Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spenk schreef:Welke medicatie heb je allemaal verneveld in de flexineb?
Plaisir schreef:Goedemiddag,
Via de zoekfunctie wat gezocht maar helaas geen resultaten opgeleverd, maar zijn er hier ook mensen met ervaring met een infectie van de voorste luchtwegen (keelontsteking) bij hun paard? Mijn paard heeft hier al ruim een jaar last van en vanuit de kliniek is het enkel 'weerstand ophogen en geduld hebben'. Ik heb al vitaminebrokjes, maar ook verzachtende kruiden en flexineb geprobeerd. Heeft iemand anders hier wellicht aanbevelingen?
Tribunals schreef:Hallo! Ik meld mij hier ook. Sinds een aantal weken hoestte mijn paard zo nu en dan tijdens het warmlopen. Omdat het maar een enkele keer was, niet dagelijks of zelfs wekelijks zocht ik er in eerste instantie niet te veel achter en heb ik het aangekeken. Vorige week hoestte hij echter tijdens het aandraven de longen uit zijn lijf (echt een droge hoest) waarop ik vrijwel direct de DA heb laten komen. Die heeft hem gecheckt, zowel in rust als na een paar rondjes aan de longe. Hij had verhoging/lichte koorts en ook wel aardig wat snot, voelde zich duidelijk niet lekker. Ze vond het niet direct alarmerend en had ook niet zoiets van “ja, dit is het” (jammer) dus slijmoplossers gekregen en dat een week aangekeken. Heb hem iedere dag getemperatuurd, hij heeft geen verhoging meer gehad en ik vind hem ook niet meer zo loom overkomen. Echter hoorde ik hem zo nu en dan ook in rust wat hoesten. Gister weer contact gehad met de DA want ik vond het niks beter geworden. Hij krijgt nu 2 x daags Ventipulmin bij en dan moet het maandag echt wel verbeterd zijn.
Ik hoop dat het over een paar dagen aanzienlijk beter is en misschien overdrijf ik, maar ik hoop dat jullie alvast wat met mij mee willen denken. Weet even niet waar ik het zoeken moet en ben bang dat het wellicht iets ernstigs is, kan er ook nog wel bij![]()
Hij staat overigens op vlas en komt van ongeveer 8/9u tot 17u buiten.
[ [url=m/MK1Gly.jpg]Afbeelding[/url] ]
tantesam schreef:Plaisir schreef:Goedemiddag,
Via de zoekfunctie wat gezocht maar helaas geen resultaten opgeleverd, maar zijn er hier ook mensen met ervaring met een infectie van de voorste luchtwegen (keelontsteking) bij hun paard? Mijn paard heeft hier al ruim een jaar last van en vanuit de kliniek is het enkel 'weerstand ophogen en geduld hebben'. Ik heb al vitaminebrokjes, maar ook verzachtende kruiden en flexineb geprobeerd. Heeft iemand anders hier wellicht aanbevelingen?
Hoe is de keelontsteking gediagnosticeerd, is er wel een scopie gemaakt? Bij mijn paard zei de da ook altijd dat 't de voorste luchtwegen waren omdat ze niks op de longen hoorde.
Bedankt voor de antwoorden mb mixen van de medicatie, ik heb vanuit Gent niet een(voor mij) hele duidelijke richtlijn gekregen. Wel hoeveel en wat ik moet geven, nl 3x dgs de hele rambam maar dat is echt niet te doen voor me. Daarom mag ik ook 2x dgs geven.
Spenk schreef:Ik zou toch budesonide gaan vernevelen eigenlijk. Dat is ontstekingsremmend.
tantesam schreef:Hoe is de keelontsteking gediagnosticeerd, is er wel een scopie gemaakt? Bij mijn paard zei de da ook altijd dat 't de voorste luchtwegen waren omdat ze niks op de longen hoorde.
Bedankt voor de antwoorden mb mixen van de medicatie, ik heb vanuit Gent niet een(voor mij) hele duidelijke richtlijn gekregen. Wel hoeveel en wat ik moet geven, nl 3x dgs de hele rambam maar dat is echt niet te doen voor me. Daarom mag ik ook 2x dgs geven.
Maaik schreef:Ligt het stro er nog in of het er weer uit gehaald? Indien het stro er nog in ligt en blijft liggen zou ik overgaan op medicatie.
Hoeveel is ‘weer begonnen met hoesten’? Een opstartkuchje bij aanvang werk of meerdere keren hoesten (in rust)? In het eerste geval zou ik starten met intensief zout (> 1 uur) en bij geen vooruitgang binnen een week over op medicatie. Tweede geval direct medicatie.