[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:48

Yvank_ schreef:
BleikjA schreef:
Zijn die dekens van Ej, pagony en vatiggo (ofzo) enzo niet gewoon allemaal de zelfde dekens? ze lijken verdacht veel op elkaar :P alleen het logotje lijkt me anders..

volgensmij wel :j

Nope ze zijn niet gelijk, de vantiagio heb ik maat 145, de ej maat 155, de buikflap van de 155 is mega strak, en de hals is net zo lang/kort dan de 145... helaas heb ik nog steeds een stukje van 15 cm onbedekt wat open gaat helaas...

heb zo'n sleezy besteld, hopen dat ie snel komt...

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:08

ze zijn idd niet gelijk, de EJ is van een andere stof dan de pagony, bij de EJ is de hals langer, en zit er een bredere band aan de achterkan van de buikflap, en 2 klipjes met een hoesje er om heen tussen de voorbenen waar je de buikflap aan vast kan zetten, die buikflap blijft dus een stuk beter zitten dan die van de pagony..

1 tip Auks, haal het onderste gedeelte van de sleezy er af, zodat je alleen nog een stukje stof bij het voorhoofd hebt, mijn pony had tranende ogen doordat de stof in zijn ogen kwam, en kon niet meer eten omdat het onderste stuk om zijn mond was gaan zitten...

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:09

Dat is vreemd, want mijn pagony heeft wel zo'n zelfde ding voor naar de buikflap met 2 clipjes... Mijne is dan wel 2 jaar oud, misschien zijn ze veranderd ofzo? Staat ook nog geen pagony logo op.
Wel fijn om te weten dat de hals van de EJ net wat langer is! op mijn vorige merrie was de hals goed, bij Æsa, die nu begint te jeuken lijkt de hals net wat korter...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:49

heb even een vraagje
hoe doen jullie het allemaal met dat warme weer en de dekens?

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:51

dees_daan schreef:
ze zijn idd niet gelijk, de EJ is van een andere stof dan de pagony, bij de EJ is de hals langer, en zit er een bredere band aan de achterkan van de buikflap, en 2 klipjes met een hoesje er om heen tussen de voorbenen waar je de buikflap aan vast kan zetten, die buikflap blijft dus een stuk beter zitten dan die van de pagony..

1 tip Auks, haal het onderste gedeelte van de sleezy er af, zodat je alleen nog een stukje stof bij het voorhoofd hebt, mijn pony had tranende ogen doordat de stof in zijn ogen kwam, en kon niet meer eten omdat het onderste stuk om zijn mond was gaan zitten...

dat stukje tussen de benen heeft de vantaggio van ooteman ook. alleen bij beide is de hals te kort, zowel de vant als de ej...

dank je voor de tip! ik zal eerst eens kijken hoe het ding past en hoe hij het laat zitten. nog 2 maandjes en dan is de eczeem tijd voorbij? pfieuw....

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:51

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:59

ikke20: ik laat hem altijd gewoon op. Klop hem eerst stevig en goed uit zodat hij goed doorlucht. Als ik de kans krijg was ik hem het liefst nog even voordat het zo warm wordt.

Heb besloten Shadow van de drainage af te halen, kijken wat ze nu doet. Ga het weekend weg, dus ben benieuwd wat ik aantref. Morgen even deken nog wassen en haar staart en manen met water uitspoelen. En dan hopen dat het goed gaat.
Zal als ik de kans krijg ook even haar plekjes op de foto zetten.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:03

oke ik heb hem vandaag ook opgelaten hij krijgt zon kriebels als hij eraf gaat kan em dan wel weer wassen. verder gaat het wel super met eczeem hier op het moment. heeft tijdje kaal hoofd gehad toen toch maar een cortico spuit laten geven. is hij helemaal van opgeknapt toen overgestapt op ander voer inc vitaminesup. en het valt nu wel weer mee.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:13

ikke20 schreef:
heb even een vraagje

Bobo had het onder een pagonyachtige deken heel warm. De vorige warme periode heb ik daarom een tweedehands bijna witte rambo sweet itch hoody aangeschaft en ik heb de indruk dat hij het nu minder warm heeft als mijn andere niet eczeempaarden.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:20

:( Mijn paard heeft weer een rode jeukerige huid op de manenkam.
Zondag of maandag (weet het niet meer :o ) heeft hij een paar uur zonder de deken opgestaan omdat die te kapot was om om te laten. Er waren toen heel erg veel insecten en de dag erna waren zijn vlechten al pluizig van zachtjes schuren.

Qua schuren valt het op zich nog wel mee geloof ik want hij is niet extra veel manen kwijt. Maar de huid ziet er akelig rood uit.
Ik heb het vanavond nog gewassen met tea tree shampoo en alles ingesmeerd met verzachtende tea tree olie. Hopelijk helpt het, want eigenlijk was de eczeem juist onder controle.
De staart laat hij gelukkig helemaal met rust, daar is niets aan te zien. Ook op zijn hoofd zijn de plekken niet te zien en heeft hij nog maar een klein beetje jeuk. Het beperkt zich nu echt tot zijn manenkam.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:39

yvonnedv schreef:
ikke20 schreef:
heb even een vraagje

Bobo had het onder een pagonyachtige deken heel warm. De vorige warme periode heb ik daarom een tweedehands bijna witte rambo sweet itch hoody aangeschaft en ik heb de indruk dat hij het nu minder warm heeft als mijn andere niet eczeempaarden.

ik heb ook de hoody
keek vanavond onder zn deken maar kon niet echt zien dat hij oude zweetplekken had of gezweet had of nog nat was. denk dat hij morgen zn dekentje mooi kan ophouden. is zon nadeel met zon deken vooral als je werkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:05

Doet iemand de deken af vandaag? Of is dat onverstandig?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:09

ik heb em dus gister afgelaten.
kan ap es weer wat extra zonnestralen ophalen voor zijn velletje. :D
kwestie van gokken,maar bij hem is het zo dat als hij wel jeuk krijgt dit eigenlijk ook meteen over is zodra de deken er weer op ligt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:18

deken gaat dan om 16.00 weer om, het wordt hier 33 graden, gok nemen? hij heeft de deken nu 2 weken om.

suzannelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:22

ik zat dus ook met die vraag !!
maar gister bleek mijn pony het niet warm te hebben gelukkig
dus laat hem vandaag zitten
ze heeft sinds twee dagen de deken van ej
wat een verschil ze staat er eindelijk rustig bij !!1

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:25

suzannelos schreef:

En dan heeft ze ook minder last van de warmte.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:27

Ik laat hem op. Ben gisteren twee uur met haar gaan wandelen en ze was echt woest aan het happen en bijten iedere keer om die beesten weg te krijgen. Eenmaal in de wei met deken op was de rust er weer. Heb wel een wei die vanaf het middaguur volledig in de schaduw ligt. Dat is dan wel weer fijn ;j

suzannelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:30

yvonnedv schreef:
suzannelos schreef:

En dan heeft ze ook minder last van de warmte.

klopt ze staat gewoon rustig zonder zich druk te maken en te zweten

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:33

Ik durf de gok gewoon niet aan.. ik heb liever dat hij het warm heeft dan dat ie gek wordt van de jeuk/vliegen/dazen..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:27

Ik heb bij Storm de deken al af sinds zondag, heb hem dus zondag met Defendog gesprayd en een biertje gegeven, maandag weer een biertje gegeven.
Gisteren stond hij er qua eczeem prima bij zo te zien, heb op verschillende schaduwplekken hooi gelegd om hem zo verplicht in de schaduw te hebben staan, maar volgens mij doet hij dat uit zichzelf ook wel.

Vandaag kan ik niet heen maar hij heeft genoeg schaduw en heel veel water en later vandaag gaat het gelukkig afkoelen.
Ik laat hem zonder deken staan tenzij ik het idee krijg dat hij meer jeuk krijgt dan met. Ben toch wel benieuwd hoe het gaat met die Defendog namelijk.

Ik heb gevraagd aan het meisje die Wisse nu aan het beleren is of ze de Pagony af wil doen en de vliegendeken met hals om wil doen. Denk dat ze hem ook nog even lekker af gaat spuiten vandaag.
Dan komt hij de dag wel door zo :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:35

Nou, als goed is word het vanmiddag rotweer! Zelfs verkeersalarm af gegeven.

Vanmorgen Shadow d'r stal al gedaan, en nieuwe vliegenvangers opgehangen. Ze staat nu even dekenloos, ga de deken zo even wassen. Haar grote vriendin kwam meteen al aan om te kroelen, dus hoop dat het haar er straks nog aanzit haha. Zag wel dat haar manen heel veel geleden hebben van het korte kapsel.
Vanmiddag als het nog warm is en nog niet stormt even de waterslang erop, en dan denk ik dat ik even hele kleine vlechtjes ga maken (manen zijn ook zo kort). Dan komt ze het weekend wel door hoop ik haha.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:48

Dids loopt nog met deken in de wei :) gisteren alleen 2 kleine zweetplekjes te zien op zijn buik..

alleen wel een vlecht verloren gegaan... hoe? ik gok te enthousiast gekrabbeld met de tuigert..

als het vanmiddag/vanavond slecht wordt taai ik af naar stal en ga ik zijn deken afdoen :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:07

Balen is dat hé, Shadow's manen zijn ook nog zo kwetsbaar en dan zie ik die tanden erin gaan, brrrr.
Gelukkig heb ik de knop omgezet, paard geen jeuk, zonder haar prima. Zolang ze maar geen behoorlijk jeuk heeft, dat vind ik het ergste. Als haar manen her en der verloren gaan, ja jammer, maja.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:08

dids heeft aan zijn staart nog best wat jeuk, maar het is echt óp zijn staart
geen kale plekken, geen open wonden
gewoon jeuk.. :(:)
moet ik zeggen dat hij er een stuk beter bij loopt dan vorig jaar :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:29

Shadow heeft ook wel soms jeuk hoor.
Haar staart heeft ze in het midden weer helemaal kort.
Madam gaat dan tegen de stalmuur aan, ja en dan is het zo gebeurd met al dat haar haha. Maar doordat de zijkanten al heel lang zijn valt het bijna niet op.
Wel laat ik de staartflap los hangen, deze hoor je normaal met een klittenband rondom de staart te bevestigen. Ik laat hem gewoon hangen, scheelt veel minder in de schade.

Hier op stal, kwamen gister zelfs de niet eczemers met een coupe pleeborstel naar buiten. Komt ook van dat broeierige weer.

Als ik Shadow vergelijk met jaren terug, heb ik toch heel wat bereikt en ben ik erg trots.