Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
reiziger schreef:Denk dat we bovenstaande allemaal wel kunnen bedenkenMaar ik was eigenlijk ook wel benieuwd naar ervaringen w.b wel of niet rijden.
Ik rijd de mijne momenteel helemaal niet. Diagnose eergister gekregen en wacht nog op de pillen. Reden dat ik niet rijd is afgezien van de lusteloosheid ook dat ze bespiering op haar rug kwijt is geraakt in relatief korte tijd.. Ze heeft een vrij lange rug die wat holler is dan bij een gemiddeld paard. Maar ze was altijd veel ronder. Nu lijkt het "vlees" onderaan te hangen ipv langs haar ruggegraat. Mager is ze namelijk niet.
Ik ben benieuwd in hoeverre zich dat hersteld als ze aan de medicatie gaat. Ze is 21 en loopt 24/7 buiten.
Zoals ze nu is heb ik het idee dat ik erdoorheen zak als ik erop ga zitten en zou ik haar eerder gaan longeren, grondwerk, wandelen, lange teugelwerk oid met haar gaan doen als ze weer meer energie heeft.
Mootje1980 schreef:Ik begrijp ook wel dat ik er niet op moet stappen als ze ziek is of last heeft van de PPID of de symptomen. Maar mijn paard had geen symptomen (behalve slecht verharen) was in shape, fit, vrolijk en liep als een trein. Nu wordt ze suf van de medicatie en heb ik soms gewoon het gevoel dat het vanaf nu alleen maar slechter kan worden. Ik ben gewoon bang dat ik straks door de prascend nog maar een schim van mijn lekkere meid overhou.
Jessix schreef:Mootje1980 schreef:Ik begrijp ook wel dat ik er niet op moet stappen als ze ziek is of last heeft van de PPID of de symptomen. Maar mijn paard had geen symptomen (behalve slecht verharen) was in shape, fit, vrolijk en liep als een trein. Nu wordt ze suf van de medicatie en heb ik soms gewoon het gevoel dat het vanaf nu alleen maar slechter kan worden. Ik ben gewoon bang dat ik straks door de prascend nog maar een schim van mijn lekkere meid overhou.
Ik houd niet bij hoelang iemand met de medicijnen bezig is, maar hopelijk zit je gewoon nog in de opstartfase. Met een beetje geluk trekt dat suffe wel weer weg.
ohjajoh6 schreef:Dat je je zorgen maakt neemt niemand je kwalijk, maar dat we nu zo ongeveer op elke pagina moeten vertellen dat dat dus bij ieder paard verschillend is en dat men beter zijn verwachtingspatroon kan bijstellen, zo onderhand wel. En je bent daar dus niet alleen in, dat mag duidelijk zijn...
Mosh schreef:Ik moet zeggen dat Chico ook niet echt bepaald heter is geworden van de Pascend. Ben wel benieuwd hoe anderen dat ervaren.
Esther_ schreef:Mijn paard heeft de laatste week ook wat dunnere mest. Denk niet dat het door de medicijnen of voer komt (fiber force), maar door het weer. Veel vocht ed. Op stal zijn meer paarden die er last van hebben.
ohjajoh6 schreef:Serieus hoor!
Wat begrijpen jullie nou allemaal niet aan het feit dat je paard of een tumor in zijn kop heeft/ overdreven aanmaak van cortisol en alle andere stres hormonen en wat dit voor een vreselijk grote ellende in het paardenlijf veroorzaakt?
Of het enige "medicijn" dat er voor beschikbaar is; de pergolide - een medicijn is wat gegeven werd aan parkinson patiënten??
Ik begrijp dat "wanneer kunnen we er weer opstappen" echt werkelijk waar niet hoor, kijk nou eerst eens rustig aan hoe dat je paard het zo wie zo doet op de medicatie en verwacht nu eens helemaal niets en wees blij met een "paardwaardig" bestaan voor je paard/pony. Dit is een ongeneeslijke en dodelijke ziekte, behandel en verzorg je paard dan ook dusdanig...
Mijn excuses aan een ieder die zich aangevallen voelt, maar ik krijg steeds meer het idee dat "zachte heelmeesters , stinkende wonden maken"...
Lifeforhorse schreef:ohjajoh6 schreef:Serieus hoor!
Wat begrijpen jullie nou allemaal niet aan het feit dat je paard of een tumor in zijn kop heeft/ overdreven aanmaak van cortisol en alle andere stres hormonen en wat dit voor een vreselijk grote ellende in het paardenlijf veroorzaakt?
Of het enige "medicijn" dat er voor beschikbaar is; de pergolide - een medicijn is wat gegeven werd aan parkinson patiënten??
Ik begrijp dat "wanneer kunnen we er weer opstappen" echt werkelijk waar niet hoor, kijk nou eerst eens rustig aan hoe dat je paard het zo wie zo doet op de medicatie en verwacht nu eens helemaal niets en wees blij met een "paardwaardig" bestaan voor je paard/pony. Dit is een ongeneeslijke en dodelijke ziekte, behandel en verzorg je paard dan ook dusdanig...
Mijn excuses aan een ieder die zich aangevallen voelt, maar ik krijg steeds meer het idee dat "zachte heelmeesters , stinkende wonden maken"...
AMEN