Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
HelmerG schreef:zo is mijn fries vorig jaar ook met de gaten van de oren in de stal blijven hangen met zijn RSIH en die past hem gewoon goed, alleen bij de gaten zit het ontzettend ruim bij de RSIH en ook de EJ deken.. Die van mij had dus ook flinke paniek, maar gelukkig met alleen een kapot halsstuk er vanaf gekomen. Bij mijn fries blijven die stomme dingen ook niet goed zitten en door het meermaals rollen per dag verschuift de deken toch wel hier en daar maar dat kun je ben ik bang gewoon niet 100% tegengaan dat zoiets gebeurt.. Gelukkig is alles goed afgelopen!
minikatje schreef:_KaWi_ schreef:Even een vraagje;
Die van mij staat nu sinds 1,5 week 24/7 buiten. Dit gaat opzich redelijk goed alleen krijgt ie op zijn hoofd erg veel plekjes.
Wat smeren jullie erop? Ook i.v.m de zon?
uierzalf.
het enige wat ik momenteel smeer, een flinke dot op de uier en onder de voorpluk.
casanova schreef:yarrah schreef:
John39, wat naar dat je paard er zo'n last van heeft. Wat je zou kunnen doen is een plek vimden langs de kust, waar geen muggen zitten. Maar het probleem is vaak dat niemand op een eczemer zit te wachten...
Ik wensje veel wijsheid toe...
ben ik het niet mee eens,ik heb juist gezocht naar een eczemer omdat ik hier zelf aan de kust woon en inmiddels met 11 eczemers de ervaring heb dat het hier goed onder controle te houden is,mijn huidige haflinger komt ook belgie,daar zwaar exceem en hier loopt hij nog steeds zonder deken...beide happy
Mindim schreef:Ik heb zo'n premiere hoofdkap en ik durf het niet op te laten uit angst dat in de nacht zo'n oog verschuift en hij tegen het stofje aan zit te kijken en in paniek raakt. Nu zag ik een mooi masker van Rambo, maar die gaat maar tot L, terwijl ik een xl nodig heb.
opisop_shop schreef:heb ik nog nooit gemerkt, dazen steken niet he, ze bijten.
Heb een keer gezien dat een daas door een vliegendeken heen probeerde te bijten, maar dat lukte niet!
opisop_shop schreef:zo bedoel je?![]()
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-BLOUTAKY.jpg
[url]
[/url]pony regelmatig met hoofdkap ondersteboven aangetroffen maar sjokte rustig verder
Als je eentje hebt die paniekeriger is misschien afdoen op stal?
Hoewel ik bij de anderen er nooit last van heb gehad, deze zat dus blijkbaar iets te ruim
TeSs2411 schreef:opisop_shop schreef:heb ik nog nooit gemerkt, dazen steken niet he, ze bijten.
Heb een keer gezien dat een daas door een vliegendeken heen probeerde te bijten, maar dat lukte niet!
Ik weet dat ze bijtenmaar steken of bijten is voor mij allemaal 1 pot nat, het geeft dezelfde reacties helaas.
Hij had op zijn kaak ook 2 bultjes zag ik, daar zit normaal zijn vliegenmasker ( zo'n stugge zwarte met oren)
Mindim schreef:Maar eczemers zijn toch niet allergisch voor dazen, ik bedoel dazen vallen toch niet onder ZE? Maar goed evenwel vervelend voor het paard die rotdingen.