[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:57

Flosje: Inderdaad, wat ik vanmiddag ook al zei. Als mijn pony bijna geen jeuk heeft neem ik die rare manen e.d. voor lief. Alleen lijtk het dan alsof ze gigantisch schuurt, maar het is meestal de schade van 1 of 2 keer schuren, en dan nog niet eens hard schuren.

MissRoxyy: Oej, aantrekkelijke prijs, maar vind die deken helaas niets. Enige vliegendeken die ik nog wel voor erbij zou willen hebben is degene die opisop gebruikt.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:59

POdver dikkie wat balen nu:( want ik heb 165 nodig of 155 :(

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:15

Zouden ze de deken vast houden als ik zaterdag bel? (A) Vast niet. Ik zal eens vragen of er nog een stalgenoot is die mee wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:21

oef zonde Ellepel! daarom laat ik [naam] mooi met deken lopen, en de vermaakte sleezy blijft ook om..
ik heb vanmorgen PCS Cojosol huidlotion/creme gehaald.. dus ik benieuwd wat dat gaat doen.. het stinkt en het zou werken dus ik hoop dat het ook echt werkt..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:23

CarolShadow schreef:
Ellepel: Owwww jeetje wat zonde!! En jij maar denken dat het mede door het gras kwam, nou ja dat kun je dan ook weer uitsluiten. Maar wel ontiegelijk balen zeg.

gras heeft wel wat invloed bij hem,maar niet zo veel.
daar ben ik al achter gekomen.
nee hij is echt flink allergisch voor iets,maar wat het precies is weet ik niet.
ik denk ook wel es zon,maar ja zijn benen en hoofd komen ook in de zon en daar heeft hij nooit last van.

halve manen weg, en de huid was ook echt meteen knalrood en kurk en kurkdroog,maar dat kon niet op de foto
heb dus voor ik hem de deken op gedaan heb de boel in de huidolie gezet van leovet.

stomme was dus toen ik hem binnenzette hij niet tegen de paal ging hangen om te schuren...terwijl ik dat dus wel had verwacht..
vraag me ook echt af hoe die manen weg zijn geraakt...
misschien toch een van zijn vriendinnetjes die hem kaal gekrabbelt hebben :+

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:26

Balen ja Ellen!

Ik laat de deken zowiezo erop. met de warmte komen ook alle vliegen bij ons tevoorschijn :(

Dus als ik vanaaf van het werk ben om half 10 krijgen ze allemaal even een spoel beurtje om af te koelen

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:55

zit toch een beetje te twijfelen om ons pony te verkopen. hijheeft in het bos vrij veel last op de plekken waar de deken niet zit. en ik ga niet weer naar een andere plek verhuizen, sta hier net helemaal naar mijn zin met al die bosritjes...
wel jammer want het is een leuke pony, loopt mooi en kan ook vrij goed springen.... tsja... dus als iemand in een beter gebied zit qua eczeem en nog zoekende is naar een leuke 1.20 m welsh?... op de orige plek had hij vrij weinig last, en dat was gewoon in het vlakkere boerenland.
Laatst bijgewerkt door Auks op 20-08-09 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:57

Ellepel:
Gras doet inderdaad een hoop, al het voedsel eigenlijk.
Bij Shadow weet ik wel zeker dat de zon/warmte, nou ja, laat ik zeggen 80% een factor speelt, dan 15%voeding en dan de overige 5% zijn de echte stekenbeesten.
De manen en staart zijn toch anders van structuur dan de rest van het lichaam. De huid is daar ook iets anders van structuur.

Wel apart dat hij niet gelijk ging schuren, terwijl je dat wel verwacht inderdaad. Het zou goed kunnen hóór dat het door het kroelen is gekomen, als je ziet hoe hard dat soms gaat.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:03

ik durfde voor de grote bui hier niet de deken af te doen :=
hij krijgt straks zijn (helaas nog niet verbouwde) ivanhoe op ,en dan morgen de equitheme weer.. natte kletsdeken ophouden hele nacht met wind vind ik ook niks nu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:05

[naam] heeft dan weer geen last van zijn staart.. wel van zijn manen, binnenkant van zijn voorbenen en zijn hoofd verder heeft hij er geen last van..

Forever_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:12

Mijn pony heeft ook zomereczeem en als ik haar nog maar een beetje krab in haar manen ( of wat er nog van overblijft ) trekt ze haar lippen al helemaal samen

fotootje ( op deze foto zie je ook de wondjes op haar hoofd door te shuren ) : http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-J8SERQWQ.jpg

Nu gebruiken we een voedingssuplement voor in haar eten : Cavalesse ! Het werkt echt SUPER!! ( maar het duurt wel 2 a 3 weken tot het werkt )

Hier een foto van haar manen door te schuren ongeveer 3 weken nadat we begonnen met Cavalesse in haar eten te doen ( ze zijn wel afgeknipt maar het gaat toch al beter)

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-X7TZLSUZ.jpg

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:17

Ik wilde net voor de storm de deken weer op doen, maarja ze rende weg dus kon ik hem niet meer op doen. Ga nu weer heen het is nu droog zonnetje schijnt dus ff drogen en de deken op doen. Wil het niet riskeren 1 nacht zonder! Dat kost me mijn deken en die zit al onder de scheuren en mijn nieuwe krijg ik pas over een tijdje binnen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:24

Auks: een manege op 1 van de eilanden misschien? Als de pony verder braaf is zoeken ze altijd wel leuke pony's.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:32

WinBinChes schreef:
Auks: een manege op 1 van de eilanden misschien? Als de pony verder braaf is zoeken ze altijd wel leuke pony's.

Het is een jonge pony, 4 jaar, maar wel heel braaf, mijn dochter van 8 rijd er zo nu en dan ook wel eens op. en er rijd nu een meisje van 12 op. Hij loopt b dressuur nivo ongeveer. en springen kan ie wel een meter hoog. soms probeert ie wel eens uit, maar dat was vooral afgelopen winter toen hij dagelijks op stal stond en zijn energie niet kwijt kon.

Ik zou ze eens aan kunnen schrijven, maar heb geen idee waar ze zitten, zal eens zoeken.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:36

Zou gewoon een paar bellen, wellicht dat ze altijd een andere plek op de eilanden weten die een leuke pony zoeken

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:14

Forever_Jana: Probeer ook eens om haar niet op de 'lekkere' plekken aan te raken.
Ik heb dit een jaar lang volgehouden, en het heeft ons heel erg geholpen. Ik ben van mening dat je zo ook een handje kan helpen aan het doorbreken van de vicieuze cirkel. Evt. verdere uitleg overwil ik je wel geven via PB, als je dat wil.
Mijn pony presteerde het namelijk op gegeven moment om mij met 1 van haar acties om te willen schuren, mij het schrikdraad in te werpen, waar ik maar moeilijk uitkwam, met alle gevolgen van dien.

Ok, als ik terug ben van mijn weekend weg, ga ik mijn pony weer eens onderwerpen aan een goede massage. Heb dit enkele jaren terug ook eens gedaan, en werkt ook wel degelijk.

Ook ben ik van plan om eens een heel overzicht te schrijven wat ik nu al gedaan heb in al die jaren en hoe het wel of niet werkte.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:58

Hier moet ik zeggen dat ik zeker niet ontevreden ben hoe Pride eruit ziet aan het einde van Augustus!
Waar we vorig jaar in een vreselijke periode zaten (schudden met hoofd hoor jeuk, 3 cm manen op hals en voorpluk jeuk) is er nu slechts zo'n 10cm wat uitgedunt in de manenkam en verder alles prima!
Door het intensieve lessen van vanavond (pony oververhit, haha) heb ik haar maar zonder deken op stal laten staan (normaal gaan ze nachts naar buiten). Ben alleen vergeten te smeren (doe ik om de dag a 2 dagen en het was nu al 2 dagen geleden :o ) dus hoop niet dat ze door het zweet en een dag later smeren jeukjes krijgt... Nouja, dat zien we morgen wel weer anders... Zaterdag maar weer even lekker soppen met Tea Trea shampoo :).
Overigens ook al een week geen levertraan meer gesmeerd en hoofdje ziet er nog puik uit! :)

Ik zou ook wel een SIH bij willen voor volgend jaar vast! Mijn 2ehandse Rambo bevalt me super dus vast 1 voor reserve erbij!
Helaas moet ik wachten op de internetverkoop en vraag ik me af of er dan nog zijn......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:07

Met het oog op de hele warme dagen, zit ik er aan te denken om er een fijnmazige vliegendeken bij te kopen. Voor de winderige dagen of voor wanneer er minder vliegen zijn.
Heeft iemand met een eczemer ervaring met de Bucas Buzz of met full neck en buikflap? Dus niet voor permanent, maar om af en toe even mee door te luchten.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:43

Ellepel jammer dat je de deken niet af hebt kunnen houden. Ik had het van de week ook al gemerkt. Hij had zijn deken gesloopt en stond een paar uurtjes zonder deken. NU is zijn manenkam weer helemaal rood en dik.
Het gekke bij hem is trouwens dat de huid jeukt, maar door het schuren tegelijkertijd heel erg gevoelig is. Hij kan dus een gekke bek trekken van ´oh wat is dit lekker´ en tegelijkertijd weglopen. :Y)

Gisteren heb ik hem niet onder de deken uitgehaald, dus ik ben benieuwd hoe het eruit ziet. Hij was eergisteren en gisteren voor het eerst bezweet onder de deken. We hebben een waterslang bij de wei en zo heb ik hem een paar keer per dag lekker afkoeling gegeven.

Wie kan me verklappen wanneer die stomme deken wél af kan?!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:45

ben ik ook benieuwd naar. begin oktober toch?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:27

Ik zou zeggen, kijk het even aan.
Het is voor ieder paard anders in principe.
De norm is ergens oktober inderdaad, maar een enkeling zou al veel eerder zonder kunnen.

Zo, nu ga ik weg voor m'n weekendje zeeland.
Spreek jullie later weer en hoop dat m'n mooie merrie zich goed houd :D

Forever_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:54

Hier is een reportage over zomereczeem ( op deze site staan ook andere reportages over paarden :) )

Mij heeft het echt geholpen met m'n paardje, het gaat al heel wat beter en het voedingssuplement werkt super!

http://www.hippotv.tv/video/mijn-paard-zomereczeem

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:11

Annetje schreef:
Wie kan me verklappen wanneer die stomme deken wél af kan?!

appie staat het hele jaar onder deken...
tja is niet anders.
pas tegen eind oktober als de temperaturen echt lager worden kan bij hem de hals er af.
ik maak in oktober een eczeemhals vast aan een regendeken bij hem.
en meestal zo eind oktober begin november is het koud genoeg dat hij niet meer schuurd.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:12

Ellepel, ik hoopte eigenlijk dat de eczeemdeken af kan voordat de 0 grams deken er weer opgaat... Maar dat gaat niet lukken hoor ik wel, erg spijtig.
Volgende week moet ik de hele week werken en vanaf de 31ste weer naar school. Als ik maar weinig uren hoef te maken de eerste week, ga ik kijken of ik hem dan (eerste week oktober) smiddags al even lekker zonder deken kan zetten.

De grote zwermen insecten lijken hier nu wel langzaam aan weg te trekken. De dazen zijn al veeeeel minder! Ik kan weer mijn vaste uitstap rondje doen zonder alle dazen weg te hoeven slaan. Heerlijk! Nu nog die stomme knutten! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:13

eczeemdeken af voor 0 grams dat gaat zéker niet lukken nee :n