Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:32

[

Citaat:
Nou dan ben ik vast blond maar dan snap ik deze zin niet ...

Dus op deze manier kan ik toch humane pergolide bestellen in NL!

[/quote]

Ik woon in Portugal.
Ik kan in Portugal geen humane pergolide bestellen omdat het van de markt is.
Ik kan in Portugal geen Prascend bestellen omdat het niet uitgebracht is.
Als ik Pergolide wil, dan heb ik de mogelijkheid om via Efarma humane pergolide te bestellen.
Die kan verstuurd worden naar Portugal.

Misschien is het woordje "toch" in mijn zin niet duidelijk voor je? Ik zal het proberen uit te leggen:

Ik wil graag humane pergolide i.v.m. de kosten. In Nl kan dat niet meer.
Omdat zowel Pergolida als Prascend niet verkrijgbaar is in Pt. kan ik met het recept van mijn Portuges DA dus toch in NL humane pergolide bestellen (geeft Efarma aan) en daarmee ontloop ik de hogere kosten van Prascend.

Begrijp je mijn zin nu beter?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:42

:j nu snap ik het beter :+

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:13

fargo schreef:
:j nu snap ik het beter :+

okidoki :)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:19

10tje2, dat zou voor jou wel een mooie oplossing zijn zeg als je alsnog aan medicijnen kunt komen. Ik bedoel, wij klagen hier dat we dure PraScend moeten betalen en de manier waarop is dan ook echt niet netjes, maar wij hébben een medicijn.
Voor jou is het tig keer lastiger om aan juiste medicatie voor je paard te komen en zo te lezen ben je alsnog duur uit omdat je het voor 35 euro moet laten opsturen. Wellicht kun je het door iemand hier in NL mee laten nemen? Zit er vast ook wel informatie bij over hoeveel 1 persoon dan voor je mee mag nemen van Nl. naar Pt.

Ik heb vandaag eventjes gereden Yeaaah *\o/* *\o/* , Imago had echt een UP-dag vandaag. Zo fijn! Heb eerst even een kwartier met hem gestapt en ben er daarna nog zo n 20 minuutjes op gaan zitten voor wat drafwerk tussendoor. Hij liep niet helemaal lekker linksachter dus wellicht, als hij straks echt opgeknapt is, toch de chiro erbij. Ik kan rijtechnisch al een heleboel oplossen ook en meestal voel ik wel aan of het gaat lukken of dat er een "grotere macht" moet komen. Dat wacht ik dus wel nog eventjes af. Nu ben ik morgen wel weer benieuwd hoe hij zich dan voelt. Vandaag nog halve pil gegeven. Morgen de andere helft. Woensdag of gaan opbouwen, of nog even met halfjes verder, dat hangt ervan af hoe hij zich morgen en woensdag voelt!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:23

Fijn dat het vanmaag weer beter gat Imago!

Ik heb ook het idee dat Illo slomer is met deze kou, dan met het relatief warme weer van afgelopen weken. Is misschien ook wel stijfheid door de kou.

IMJ

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:25

Die van mij ook, maar had eigenlijk het idee dat het de dip (na 4wkn gebruik pergolide) was..
Fijn imago! Klinkt goed!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:26

Die van mij staat al dik 2 jaar op Pergolide dus dat zal het niet zijn bij hem :)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:27

Stijf was Imago echt niet.
Slomer door kou dan ben ik altijd zelf wat bang dat ze er niet warm genoeg bij staan. Kost het ze meer energie om zichzelf warm te houden. Imago staat nu goed in de dekens maar als het kouder wordt, dan pak ik hem nog iets dikker in, puur zodat hij niet zichzelf warm hoeft te houden.
Hopen dat het niet nog kouder gaat worden dan deze week. Ook omdat ik dan zoveel dekens op moet gaan gooien, kan paard straks weggebracht worden door hernia i.p.v. Cushing :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:28

Nee, dat zal dan vast niet :D
Had hij het andere jaren ook?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:29

Ik heb de dekens sinds Naomi's pensioen overboord gegooid, wat een verademing :D Nooit meer twijfels, heeft ze te weinig op? Heeft ze teveel op? Ik ben er helemaal blij om haha! Helaas ziet ze er nu alleen niet uit, lijkt wel een grizzly beer :') . Maar ach, ze kan zichzelf toch niet zien haha.

Naomi had een goede dag vandaag, vrolijk en energiek!

Fijn om te horen dat Imago ook weer een goede dag heeft gehad :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:01

Die van mij is ook net een grote ijslander.
Ik zei vd week nog tegen de boer waar ik een stal huur, hij is nu net een teddybeer waar wat teveel mee geknuffeld is :')

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:05

@IMJ: de laatste paar jaar wel. Maar achteraf gezien denk ik dat de mijne vanaf 11/12 jaar al Cushing heeft. Maar pas met zijn 18e werd zijn vacht langer. En met zijn 21e ben ik er pas achter gekomen. Hij wordt in mei 25.

@Focussed: als het warmer weer is zoals de afgelopen weken heeft jouw paard het dan niet veel warm?

Ik rij hem nog dus als ik hem niet scheer dan heeft hij het niet meer van de warmte, ok als hij niks doet.
Ik heb hem nu 10 november voor het laatst geschoren.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:06

Haha Focussed, gelijk heb je. Als Imago ooit echt met pensioen gaat, ga ik dat denk ik ook doen hoor. Als hij dat aankan met zijn gezondheid natuurlijk!

Ik vind het ook altijd maar een gedoe met die dekens, soms vergeten te kijken wat de weersvoorspelling is, etc. Heel gepuzzel zo af en toe!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:09

ik heb vorig jaar Pablo's hele garderobe aan moeten passen :+ Hij had het overal veel te warm in....leek het.
Ik heb hem wel steeds een deken opgehad.Een dunne dan.
Nu staat hij overdag buiten met een 200 grams en s'nachts een 200 grams staldek.
Het zou hier ook kouder worden dus dan gaat er een 300 grams op.
Maar hij heeft niet veel vacht.Wel iets meer als vroeger maar nog niet vergelijkbaar met die van jullie denk ik.
Zullen we eens haartjes meten?
Een haar er uit trekken en dan meten. :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:13

cynthiar schreef:
@IMJ: de laatste paar jaar wel. Maar achteraf gezien denk ik dat de mijne vanaf 11/12 jaar al Cushing heeft. Maar pas met zijn 18e werd zijn vacht langer. En met zijn 21e ben ik er pas achter gekomen. Hij wordt in mei 25.

@Focussed: als het warmer weer is zoals de afgelopen weken heeft jouw paard het dan niet veel warm?

Ik rij hem nog dus als ik hem niet scheer dan heeft hij het niet meer van de warmte, ok als hij niks doet.
Ik heb hem nu 10 november voor het laatst geschoren.

Die van mij heeft het prima, afgelopen weken lag ten alle tijden de vacht plat, nu staat hij rechtop en merk ik ook dat ze wat meer eet om warm te blijven. Verder rilt ze niet en voelen liezen prettig!

Ik wil morgen wel even een haartje meten!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:15

Moeten we wel overal op dezelfde plek een haar eruit trekken natuurlijk :+ .

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:17

Ja willen jullie haren meten!!!
Toen Illo nog niet op de Pergolide stond heeft hij haren van 10 cm lang gehad, toen schoor ik op zijn rug een dekje niet.
Nu is het ongeveer een cm, maar zijn varkensharen zijn langer, die ga ik morgen meten.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:17

Imago's vacht durf ik niets over te zeggen; die heeft afgelopen weken zo verschillend eruit gezien; zelfs per dag!

Begin oktober geschoren. Op hals nu wel dikker in het haar. Maar heeft hij zijn hele leven al. Lang leve zijn tuigbloed-genen -O- Net als die lange pluisharen op de benen, ook al zijn hele leven. Dus bij mijn paard niet een typische Cushing-kenmerk (nóg niet...).

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:18

Ik rij wel maar recreatief, probeer hem niet nat te rijden.

Haar meten, leuk! Ik doe mee Geerke! :j

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:18

De buikharen zijn bij illo altijd het langst.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:20

Die van mij heeft ook altijd veel haar gehad maar de laatste 2jr lijkt het idd langer.
Zal is meten op meerdere plekken.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:20

Ik heb trouwens ook dekens in alle soorten en dikten, al naar gelang het weer en of hij net geschoren is.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:24

Ik doe een haar van de buik en een van de nek!
Ben benieuwd!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:26

ik stik ook van de dekens...alle soorten ,kleuren,diktes.
Heb een paar jaar geleden van die grote metalen kisten gekocht,voor beiden ieder een kist.
Daar zitten ze allemaal in.Muizenvrij ;)

Zal morgen de hele familie eens meten.Shet,fries en cushing Pablo.
Shettert zal het wel winnen denk ik :D
Ben heel benieuwd hoe lang jullie haren zijn....van de paarden. ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:27

En 1 van zijn achter been, net onder de bil zeg maar.
Die zijn vlgs mij het langst...