paard staat op grote stal waar ze de hele dag buiten staan in grote paddocks en centraal de kuilbakken gevuld worden. Ze doet het goed!! Mooie mest, mooi op gewicht en nu 3 weken van de Omeprazole af. Had heel rustig afgebouwd. Nu nog aan Gastri comp en Ekygard en dat laat ik nog even een tijdje zo. Durf dat nog niet los te laten. Eerst maar weer wat rust in ons leven terugkrijgen