Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spenk schreef:Wat sneu van je paard! Sterkte! Waarom zoek je geen andere stalling?1-2 uur per dag buiten is zowel voor de longen als de maag super slecht.
Princesj schreef:Ik heb dit laten doen, omdat mijn merrie na verhuizing haar astma kreeg en we wel zeker wilden zijn dat dit niet kwam door de bomen die we nu in onze omgeving hebben (stonden hiervoor op een koeien boerderij). In ons geval heeft het dus wel aangegeven dat bomen en planten niet haar probleem zijn, maar waarschijnlijk het hooi. Sinds we over zijn naar voordroog (en uiteraard de behandeling in de dampbox op Utrecht) is ze nu nagenoeg klacht vrij.
Fangio schreef:Ik heb een allergie test op de huid laten doen, naar aanleiding hiervan krijgt hij ook immunotherapie. Momenteel ook nagenoeg klachtenvrij na ook verschillende aanpassingen naar aanleiding van de test. Mijne scoorde echt heel hoog op katten allergie, nu is zijn stal altijd dicht als hij er niet in staat, zodat de katten er niet in kunnen en is het hooi ook afgedekt zodat de katten er niet meer op kunnen liggen slapen. Verder bij het opnieuw inzaaien van de weide erop gelet dat er geen grassen in het mengsel zaten waar hij op reageerde. Niet dat ik denk dat dit de heilige graal is, maar eerder een en en verhaal. Ik denk zeker wel dat het hem ook geholpen heeft.
Maargoed, je vind natuurlijk alleen de allergieen waar je op test. En dat geeft soms wel een vertekend beeld.
sunny43 schreef:Fijn dat het bij jou al zoveel resultaat geeft, hoelang geef je nu Immuno? Ik sinds april maar... jammergenoeg al weer 3,5 maand echt aan de sukkel...
Fangio schreef:sunny43 schreef:Fijn dat het bij jou al zoveel resultaat geeft, hoelang geef je nu Immuno? Ik sinds april maar... jammergenoeg al weer 3,5 maand echt aan de sukkel...
Ik moet wel zeggen, ik denk dat het zeker een combinatie van alle aanpassingen is geweest hoor. Immunotherapie krijgt hij nu 3 jaar, denk dat het na anderhalf/2 jaar ongeveer was dat hij echt verbeterde.