[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:42

Silver_Fox

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:49

De Paardendrogist heeft ook een paar merken die teershampoo verkopen zie ik.
Weet je waarom sommige uit de handel gehaald worden? Ik vind het erg fijn spul, maar misschien zijn de ingredienten niet helemaal pluis?

In elk geval bedankt voor je hulp :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:07

Misschien, ik heb geen flauw idee.
Ik had vroeger een middel, summerwash heette dat geloof ik, ook erg fijn spul en zo ineens was het niet meer te koop

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:10

Ja die kan ik me ook nog herinneren! Ook heel goed spul.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:57

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:10

Werkt het ook heel goed op witte manen dat je weet? Het viel me op dat van Kerato de manen heel mooi wit werden.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:37

Silver_Fox schreef:
De Paardendrogist heeft ook een paar merken die teershampoo verkopen zie ik.
Weet je waarom sommige uit de handel gehaald worden? Ik vind het erg fijn spul, maar misschien zijn de ingredienten niet helemaal pluis?

In elk geval bedankt voor je hulp :)

In de oorspronkelijke teershampoos zitten steenkoolteerderifiaten....bijzonder schadelijk, en verboden...net zoals bv steenkoolteer en carboleum.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:14

Silver_Fox schreef:
Werkt het ook heel goed op witte manen dat je weet? Het viel me op dat van Kerato de manen heel mooi wit werden.

Ja werkt daar ook heel goed voor
Je moet het eff inlaten trekken en dan goed uitspoelen
Ik doe het warm water dan schuimt het goed

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:01

Ik wil wel graag dat het gaat vriezen!!!
-:(-

Echt,wat ongelooflijk veel vliegjes vandaag, het wemelde er van, paarden helemaal kriegel.
Appie heel veel jeuk,hij zoekt alle paarden ook erg op om te kriebelen.
Baal me rot.
Ging het een paar jaar best goed,dit jaar drama.
Weet wel dat ik maar even alle extras die ik de afgelopen tijd weer heb bijgevoerd er weer uit gooi, misschien zit er toch iets bij waar hij jeuk van krijgt.

Echt heel irritant |o

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:58

Ik weet niet of het aan je extra dingen ligt hoor ellepel. Ook hier was/is het erger dan de voorbije jaren :(

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 07:56

Inderdaad, leek hier aan het begin van de zomer ook wel erger dan andere jaren.
De laatste maanden hebben we het redelijk onder controle gekregen..

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:28

Hier ook bar veel van die kleine mugjes. In jaren niet zo laat in het najaar zoveel last gehad.
En wij hebben onlangs notabene al 1 nacht nachtvorst gehad. Vorige week ook al behoorlijk koelere nachten maar toch zit dat gespuis er overdag nog volop :-(

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:31

Silver_Fox schreef:
henny_w schreef:
Het logo is van Sectolin. Heb je bij hen al gevraagd of het nog te koop is? https://www.sectolin.nl/nl

Welk logo? Is het een verouderd logo? Sectolin's logo ziet er namelijk heel anders uit.
Vind het etiket niet goed ontworpen, het is helemaal niet duidelijk wat het merk is.

Het paardenkoppie is of was het logo van Sectolin. Misschien dat ze op wat anders overgegaan zijn ?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:50

Hier geen muggen meer. Ik ga Alex op een klein beetje geplette haver zetten want ik wil m absoluut niet op krachtvoer ivm zijn eczeem. Alleen nu gedraagt hij zich als een slome sul in de bak omdat hij er geen reet aan vindt. Hij zweet zelfs minder dan tijdens een buitenrit dus hij kan wel meer qua conditie en kracht.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:16

In haver zit niks ja, heb appie vroeger op bijna 2 scheppen gehad en die keek niet op of om, ging toen over op muesli zonder haver van Havens en daar werd hij knettergek van :+

Als hij zich als slome sul reageerd omdat hij er niks aan vind,moet je het wat moeilijker maken ;)
Maar zou over de haver nog wel nadenken,juist met eczeem,liever geen graan geven,vitaminekorrel geef je wel?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:34

Ja hij krijgt nu een vitamine korrel (metazoa superfit broxx) en ik ga deze niet veranderen totdat het op is, daarvan krijgt hij al meer dan hij zou moeten volgens metazoa zelf (ongeveer het dubbele). Ik probeer genoeg figuren met hem te rijden, maar hij gaat op een gegeven moment stappen en wil dan niet meer, tis een eigenwijze shet. Buiten kan hij het dus wel totdat hij de tong op de grond heeft hangen, maar binnen mist hij net dat beetje pit. Ik merk echt wel het verschil tussen niet willen en niet kunnen bij hem en in de les is het nu nog niet willen. Bij niet kunnen gaat hij gewoon lekker in zijn sukkeldrafje lopen en in de bak wilde hij niet eens meer draven. Hij moest ook poepen en daarna ging het wel weer en toen hij weer ging stappen moest hij plassen maar dat durft hij niet in de bak te doen nog. Hij ging wel alle hoeken in op zoek naar zacht zand. En ik probeer liever eerst haver uit dan iets met nog meer verschillende granen erin. Want hij moet dus meer pit en ik geloof niet dat een vitaminekorrel dat kan bieden zonder meteen een suikerbom te zijn. Muesli zonder haver van havens daar was ie slomer op dan nu.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:52

Afgelopen winter hebben we nauwlijks winter gehad. Er werd toen al gewaarschuwd voor meer insecten dit jaar. Ik merk het nu bij die van mij ook. normaal ging begin oktober zijn deken af en nu staat hij er nog steeds onder en heeft hij veel jeuk

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:14

Vorig jaar was het in ieder geval bij ons ook al zo'n drama met de knutten (bosrijk gebied). Nero heeft toen t/m december (!!!) in de deken gestaan. Drama. Nu ook nog heel veel vliegjes dus die deken gaat voorlopig echt niet af!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:19

horsies5 schreef:
Wat adviseren jullie extra buiten een deken om voor de jeuk?
Zouden jullie eerder derfen of fibra anti itch creme proberen? Ik weet niet zo goed wat ik het beste kan bestellen om mee te beginnen qua proberen :+

Ik ga voor derfen, de fibra anti itch crème deed bij ons helemaal niks. Ik vond het wel fijn dat het zo vettig was maar dat is persoonlijk. Het stinkt ook niet. Werd de huid naar mijn idee wel wat zachter van. Maar niet imsectwerend en ook niet jeuk stillend naar mijn idee. Ook dat zal vast per paard verschillen maar voor mijn paard deed het niks in tegenstelling tot derfen. Maar er gaan bij mij wel heeeeel wat flessen doorheen :p

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:31

Ik denk dat ik derfen ga bestellen dan maar :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:38

@ fennadev

Mijn paard krijgt Vitalbix vitamine brokjes, vindt ze lekkerder dan Metazoa, en bij hard werk geef ik haar Vitalbix slobber erbij.
Dat is laag in suiker, voor meer energie zou je omega olie bij kunnen voegen. Goede energiebron zonder de jeuk te triggeren.

Met vitamines moet je wel uitkijken dat je niet gaat overdoseren, de aanbevolen dosering is al compleet en het afvoeren van overtollige vitamines/mineralen is een belasting voor het lichaam. Sommige gaan makkelijk via de urine, oa vit C, sommige slaan op in vet en lever bedoeld voor later gebruik. Maar als je blijft overdoseren dan wordt de opslag nooit aangesproken.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:49

horsies5 schreef:
Ik denk dat ik derfen ga bestellen dan maar :D

Ik heb derfen, fibra anti itch, sectolin sweet itch en leovet manenliquid (nu bezig) geprobeerd.
Die van Sectolin is voor die van mij het enige wat jeukstillend werkt.
Derfen stinkt enorm en gaat ze niet minder van schuren. Fibra anti itch vind ze lekker als ik het op doe maar na een paar minuten staat ze weer te schuren. en Leovet manenliquid is verkoelend, maar heb nog niet het idee dat het minder gaat jeuken.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:22

De itch free gel van Grand National doet hier zijn werk *D , nog steeds wel een beetje jeuk maar als ik de berichtjes hier zo lees is ze niet de enige. Ook veel schilfers hier trouwens.

Ik zit met hetzelfde probleem qua maskers, ik had een goede van bucas geloof ik maar die weet ze de hele tijd af te krijgen dus dat is geen succes. Het hele jaar heeft ze dus zonder gelopen, waardoor ze nu niet echt een voorpluk meer heeft :( Maar ja, als dat het maar is, er zijn ergere dingen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:55

Pffff.. mijn merrie werd helemaal gek van de vliegjes vandaag... :roll:
Zo sneu.
Wel ook geschoren vandaag. Toch weer plekken tegen gekomen waar de huid echt geïrriteerd is.
Morgen misschien maar even wassen als t weer zo warm is.
Afbeelding

Benen heb ik maar weer gelaten. Ze is zo kriebelig dat ze echt vuil wordt als ik dat wil doen. Ook met praam... terwijl de rest van t lijf zo gedaan is. Vindt ze zelfs fijn. Maar die benen :')

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:10

hier (ZEELAND!!!!) stikt het nog van de vliegjes en muggen, dus ze staat nu met de RSIH op terwijl ze bijna het hele jaar met een gewone vliegendeken toe kon, dus ik denk dat al die jeuk bij jullie gewoon van de beestjes komt nu.