Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fargo schreef:dookia schreef:Ja wel ik wou ook niet dat hij daar nu energie aan kwijtgeraakt
Ik overweeg ook soms magnesium bij te geven, heb je links die je kan aanraden met meer info erover bij paarden?
Indertijd (meer dan 5 jaar terug) heb ik allerlei amerikaanse artikelen gelezen over de invloed van magnesium ook bij bevangenheid en geloof dus ook echt inde werking ervan. Ik weet dat ook mensen met suikerziekte e.d. extra magnesium kunnen gebruiken en mensen die te zwaar zijn
Zou een keer kunnen kijken of ik ze toen heb afgedrukt en in een map heb gedaan...
Focussed schreef:Nog een tip voor het kopen van pergolide: als je (regelmatig) naar het buitenland gaat, kijk of men daar pergolide zonder recept verkoopt!! Ik weet dat het bijv in Spanje vrij verkrijgbaar is en ongeveer even duur als de pergolide van de apotheek hier in NL!
Mijn vader doet nu een groot outsourcing project in Roemenië dus hij zit om de week daar, en gaat volgende week voor mij bij de pharmacia kijken of hij het mee kan nemen!
(Je mag douane technisch voor eigen gebruik invoeren, maw een hoeveelheid dat men niet kan verwachten dat je het gaat verhandelen. Dus al zou hij eens ik de zoveel tijd 50 pillen meenemen ben ik al ruim voorzien).
dookia schreef:Indertijd (meer dan 5 jaar terug) heb ik allerlei amerikaanse artikelen gelezen over de invloed van magnesium ook bij bevangenheid en geloof dus ook echt inde werking ervan. Ik weet dat ook mensen met suikerziekte e.d. extra magnesium kunnen gebruiken en mensen die te zwaar zijn
Zou een keer kunnen kijken of ik ze toen heb afgedrukt en in een map heb gedaan...
Imago01 schreef:Niet erg makkelijk om dan de juiste te kiezen. ( zie: 1.)
Imago heeft "natte" mest. Veel vocht. Mestballen wel stevig maar soms "plast" hij uit zijn poeperd. Ik kijk dus wel uit met diarree-zaken.
Heb voor mezelf al bedacht dat het waarschijnlijk wel een langere tijd gaat duren voordat ik hem stabiel krijg met alles en ik heb uitgevonden wat allemaal het beste voor mijn paard werkt...
Focussed schreef:Dookia: ik heb een heel document met de namen waaronder pergolide wordt verkocht ik de EU! Van Frankrijk tot Polen! Ik zit nu op de telefoon, maar kan de link hier vanavond zetten als ik thuis ben en weer beschikking heb over computer
Tantesam: ja ben ook (uitgebreid) verzekerd! Heb vorige keer de rekeningen voor het voorschrift (25 euro) en de pergolide van de apotheek (45 euro) gewoon opgestuurd en kreeg keurig uitbetaald!
Voor mij is het dus ook geen heel erg probleem dat de Prascend zo duur is, gezien ik toch 75% terug krijg van de verzekering. Maar ik ben van nature een eigenwijs persoon en wil liever uit principe de goedkope pergolide omdat ik niet wil meewerken aan de pergolide-maffia praktijken van BI
Imago01 schreef:Biomag geeft op haar eigen website overigens wel aan welke magnesiumvariant het is. Het is fosfaat, dus de goedkopere variant. Citraat schijnt beter opneembaar te zijn voor paarden maar ik ga zelf wel eerst deze gebruiken omdat het bij sommige paarden wel verschil laat zien.