Jessix schreef:oh wat een heerlijke pony!!
Ja vooral die ingebouwde beenwarmers, hahaha
Ik ben wel heel gek met hem hoor. Hij is nu 14 en heb hem al vanaf zijn geboorte. Maar hij doet zijn naam wel eer aan.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Welkom Leetje, helaas.
Ik vind het een beetje moeilijk inschatten, of je nu alweer moet verhogen of niet, omdat je dus sinds een dag of 2 PB erbij geeft (en dit is echt niet banketstaaf bedoeld, maar waarom geef jij als homeopaat de dure PB, terwijl je waarschijnlijk weet dat dit pure monnikspeper is en je die dus veel goedkoper kunt krijgen, terwijl de kwaliteit net zo goed is? pure nieuwsgierigheid hoor deze vraag tussendoor).
Het punt met de monnikspeper is wel dat je het lange tijd geven moet wil je zo wie zo resultaat gaan zien en ik weet niet of je daar op wachten wilt, dus misschien is het voor je eigen gemoedsrust toch beter om de PB even achterwege te laten en de prascend op te hogen naar 3/4 tablet? En dit voorlopig weer enige tijd aanzien? Staar je niet blind op de hele pil, want laten we nou realistisch blijven; het is een progressieve ziekte, dus verhogen moet je uiteindelijk t.z.t. toch wel weer, dus daar zul je vroeg of laat toch wel op uitkomen of zelfs overheen gaan...
Jessix schreef:Wat goed!!Gewoon lekker happy zijn hoor. Juist van die momentjes moet je genieten in deze hele toch zorgelijke puzzel. Ik hoop van harte voor je dat dit stijgende lijntje doorzet.
ohjajoh6 schreef:Gemiddelde acth test kost ongeveer 50 euro, dus dan tel ik hierbij niet de kosten die je da maakt, maar puur en alleen de test zelf.
@ lifforhorse; ik weet niet wat jij als een paar weekjes ziet hoor, maar ik zou pas gaan testen als paard minstens 8 weken op een en dezelfde dosis staat, ivm enig resultaat kunnen zien.
@siersma; zoals hier al vaker is aangegeven, reageert elk paard verschillend op de cushing zelf, maar ook op de medicatie. Dit klinken wel als typische cushing dingetjes, dus houd het gewoon even goed in de gaten en pas daar op je dosis aan.
felineepino schreef:Nogsteeds goed hier. Morgen gaat hij naar 1 hele pil en daar blijft hij op.. Wat ik wel nog merk is dat hij vele malen minder gestrest/druk is.. Nu las ik wel dat paarden met Cushing eerder last hebben van stress, is de Prascend dit nu aan het "onderdrukken" of is dit een tijdelijke bijwerking? Wat denken jullie? Ik vind het wel heerlijk relaxed poetsen moet ik stiekem zeggen...
Jessix schreef:felineepino schreef:Nogsteeds goed hier. Morgen gaat hij naar 1 hele pil en daar blijft hij op.. Wat ik wel nog merk is dat hij vele malen minder gestrest/druk is.. Nu las ik wel dat paarden met Cushing eerder last hebben van stress, is de Prascend dit nu aan het "onderdrukken" of is dit een tijdelijke bijwerking? Wat denken jullie? Ik vind het wel heerlijk relaxed poetsen moet ik stiekem zeggen...
Dat is lastig te bepalen omdat je nog in de beginfase zit.
Of het is een "bijwerking" dus hij is tijdelijk wat slomer, in zichzelf gekeerd of zelf depressief.
Of hij had altijd veel stress en door de Prascend voelt hij zich nu beter. Sowieso wordt het stresshormoon nu als het goed is lager. Niet omdat het onderdrukt wordt, maar omdat het nu niet meer in grote hoeveelheden wordt aangemaakt.
Dus even afwachten of dit gedrag tijdelijk is of blijvend.