[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:49

ja ik heb eerst ook een pony gehad.
het was zelfs zo erg dat ze de hele wand van de stal om heeft geduuwd. 1 kant is van hout. en nu hebben we van steen.
ze maakte de hele afrastering kapot.
ja wat wil je.
stel dat jij de hele dag jeuk hebt, hoe vervelend dat is.
hij is nu verkocht naar een manege waar ik mijn paard in de winter pension heb staan en in de zomermaanden staat die bij mij thuis. maar daar heeft hij het wel fijn. hij kan in de zomer dan wel niet naar buiten maar hij heeft wel een grote loopstal en hij krijgt frisselucht doordat 1 wand open is zegmaar. ze mag iedere morgen in de binnebak loslopen. en ze heeft geen jeuk meer en ze heeft het naar haar zin.

eerst wilde ik nooit dat ze naar een manege ging. maar ze hinnikt nog altijd vrolijk als ik haar op kom zoeken.

GuusHinnik

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:52

Jammer dat die deken van epplejack niet in de hele kleine maatjes is. Ik had nog wel een extra deken kunnen gebruiken.

Ik ben nu al na aan het denken hoe ik volgend jaar ervoor ga zorgen dat Guus zijn voorpluk niet gaat schuren. Van de rest is hij helemaal afgebleven.
Ik heb al een hoofdkap geprobeerd maar die krijgt hij af, dus misschien iets aan de deken naaien dat zijn voorhoofd en oren bedekt.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:54

WinBinChes schreef:
Ik heb hem besteld, 1 reserve voor Esprit en 1 voor mijn paard die geen eczeem heeft, maar wel altijd van de vliegen. Zlefs geen verzendkosten :D

Geen verzendkosten? >;) Oh ik wel. Maar misschien komt het omdat je boven een bepaald bedrag zit..

Edit, ja dus: boven de 50 euro is het gratis verzending. Beter!

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:57

hoi. onze merrie heeft sinds kort een schuurplek op haar staart, we weten niet waarvan het is(er zitten geen beestjes in haar staart).nu hebben wij als advies gekregen sweet itch te gebruiken tegen de jeuk.(we hebben het ook maar gelijk meegenomen) het bevat verschillende oliën en mineralen uit de dode zee. hebben mensen hier ervaringen mee? met dit spul? het zou in drie dagen de huid genezen. dus ben benieuwd.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:59

Ik gebruik ook sweet itch. Ik vind het fijn spul omdat het niet plakkerig is.
Is gebruik het voor de zekerheid in zijn manen, maar daar zit ook de deken overheen. Ook gebruik ik het op zijn hoofd, en daar neemt de jeuk wel iets af. Maar het is niet helemaal weg.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:21

Rianne_ schreef:
WinBinChes schreef:
Ik heb hem besteld, 1 reserve voor Esprit en 1 voor mijn paard die geen eczeem heeft, maar wel altijd van de vliegen. Zlefs geen verzendkosten :D

Geen verzendkosten? >;) Oh ik wel. Maar misschien komt het omdat je boven een bepaald bedrag zit..

Edit, ja dus: boven de 50 euro is het gratis verzending. Beter!

Tja, stelletje fl#kkers daar bij EJ, had een topic gestaan hier over gratis hoofdkap erbij, blijkt dus helemaal niet zo te zijn!
Heb de bestelling dus geannuleerd...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:31

Ik heb hem ook maar bestaald. Het wordt gewoon een reservedeken en dan kan ik van haar oude reservedeken die niet meer zo goed is een halsdeken maken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:44

wat is de pasvorm eigenlijk van die dekens?
valt een maat ook echt als de maat zelf?
ik weet dat de pagony klein uitvalt.
ap heeft normaal 165,maar van de pagony moest hij een 175 hebben.

flettie:
nee met donkere oren zal het idd geen verbranden zijn.
dunla is een tinker toch?
absoluut dat eiwit/te vet gras daar invloed op heeft.
kelly heeft nu een veulen,heeft toch een tijd wel merriebrok gehad en kreeg flink jeuk op de hals en plekjes op de benen.
nu staat ze toch best wel schraal,krijgt maar 3x per week wat brok en de jeuk trekt al weg en de plekken ook.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:26

De deken van EJ valt ook vrij klein volgens mij, ze adviseren ook om een maatje groter te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:30

opisop_shop schreef:
Tja, stelletje fl#kkers daar bij EJ, had een topic gestaan hier over gratis hoofdkap erbij, blijkt dus helemaal niet zo te zijn!

ehm jawel hoor :+ ik wist dit niet eens maar toen ik mijn deken kocht en hem uit de verpakking haalde zag ik dat er een kap bij in zat.. gratis dus.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:32

hmm.. na een lange stille aanwezigheid van mij maar weer een post

eczeem gaat hier de verkeerde kant op.. jeuk op de staartwortel, benen aan het aanvallen en kaal rond de ogen..
:(:) van mij mag het gauw -10 worden 'snachts :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:33

ellepel schreef:
wat is de pasvorm eigenlijk van die dekens?
valt een maat ook echt als de maat zelf?
ik weet dat de pagony klein uitvalt.
ap heeft normaal 165,maar van de pagony moest hij een 175 hebben.

flettie:
nee met donkere oren zal het idd geen verbranden zijn.
dunla is een tinker toch?
absoluut dat eiwit/te vet gras daar invloed op heeft.
kelly heeft nu een veulen,heeft toch een tijd wel merriebrok gehad en kreeg flink jeuk op de hals en plekjes op de benen.
nu staat ze toch best wel schraal,krijgt maar 3x per week wat brok en de jeuk trekt al weg en de plekken ook.

je kan beter een maatje groter nemen, mijn pony heeft normaal maat 175, nu 185 en hij valt goed, ik vind het een fijne deken :j

ik ga morgen even een nieuw halster halen, oude halster gaat mee naar huis, en dan kijken of de vliegenkap vast gezet kan worden op het halster, [naam] is zo slim met die dingen.. heb de kap nu eerst maar met een strotouwtje aan het halster vast gezet.. *zucht* ze houden je wel bezig, dat wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:40

Vallen ze net zo als pagony ?

Weet iemand hoe je op Ej in kan loggen dat vertikt die bij mij :+

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:46

Ik stuur je een pb Yvank. ;)

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:10

Jeetje, jullie gaan hard hier. Kon net even 4 pagina's bij lezen!

Over dat oren, mijn pony had daar vorig jaar heel veel last van. Smeerde er tea tree lotion op, dit hielp wel goed (ook vlieg/mug weerend)
Nu heeft ze een hoofdkap op met oren en ze heeft dit jaar helemaal geen last gehad! Ook niet van de voorpluk.

Vrijdag komt de veearts voor bloedonderzoek! Ook laat ik even haar buik en benen na kijken, mijn pony heeft ontzettende schuur plekken op haar benen. Zal eens kijken of ik er foto's van heb!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:50

Esprit haar oren zien er na een weekje muts met oren goed uit!

Nu ze aan het werk komt, heb ik het idee dat de jeukerij ook minder wordt.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:35

ik had eerst ook problemen bij inloggen bij EJ,maar zodra je je inlognaam en wachtwoord heb ingevuld, kan je meteen op de site verder,wist ik ook niet, nu kan ik 2x inloggen ;)
sun gaat nu echt perfect met haar eczeem,bijna eng gewoon voor een zware eczemer,ze krijgt weer manen en staart groeid weer aan.
alleen heeft ze echt onwijs veel last van haar benen, zitten bubbels op,haar oren en rond haar ogen hou ik bij met helosan,dat gaat nu goed, kap met oren gaf wondjes op haar oren(zal de jaarling wel in gehappen) dus maar afgedaan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:17

dees_daan schreef:
opisop_shop schreef:

ehm jawel hoor :+ ik wist dit niet eens maar toen ik mijn deken kocht en hem uit de verpakking haalde zag ik dat er een kap bij in zat.. gratis dus.

Ik kreeg een mail dat dit een vergissing was, heb jij waarschijnlijk mazzel dat ze er toen nog niet achter waren ;)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 02:19

hoi,

aladin schuurt zijn staart kapot, hij staat op stal op de manege. aangezien het zomer is, staat hij zonder deken op stal. wat kan ik doen? ik las knoflook voeren en die probiotica? zijn dat capsules en doe je dat fijngestampt door zijn voer? moet hij overdags in de zomer een vliegendeken op op stal? of is zo'n deken beter; http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... roepID=672
muggen kunnen daar toch doorheen? ik hoorde dat knoflook niet goed is voor de rode bloedlichaampjes..
momenteel was ik om de paar dagen zijn staartwortel met water en soms met teatreeshampoo...

als iemand mij hierover een pb kan sturen graag! :D

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 06:44

Zijn die dekens van Ej, pagony en vatiggo (ofzo) enzo niet gewoon allemaal de zelfde dekens? ze lijken verdacht veel op elkaar :P alleen het logotje lijkt me anders..

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:10

BleikjA schreef:
Zijn die dekens van Ej, pagony en vatiggo (ofzo) enzo niet gewoon allemaal de zelfde dekens? ze lijken verdacht veel op elkaar :P alleen het logotje lijkt me anders..

daar lijkt het wel op, ik heb de vantaggio al in gebruik en nu die van ej net gekocht, zal ze eens vergelijken ;-)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:24

Aladinnetje schreef:
hoi,

aladin schuurt zijn staart kapot, hij staat op stal op de manege. aangezien het zomer is, staat hij zonder deken op stal. wat kan ik doen? ik las knoflook voeren en die probiotica? zijn dat capsules en doe je dat fijngestampt door zijn voer? moet hij overdags in de zomer een vliegendeken op op stal? of is zo'n deken beter; http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... roepID=672
muggen kunnen daar toch doorheen? ik hoorde dat knoflook niet goed is voor de rode bloedlichaampjes..
momenteel was ik om de paar dagen zijn staartwortel met water en soms met teatreeshampoo...

als iemand mij hierover een pb kan sturen graag! :D

Knoflook voeren heeft (naar mijn idee) erg weinig zin en zeker als je er nu pas mee begint, zou is dus niet doen. Heeft hij echt zomereczeem of niet? Want als dat het geval is, moet je inderdaad echt zo'n deken op doen, dat scheelt stukken. Anders zou ik er sowieso minimaal een vliegendeken opleggen, omdat dit het schuren al wat vermindert. Tea tree (shampoo) is goed, dat verzacht en ontsmet. Verder zou ik er ook een jeukstillend middeltje op smeren (ik gebruik zelf jeuk en schuurgel van EJ, maar iedereen heeft iets anders dat werkt) en hem insprayen met anti vliegen/muggen/dazen spul. Dikke kans dat als je dat een tijdje volhoudt, het al enorm scheelt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:29

appie staat zonder deken :D

na ja 1 dagje dan, zou mrgen zo warm worden dat ik het wat sneu vond.
dus mag meneer even kaal staan
en dat ziet er zo uit:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:30

knoflook voeren heeft idd weinig zin.. ik heb het vorig jaar geprobeerd en naast een chagarijnige pony (die vond het niet te eten, maar ja hij kreeg geen biks zonder knoflook) merkte ik geen verschil.. je hebt gewoon knoflookpoeder dat je over het eten kan strooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:39

BleikjA schreef:

volgensmij wel :j