[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:41

zo is mijn fries vorig jaar ook met de gaten van de oren in de stal blijven hangen met zijn RSIH en die past hem gewoon goed, alleen bij de gaten zit het ontzettend ruim bij de RSIH en ook de EJ deken.. Die van mij had dus ook flinke paniek, maar gelukkig met alleen een kapot halsstuk er vanaf gekomen. Bij mijn fries blijven die stomme dingen ook niet goed zitten en door het meermaals rollen per dag verschuift de deken toch wel hier en daar maar dat kun je ben ik bang gewoon niet 100% tegengaan dat zoiets gebeurt.. Gelukkig is alles goed afgelopen!

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:43

Ja mocht het nog erger worden dan nu dan moet ik dat misschien maar gaan doen.
Eczeemdeken+graaskorf+ masker vind het zo'n sneu gezicht :( :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:45

_KaWi_ schreef:
Maar er is verder niks goed werkens wat er ook in de zon op kan? Ben er niet altijd 's avonds maar wil wel graag smeren.

Derfen hoef je maar 1 keer in de twee dagen te smeren en na verloop eenmaal in de 4 dagen.

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:46

Dan gaan we dat maar aanschaffen :D Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:47

HelmerG schreef:
zo is mijn fries vorig jaar ook met de gaten van de oren in de stal blijven hangen met zijn RSIH en die past hem gewoon goed, alleen bij de gaten zit het ontzettend ruim bij de RSIH en ook de EJ deken.. Die van mij had dus ook flinke paniek, maar gelukkig met alleen een kapot halsstuk er vanaf gekomen. Bij mijn fries blijven die stomme dingen ook niet goed zitten en door het meermaals rollen per dag verschuift de deken toch wel hier en daar maar dat kun je ben ik bang gewoon niet 100% tegengaan dat zoiets gebeurt.. Gelukkig is alles goed afgelopen!

Ik heb zo'n premiere hoofdkap en ik durf het niet op te laten uit angst dat in de nacht zo'n oog verschuift en hij tegen het stofje aan zit te kijken en in paniek raakt. Nu zag ik een mooi masker van Rambo, maar die gaat maar tot L, terwijl ik een xl nodig heb.

minikatje

_KaWi_ schreef:
Even een vraagje;
Die van mij staat nu sinds 1,5 week 24/7 buiten. Dit gaat opzich redelijk goed alleen krijgt ie op zijn hoofd erg veel plekjes.
Wat smeren jullie erop? Ook i.v.m de zon?

uierzalf.
het enige wat ik momenteel smeer, een flinke dot op de uier en onder de voorpluk.

Anoniem

_KaWi_ schreef:
Dan gaan we dat maar aanschaffen :D Thanks!

Ik heb wel de creme uit tube, das weer iets anders dan de lotion geloof ik. Je kunt het bij de paardendrogist bestellen, zij vertelden mij dat ik dit ook gewoon op het hoofd kon gebruiken. Ik smeer het overigens wel erg dun uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:48

minikatje schreef:
_KaWi_ schreef:
Even een vraagje;
Die van mij staat nu sinds 1,5 week 24/7 buiten. Dit gaat opzich redelijk goed alleen krijgt ie op zijn hoofd erg veel plekjes.

uierzalf.
het enige wat ik momenteel smeer, een flinke dot op de uier en onder de voorpluk.

Heb ik ook gedaan, bij die van mij hielp dat dan weer niet.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:49

en dat is dan weer het enige wat hier goed werkt.
paarden.... :')

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:54

Maar kan uierzalf dan i.c.m de zon? Of ook niet 's middgas smeren?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:04

_KaWi_ schreef:
Even een vraagje;

Helosan. Erg fijn spul.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:05

_KaWi_ schreef:
Maar kan uierzalf dan i.c.m de zon? Of ook niet 's middgas smeren?

ik smeer s'avonds.
uierzalf is vettig en dat vind ik in combi met de zon niet ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:22

minikatje schreef:
en dat is dan weer het enige wat hier goed werkt.
paarden.... :')

Wat een rotbeesten he :D

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:23

@minka: dat is echt even schrikken zeg! Ik heb sowieso de hals terug geslagen, want de oren blijven toch niet zitten. Gelukkig gaat dit goed en schuurt hij niet. Volgend jaar toch maar weer voor een andere deken kijken met rechte sluitingen....

john39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:59

casanova schreef:
yarrah schreef:
John39, wat naar dat je paard er zo'n last van heeft. Wat je zou kunnen doen is een plek vimden langs de kust, waar geen muggen zitten. Maar het probleem is vaak dat niemand op een eczemer zit te wachten...
Ik wensje veel wijsheid toe...

ben ik het niet mee eens,ik heb juist gezocht naar een eczemer omdat ik hier zelf aan de kust woon en inmiddels met 11 eczemers de ervaring heb dat het hier goed onder controle te houden is,mijn huidige haflinger komt ook belgie,daar zwaar exceem en hier loopt hij nog steeds zonder deken...beide happy

@casanova, je hebt zeker geen interesse in een nummer 12?

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:44

ik voer mijn merrie sinds begin dit jaar elke avond een halve ui (kleine uitjes gaan er zo in:) )
sinds ik dat doe zijn haar manen dikker en langer dan ooit geweest ! *jeeej *

ik smeer vividerm anti excema creme en op de open plekjes cojosol olie. tot nu toe red ze het met gewone vliegendeken(wel met hals)

nu heeft ze normaal paniek om dazen, maar nu spaced ze m af en toe bijna helamaal vanwege gewone vliegen ! maskers geen optie want ze is half blind aan 1 oog en raakt dan in paniek. vliegenfrontje helpt helaas niet genoeg :( ze wordt geterroriseerd door vliegen hier. vliegenspray kan niet omdat ze bang is voor de bus van veerust en de spray in flesjes werkt met dit warme zweetweer niet meer na een uurtje.
elke keer om t uur opnieuw insprayen is helaas geen optie.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:54

Mindim schreef:
Ik heb zo'n premiere hoofdkap en ik durf het niet op te laten uit angst dat in de nacht zo'n oog verschuift en hij tegen het stofje aan zit te kijken en in paniek raakt. Nu zag ik een mooi masker van Rambo, maar die gaat maar tot L, terwijl ik een xl nodig heb.

zo bedoel je? :')

Afbeelding

pony regelmatig met hoofdkap ondersteboven aangetroffen maar sjokte rustig verder :P
Als je eentje hebt die paniekeriger is misschien afdoen op stal?
Hoewel ik bij de anderen er nooit last van heb gehad, deze zat dus blijkbaar iets te ruim ;)

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:40

Brr.. Doe net de eczeemdeken af van mijn paardje, zit hij helemaal onder de bulten.. waarvan sommige zelfs kaal zijn. Ze zien eruit als typische dazensteken.. Moet zeggen dat vanochtend echt ontzettend veel vliegen rond de paarden vlogen.

Heb de pagony eczeemdeken om momenteel. Iemand ervaring dat de dazen inderdaad door deze dekens heen steken ? Gister had hij de bulten en kale plekjes erop nog niet. Zie hem ook niet krabben of jeuk hebben verder.

Ook staat hij sinds vrijdag op het voer van Havens, natural balance muesli. Heb dit afgelopen weekend met zijn oude voer op/afgebouwd. Weet niet of de plotselinge bulten daar anders ook van kunnen komen ?

Heb hem helemaal ingesmeerd met sweet itch en zijn deken nog eens in gesprayd tegen de dazen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:41

oh bah, dat is echt een nachtmerrie!
Hier gelukkig nog niet *klopt af*

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:50

heb ik nog nooit gemerkt, dazen steken niet he, ze bijten.
Heb een keer gezien dat een daas door een vliegendeken heen probeerde te bijten, maar dat lukte niet!

Afbeelding

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:54

opisop_shop schreef:
Heb een keer gezien dat een daas door een vliegendeken heen probeerde te bijten, maar dat lukte niet!

Ik weet dat ze bijten :) maar steken of bijten is voor mij allemaal 1 pot nat, het geeft dezelfde reacties helaas.
Hij had op zijn kaak ook 2 bultjes zag ik, daar zit normaal zijn vliegenmasker ( zo'n stugge zwarte met oren)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:05

Dazen steken bij mij ook dwars door mijn (rij)kleding :( dus een deken zullen ze ook geen probleem mee hebben dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:08

opisop_shop schreef:
zo bedoel je? :')

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-BLOUTAKY.jpg
[url]
[/url]pony regelmatig met hoofdkap ondersteboven aangetroffen maar sjokte rustig verder :P
Als je eentje hebt die paniekeriger is misschien afdoen op stal?
Hoewel ik bij de anderen er nooit last van heb gehad, deze zat dus blijkbaar iets te ruim ;)

Ja! Die van mij sjokt ook wel redelijk door, denk ik. Maar in de nachten weet ik niet hoe hij reageert als hij niets kan zien. En aangezien hij aardig aan zijn hoofd schuurt, vrees ik dat ie regelmatig raar komt te zitten. Hij panikeert niet zo rap, maar kan dat soms wel doen. Hij staat 24/7 in de wei, met stroomdraden als afscheiding naar andere weides.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:09

TeSs2411 schreef:
opisop_shop schreef:

Ik weet dat ze bijten :) maar steken of bijten is voor mij allemaal 1 pot nat, het geeft dezelfde reacties helaas.
Hij had op zijn kaak ook 2 bultjes zag ik, daar zit normaal zijn vliegenmasker ( zo'n stugge zwarte met oren)

Maar eczemers zijn toch niet allergisch voor dazen, ik bedoel dazen vallen toch niet onder ZE? Maar goed evenwel vervelend voor het paard die rotdingen.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:46

Mindim schreef:
Maar eczemers zijn toch niet allergisch voor dazen, ik bedoel dazen vallen toch niet onder ZE? Maar goed evenwel vervelend voor het paard die rotdingen.

Ik weet nog niet waar hij allemaal wel en niet allergisch voor is.. heb hem net een week.
Daarbij weet ik dus niet zeker of het door de dazen komt.. of dat het een allergische reactie is op zijn nieuwe voer ( speciaal voor eczeemgevoelige paarden)

Ik zie hem niet schuren of krabben etc.. maar het feit dat hij dus kale plekken op de bulten heeft, heeft hij dat dus wel gedaan. De reactie op de bultjes zijn dus jeuk..