Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merrieveulen schreef:Wat jij bedoeld is een (klassiek) homeopathisch middel dat is niet hetzelfde als een tinctuur. De tinctuur is een concentratie van de werkzame stof (is dus veel van aanwezig) een homeopathisch middel is juist een sterke verdunning van de werkzame stof (daar zit dus heel weinig tot niks van de werkzame stof in). Een tinctuur kan wel worden gebruikt als basis van een homeopathische verdunning.zo'n tinctuur, is dat qua proces te vergelijken met van die druppels die 50.000 keer verdund zijn en dan geschud worden?
irmaz schreef:Ik heb de moederkruidtinctuur bij gekruid.be gekocht: http://www.gekruid.be/moederkruid-tinctuur.html
Ik ben erg benieuwd bij wie nog meer werkt
irmaz schreef:merrieveulen schreef:Wat jij bedoeld is een (klassiek) homeopathisch middel dat is niet hetzelfde als een tinctuur. De tinctuur is een concentratie van de werkzame stof (is dus veel van aanwezig) een homeopathisch middel is juist een sterke verdunning van de werkzame stof (daar zit dus heel weinig tot niks van de werkzame stof in). Een tinctuur kan wel worden gebruikt als basis van een homeopathische verdunning.zo'n tinctuur, is dat qua proces te vergelijken met van die druppels die 50.000 keer verdund zijn en dan geschud worden?
merrieveulen schreef:[ahaaa OK... kijk dat wilde ik graag weten. ik heb maar weinig ervaring met homeopathie (wel ooit een drainage compositum gegeven maar het is niet (meer) te checken of dat ook werkelijk heeft geholpen, dat bestaat bijna geheel uit alcohol, als ik me niet vergis), en hoor er heel veel verschillende meningen over. ook onderzoekspublicaties waaruit blijkt dat de homeopatische middelen hetzelfde resultaat hadden als placebo's... zodoende probeer ik niet zomaar zonder meer iets uit.
ik ga eens lekker verder neuzen, zie nog een hoop interessante hitjes langskomen haha!
singasong schreef:Die moederkruidtinctuur werkt niet op de zenuwen, werkt wel op de 'vaten' in het hoofd.
Hier nog meer info. over allerlei tincturen: http://www.eleoflora.nl/kruidenehboHN.html
irmaz schreef:singasong schreef:Die moederkruidtinctuur werkt niet op de zenuwen, werkt wel op de 'vaten' in het hoofd.
Hier nog meer info. over allerlei tincturen: http://www.eleoflora.nl/kruidenehboHN.html
Wie heeft dan gezegd dat moederkruid zou werken op zenuwen?![]()
Mijn theorie was dat de warmte uit het hoofd niet voldoende afgevoerd wordt, dit zou te verklaren kunnen zijn doordat de bloedvaten te nauw zijn. Een theorie dat de trigenimus geirriteerd raakt kan dan zijn: Wanneer de bloedtoevoer van en naar het hoofd niet optimaal verloopt kunnen de afvalstoffen ook niet voldoende afgevoerd worden, mogelijk dat deze op de trigenimus drukken. Een andere theorie kan zijn dat de temperatuur plaatselijk (o.a ter plaatse van de trigenimus) zo hoog oploopt waardoor er andere processen een rol spelen die de kortsluitingen van de trigenimus (schokken) veroorzaken.
Dat ieder paard net andere symptomen heeft komt omdat de trigenimus 3 takken heeft die samen het hele hoofd beslaan, niet iedere tak hoeft (in dezelfde mate) aangetast zijn. Mijn paard heeft weinig last van zijn neus maar juist meer van zijn ogen (worden dik en hij begint te knipperen met de ogen) en tong (de bijt en gaap acties wijzen hierop). Hieronder een plaatje zoals het bij mensen is, bij paarden is het vergelijkbaar.
[ Afbeelding ]
Palmbierlove schreef:heb hier al eens gereageerd, omdat we bij ons op de manege een haflinger (waar ik vaak op reed) hebben staan die last heeft van headshaking,
nu rijd ik tijdelijk op een welsh pony van de manege en hij vertoont dezelfde symptomen als die haflinger, ook veel snuiven, schudden en aan zijn neus willen jeuken
nu ben ik het wel gewend van die haflinger, en kan het wel hebben, maar ik kan me voorstellen dat wanneer er weer kinderen op moeten die dat niet aankunnen, en dan moet hij helaas weg..
in de binnenbak is het nu al een stuk minder, maar de laatste 2 keren reed ik buiten en dan is het echt heel erg, onder andere door het stof in de bak en de vliegjes en de zon..
Somebitch schreef:Nou die van mij heeft het al een tijdje ook een opstart kuchje met aandraven. Maar net brieste hij best hard en zat heel zijn neus weer onder. Dierenarts is toen geweest. Zem heeft twee keer een prednison kuur gehad maar dat hielp niet. Longen geluisterd en daar was niks mis mee...
Dus nu zag ik dat net en dacht ik dat het misschien wel verband kon hebben met hs....