Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Imago01 schreef:Palominotje:![]()
Hoi Martina, aangenaam. Ik ben nieuw hier in dit topic en probeer zoveel mogelijk te leren over Cushing en alles wat erbij komt, om mijn paard het beste te kunnen bieden! Ik heb vorige week de uitslag gekregen van de ACTH test. Mijn paard is sinds 10 december flink ziek. Begon met mok, toen einschuss, hij kwam zelfs 24 uur niet van zijn plek af, daarna begon andere been, flink vermagerd etc. Algeheel bloedbeeld laten testen. Kwam verhoogde betawaarde bij lever uit, maar kon ook door ontstekingen aan zijn benen zijn. Voor zekerheid toch op Cushing laten testen et voilà...
Jeetje Tantesam, wat een gedoe zeg met jouw dierenartsen. Erg hoor, dat je tegen die afgestudeerde mensen min of meer moet opboksen, sterkte ermee! En met je paard natuurlijk!
Nou, Imago begint smaak van pil te ontdekken. Vandaag snoepje met pil maar pil kwam meteen op de grond. Nog een snoepje met nog een keer pil. Paard keek me wat wantrouwig aan, maar het ging erin. Morgen maar even met stukje wortel doen.
Paardlief was erg wakker en zelfs wat sjacho vandaag en ik moet zeggen: hij is eigenlijk nooit sjacho. Ging even met hem wandelen, in zijn eentje in de binnenbak. Nu heeft hij het nooit leuk gevonden in zijn eentje, maar meteen brullen natuurlijk en ik was meteen half doof want ze vinden het altijd leuk om dat vlakbij je oor te doen. Ook wat vervelend met wandelen en kijkerig etc. en bij corrigeren van zijn wangedrag, werd 'ie nog pissig op me ook! De boef. Maar ik = baas dus heb ik de verstandhouding even gecorrigeerd.
Morgen ga ik hem even lekker laten werken aan longeerlijn, eerst even zonder bijzet, maar als hij lekker looplustig is, gaat de bijzet eraan. Misschien dat ik zondag dan maar weer eens ga rijden. Mok gaat goed, nog paar korstjes en natuurlijk kale huid in en rondom beide kootholten. Ook nog wat korstjes hoger op het been. Regelmatig smeren dus.
Klopt het, dat door Prascend het gedrag/de energie binnen een paar dagen al opknapt? Of komt het in het geval van mijn paard doordat hij van het ziekzijn (mok, koorts etc.) nu begint op te knappen?
ikkebenhier schreef:Imago01 schreef:Palominotje:![]()
Hoi Martina, aangenaam. Ik ben nieuw hier in dit topic en probeer zoveel mogelijk te leren over Cushing en alles wat erbij komt, om mijn paard het beste te kunnen bieden! Ik heb vorige week de uitslag gekregen van de ACTH test. Mijn paard is sinds 10 december flink ziek. Begon met mok, toen einschuss, hij kwam zelfs 24 uur niet van zijn plek af, daarna begon andere been, flink vermagerd etc. Algeheel bloedbeeld laten testen. Kwam verhoogde betawaarde bij lever uit, maar kon ook door ontstekingen aan zijn benen zijn. Voor zekerheid toch op Cushing laten testen et voilà...
Jeetje Tantesam, wat een gedoe zeg met jouw dierenartsen. Erg hoor, dat je tegen die afgestudeerde mensen min of meer moet opboksen, sterkte ermee! En met je paard natuurlijk!
Nou, Imago begint smaak van pil te ontdekken. Vandaag snoepje met pil maar pil kwam meteen op de grond. Nog een snoepje met nog een keer pil. Paard keek me wat wantrouwig aan, maar het ging erin. Morgen maar even met stukje wortel doen.
Paardlief was erg wakker en zelfs wat sjacho vandaag en ik moet zeggen: hij is eigenlijk nooit sjacho. Ging even met hem wandelen, in zijn eentje in de binnenbak. Nu heeft hij het nooit leuk gevonden in zijn eentje, maar meteen brullen natuurlijk en ik was meteen half doof want ze vinden het altijd leuk om dat vlakbij je oor te doen. Ook wat vervelend met wandelen en kijkerig etc. en bij corrigeren van zijn wangedrag, werd 'ie nog pissig op me ook! De boef. Maar ik = baas dus heb ik de verstandhouding even gecorrigeerd.
Morgen ga ik hem even lekker laten werken aan longeerlijn, eerst even zonder bijzet, maar als hij lekker looplustig is, gaat de bijzet eraan. Misschien dat ik zondag dan maar weer eens ga rijden. Mok gaat goed, nog paar korstjes en natuurlijk kale huid in en rondom beide kootholten. Ook nog wat korstjes hoger op het been. Regelmatig smeren dus.
Klopt het, dat door Prascend het gedrag/de energie binnen een paar dagen al opknapt? Of komt het in het geval van mijn paard doordat hij van het ziekzijn (mok, koorts etc.) nu begint op te knappen?
Ik heb mijn paard 3 weken prascend gegeven en zag eigenlijk geen verschil in zijn gedrag enzo.
Citaat:6. BIJWERKINGEN
Potentiële bijwerkingen bij paarden zijn onder andere zweten, gebrek aan eetlust,
voorbijgaande anorexie en lethargie, milde symptomen van het centrale zenuwstelsel (zoals
milde depressie en milde ataxie), diarree en koliek. Bij tekenen van dosis-intolerantie dient de
behandeling voor 2 tot 3 dagen te worden gestaakt en daarna met gehalveerde dosis te worden
voortgezet. De totale dagelijkse dosering kan dan weer worden verhoogd met stappen van 0,5
mg elke 2 tot 4 weken totdat het gewenste klinische effect wordt bereikt.Notice – Version NL PRASCEND 1 MG
Indien u ernstige bijwerkingen of andersoortige reacties vaststelt die niet in deze bijsluiter
worden vermeld, wordt u verzocht uw dierenarts hiervan in kennis te stellen.
Imago01 schreef:Palominotje:![]()
Imago01 schreef:Wauw Palominotje, dat klink als een heel liefdevol en mooi afscheid. Heel waardig. Heb je dat allemaal alleen moeten doorstaan of had je in het crematorium nog steun van familie of vrienden?
Ze zal altijd in je gedachten zijn en er is niemand die dat van je af kan pakken!
Verdriet is logisch want afscheid nemen doet altijd pijn, heel veel pijn maar ik wens je veel mooie momenten en vele (glim)lachen na je periode van rouw, wanneer je aan haar terugdenkt!
Imago01 schreef:Ik ga nu de deur uit naar mijn paard.
En ben ook nog maar beginnend over Cushing maar ik heb al wat nuttige informatie gelezen over diverse producten op
http://www.paardendrogist.nl
Je kunt Cushing intikken als trefwoord en ook op magnesium krijg je een aantal hits.
dookia schreef:Ja wel ik wou ook niet dat hij daar nu energie aan kwijtgeraakt
Ik overweeg ook soms magnesium bij te geven, heb je links die je kan aanraden met meer info erover bij paarden?
10tje2 schreef:dookia schreef:Ja wel ik wou ook niet dat hij daar nu energie aan kwijtgeraakt
Ik overweeg ook soms magnesium bij te geven, heb je links die je kan aanraden met meer info erover bij paarden?
Ik heb de magnesium van PaardNatuurlijk. Er staat een hele pagina met uitleg bij.
http://www.paardnatuurlijk.nl/webwinkel/index.htm
En dan in het linkermenu bij "voeding"
En bij het product kun je weer klikken op " magnesium".
dookia schreef:Ja wel ik wou ook niet dat hij daar nu energie aan kwijtgeraakt