Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jotoma schreef:Hihi ik moet ook even lachen om 'de knutten zijn sterker dan ooit'. Bij mijn paard kon ik het juist makkelijker onder controle houden dit jaar. Alleen deken was voldoende en zinkzalf voor de voorpluk. Mja, ik haalde te vroeg de hals eraf, toen ging t bij ons mis.
Vervelend dat je paard aan presnisolon moet, hopelijk helpt t.
Cobus67 schreef:Jotoma schreef:Hihi ik moet ook even lachen om 'de knutten zijn sterker dan ooit'. Bij mijn paard kon ik het juist makkelijker onder controle houden dit jaar. Alleen deken was voldoende en zinkzalf voor de voorpluk. Mja, ik haalde te vroeg de hals eraf, toen ging t bij ons mis.
Vervelend dat je paard aan presnisolon moet, hopelijk helpt t.
Het zijn de woorden van een professor uit Utrecht die er al jaren onderzoek naar doet. Maar zoals je weet, is het per eczeempaard wisselend. Ik deel deze informatie alleen omdat het misschien interessant kan zijn voor anderen.
ellepel schreef:Geen bacteriele infectie door een natte deken?
Had appie vorig jaar veel last van.
Eigenlijk een lichte vorm van regenschurft zeg maar, maar ik heb dit jaar andere vitamijes gegeven en steeds god in de gaten gehouden en plekjes met hibiscrub gedept.
Dat hielp enorm goed![]()
Zou ook naar het voer kijken, appie krijgt namelijk ook dat soort plekjes van teveel granen in het voer
Silver_Fox schreef:Wat denken jullie van kale weides en zandkoliek? Mijn paardje heeft dus zomereczeem en haar weidegenootje is heel snel hoefbevangen. Ze zijn de hele zomer dus niet op een vollere weide gegaan, hebben mooi grofstengelig hooi en het gaat goed. Ik weet dat kale weides ook veel fructaan bevatten, maar ik weet zeker dat als ik ze zou gaan verweiden (zelfs als ik het rustig aan doe met een uurtje per dag) dat het dan weer raak is qua hoefbevangenheid en jeuk (in elk geval totdat het eczeem seizoen over is). Maar ik krijg wel opmerkingen van de dierenarts, van dat het toch wel hoge kans geeft op zandkoliek. Is het echt zo gevaarlijk? Ik heb niet het idee dat ik veel keuze heb, maar ik maak me er zorgen over.