Ik kom ook even binnen vallen. Ik zit momenteel in een lastige situatie.
Ik heb een paard staan dat ik wilde verkopen ivm stoppen. Ik heb geen zin meer om te rijden en merk dat het 2x per dag het verzorgen me tegen gaat staan. Ik voel mezelf een slaaf van mijn 'hobby'. Ik kan nergens naar toe en heb geen backup, ja echt in nood wel maar niet zo van oh ik ga een weekendje weg of ben 's avonds pas om 12 uur thuis. Voorheen was deze situatie niet zo, toen kon ik terugvallen op mijn ouders maar zij wonen voortaan in het buitenland. De drang om te rijden is weg dus om dan een paard te laten lopen in de wei waar je 2x per dag naar toe moet, dat schiet niet op. In pension zetten is geen optie, wil ik niet en kan ik niet betalen en het verandert niks aan het feit dat ik geen zin meer heb om te rijden.
Ik had hem te koop gezet en vervolgens na een paar weken geschoren. Mij viel op dat zijn haren behoorlijk snel aangroeide. Ik vond dit een beetje vreemd. Ik heb hem laten testen en hij heeft een waarde van 111. Ik twijfel nu over een hoop dingen. Ik twijfel of ik hem wel de medicijnen moet gaan geven....zijn er veel bijwerkingen.....? Het lijkt mij dat hij nu onverkoopbaar is, ik wil ook niet dat hij voor een schijntje weggaat en dat hij daardoor weer via via bij mensen terechtkomt die niet weten dat hij dit heeft etc.
Normaal zou ik zeggen...het is ongeneeslijk, het wordt alleen maar erger dat is een paardonwaardig bestaan => in laten slapen. Maar hij is nog te goed om in te laten slapen, het is dat ik het weet, een ander zou niks aan hem zien. Dus dat voelt ook niet de juiste keuze....iemand anders ermee opzadelen ook niet....
Maar ja laat ik hem lopen blijft het feit dat ik er 2x per dag naar toe moet, waar ik vanaf wil en geen zin meer heb om te rijden. Dus weg laten kwijnen op de wei vind ik totaal geen optie. Het rijden is ook minder leuk omdat ik merk dat hij minder presteert etc... dus ik doe heel veel voor weinig. (achteraf ivm de ziekte?)
Mijn belangrijkste issue nu is: ga ik hem wel/niet de medicijnen geven....? Ik lees hier en daar wat over karakter veranderingen, daar zit ik ook niet zo op te wachten... Iemand die hierin ook een dilemma heeft gehad?
Iemand die een nuttig advies kan geven..?