[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:47

Hier staan de paarden gewoon buiten met veel regen, maar ik vraag me af, gaat bij veel regen de buikflap ook hangen????

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:54

de buikflap bij de deken die dids nu op heeft is sowieso waardeloos :+ hij loopt alweer bijna een maand met de equitheme op :+
vond de ivanhoe veel zwaarder worden met regen, maar het leek net of die zijn water ook niet afgaf aan de huid/haren die waren droog namelijk? :)

@CS de andere 2 jeuken ook inderdaad, zou ook gaan krabben met dit weer :=

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:06

De EJ deken is binnen. Ga hem vanavond even passen. Senna staat met dit warme weer overdag op stal zonder deken en van 18 tot 10 buiten met deken. Ze had nog geen schuurschade. Ze was net wel met haar voorpluk in de weer, maar dat is al een tijdje zo.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:16

Mindim: ik heb de ivanhoe. De stof rekt wel wat verder uit als hij door en door nat is. Maar gaat niet echt hangen. Hij is binnen no time weer droog dus.
Naaltje: Klopt, paardje blijft eronder droog. Hij word behoorlijk zwaar als hij echt zeik en zeiknat is, maar paard blijft redelijk droog. Die van mij is altijd binnen een kwartier al weer helemaal droog, soms nog sneller.

Zelf heb ik ook overal jeuk met dit weer, zweet en irritatie van de zon etc.

Flosje: Ben benieuwd hoe die EJ zit bij Senna. Voorpluk is jammer hé, Shadow had vorig jaar een eenmalige actie om die 3 kwart eraf te halen. Maar nu groeit die ineens als kool en laat ze hem met rust.

Gaat dat goed ja op stal zonder deken? Wel fijn.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:23

Ik ben ook heel erg benieuwd hoe dat deken zit. Vind het wel een vrij dikke stof, maar de Rambo is ook niet zo dun.Ik ben veelte bang dat Senna op stal haar deken kapot schuurt dus daarom gaat ze zonder. Ze heeft niet zoveel jeuk dus ze schuurt erg weinig. Sen heeft al bijna geen voorpluk dus veel valt er ook niet te verliezen. Haar staartwortel begint nu wel mooi te groeien. Ik heb die in juli gedeeltelijk kort geschoren en er zit nu iets van 2cm haar.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:52

de hengst bij ons op stal schuurde ook bij zijn staart en aan het einde van de manen,
de eigenaar had vanalles geprobeert.
en toen zag ik bij divoza de gel die ik ook gebruikt had bij een shet en zei dat tegen hem.
en toen heb ik de hengst 3 a 4 dagen behandeld met GN Itch free gel en naar 4 dagen had hij al weer ong 1cm haar er op staan, nu groeid het langzaam verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:17

Mijn EJ is ook binnen :j , ga hem morgen passen maar verwacht geen problemen want het is sprekend mijn pagony deken.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:52

heb even de divozagids erbij gepakt:

ik doe equidoux op de plekken waar geen korsten meer zitten, het werkt jeukstillend (en ik vermoed ook verfrissend). dat gooi ik ruimschoots op de herstelde staartwortel en herstelde manen.

Zoology Itch Balm doe ik op de maantop waar geen deken zit en nog steeds wat kleine korstjes. De droge plekjes krijgen dus deze balm erop.

Het lijkt erop dat mijn paard minder begint te schuren.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:00

Ik weet trouwens niet of iemand het gezien heeft maar de Rambo SIH staat voor 100 euro op de Ootemansite, voor de uitverkoop die zondag van start gaat. Ik ga in ieder geval als het even kan wel heen om er één in te slaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:01

had het gezien ja :j maar die deken is helaas niet geschikt voor mijn knol :n

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:14

:+

resultaat van 1 dagje de deken af:
van dit:
Afbeelding

naar dit:
Afbeelding
dus warm of niet..die deken moet er dus gewoon wel op.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:16

Jee wat zonde ellepel.........

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:17

wat k*t ellepel...

heb je dan niet even zo'n :\ slik :\ moment?.. had ik gisteravond wel namelijk toen ik een streng van een vlecht los zag hangen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:21

Oh meid wat zonde! Misschien is een luchtig fijnmazige vliegendeken voor deze warme dagen iets?? Bucas heeft er een met buikflap, zit ik ook al aan te denken. Net even wat luchtiger.

Ik heb hem gelukkig opgelaten, vond het op dat moment wel lastig in de warmte, maar nu toch wel blij.

Zijn er ook nog meer mensen die Horsol gebruiken??
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-08-09 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:22

Jammer! Ik ken het slikmoment wel, paardlief staat nog steeds zonder deken want het is lichte eczeem, maar zijn manen zijn weer helemaal plukkerig aan het worden en gisteren trof ik hem zelfs aan met een cavia op zn staart -O- Ik ga volgend seizoen ook meer eens aan de deken beginnen, helaas...

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:23

Gelukkig heb ik dat niet echt meer. Door de verstikking van z'n vorige -maat kleinere- deken heb ik een stukje manen weggeknipt van zo'n 7 à 8 cm, dus zo ongeveer november ga ik sowieso al z'n manen weer bij knippen.. in de hoop dat dat stukje dan zo'n 5cm is. Dus dan zal ie wel weer als punk er bij lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:26

Solleke Noah, Ik zou als ik jou was er nu een deken opgooien. Die van mij heeft hem ook pas 2 weken op. Ik heb van de da een injectie gekregen waardoor de jeuk stopt, iets met immuunsysteem, die houdt twee weken dacht ik. Dan gelijk deken er op gooien. Die van mij is enorm opgeknapt. Zij manenkam is weer soepel en zijn staart ook. Helaas schuurt hij nu wel wat wondjes op zijn hoofd, maar die zijn gemakkelijk te behandelen. Ik gebruik Horsol van de DA, maar de fles van de paardendrogist is goedkoper.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:29

ik ben ook pas net begonnen met een deken opdoen, en mijn paard lijkt er wel blij mee te zijn. ze steekt zelf haar hoofdje er al in...
elk jeukje is vervelend, ik zou gewoon nu nog beginnen met een deken erop doen :)

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:31

Ik heb al hele tijd niet meer gereageerd.

maar ik kan nu eindelijk zeggen dat sophie mijn pony & ik de zomer eczeem voor zover als mogelijk is super onder controle hebben.. ze heeft geen extreme jeuk. ze heeft nu weer mogelijkheid tegen schuilen in het huisje wat wij ooit hebben gebouwd. echt fijn:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:33

nou ik kan je wel vertellen dat ik BAAL!!

ap heeft dus toch echt heel duidelijk iets met vliegen of met de zon.
want verder is er helemaal niks veranderd.
deken af..meteen mis.
doen we dus gewoon niet meer.... maar ohw wat baal ik! was het net een beetje gegroeid dat het wat leek, trek ik met mijn domme kop weer dien deken af _-:(

heb vanmiddag nog even gevoeld bij hem onder de deken,maar hij was niet warmer.
die boett dekens die ademen wel heel goed,beter als andere merken vind ik.

bij ons waaide het flink vanmiddag,scheelt dat het erg open is:
Afbeelding
nu maar weer nieuwe maantjes sparen.
denk dat ik maar weer ga knippen,want dit is ook niks haha :P

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:35

ik heb 1 stukje manen overgelaten, daaraan kan ik zien of ze nog schuurt (dan wordt het immers zon rare klit) zo hou ik het een beetje in de gaten :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:36

ohw voor ik het vergeet:

tegen plekjes op het hoofd.

zinkzalf!
heb het toevallig afgelopen week geprobeerd want ik had nog een pot in de kast staan, en heb het idee dat dat erg goed werkt.
kan volgens mij ook gewoon in de zon gebruikt worden.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:56

Ellepel: Owwww jeetje wat zonde!! En jij maar denken dat het mede door het gras kwam, nou ja dat kun je dan ook weer uitsluiten. Maar wel ontiegelijk balen zeg.

Nou mijn knol heeft vandaag ook zonder deken gestaan en was wonder boven wonder nog helemaal heel :D Was wel 1x gebeten door een daas, dikke bult.
Heb d'r lekker onder de koude kraan gegooid, lekker poetsen, heb ook maar weer vlechtjes gemaakt voor zover dat lukte met dat korte haar en schone deken weer op.
Hopelijk houdt ze het weekend het zo vol :D

Had overigens verwacht dat ik haar zou aantreffen met een ravage. Eerder kon ik haar nog geen uur zonder laten staan dan was alles er al af geschuurd.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:19

Zonde hoor ellepel. Ik ben gelukkig nu nog in een stadium dat ik blij ben dat Senna jeukvrij is of bijna en kunnen me haar manen en staart me nog vrij weinig schelen hoe die eruit zien.

Senna had van de week echt mega dazenbulten. Echt schijven van 6cm die een paar cm dik waren. Een stuk of 6 grote en nog heel veel kleintjes.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:30

Mensen die een Rambo Sweetich Hoody willen?!
Vanaf maandag heeft Ooteman ze in de aanbieding voor €100,-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49 ... ch%20Hoody

:D

Edit: Zie nu alleen de Maten 175 t/m 210 op de site staan.. Jammer voor de shetland bokkers onder ons :(