Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:08

Echt hoor, zometeen zit alles het hele jaar door dicht...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:09

Echwel schreef:
De ophef komt voor een heel stuk hiervandaan, opjutten en angst zijn een slechte raadgever,,
Manege hier in Zwolle pot en potdicht omdat ze het 25 jaar geleden al een keer hadden meegemaakt, iedereen in paniek, geen gesprek mee te beginnen

Dat weet ik nog en toen hadden ze ook de juiste maatregels getroffen want er is van daaruit geen enkele besmetting geweest. Geen enkel paard in de buurt wat verder opgehokt werd. We bleven gewoon uit de buurt van de manege. Maar wel gewoon lessen op een andere lokatie en ook gewoon buiten rijden en op concours. Onze paarden waren immers niet ziek en niet in aanraking geweest met hun paarden.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:11

nee he niet weer... was zo blij dat het weg was...

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:15

Ja ik kreeg net een sms van mijn staleigenaar. Baal er ontzettend van, mijn paardje moet zo dringend naar de hoefsmid waar ik al een afspraak voor had staan :(.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:15

Vandaag is bij mij de stal weer open.
Borden zijn weg, en er mag weer buiten gereden worden.
Het is in het Gooi.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:20

Vealosz schreef:
Ja ik kreeg net een sms van mijn staleigenaar. Baal er ontzettend van, mijn paardje moet zo dringend naar de hoefsmid waar ik al een afspraak voor had staan :(.

Met goede voorzorgsmaatregelen van hygiëne moet dat toch gewoon kunnen?

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:21

Ik zit erg dichtbij bij het gebied waar het nu ziet, dus kan het nog wel begrijpen dat hij liever van niet heeft. Alleen tsja... Mijn paard moet dan maar ff op rust.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:26

Echwel schreef:
En daar gaan we weer..............................................
Begrijpend lezen is een kunst

Citaat:
Een woordvoerder van de dierenkliniek vertelt dat het betreffende bedrijf twee jaar geleden ook is getroffen door de abortusvariant van EHV. “Toen kregen vijf merries een abortus. Wij denken dat we nu een reactivatie, een heropleving van het virus zien. Dit bedrijf is namelijk meteen na de eerste meldingen van enkele weken geleden op slot gegaan. Er staan nog veertien drachtige merries op stal en deze mensen hebben echt alles gedaan om te voorkomen dat er een virus in of uit zou gaan. Vandaar dat we niet denken dat hier sprake is van verspreiding van het virus.”

En dit staat er ook.....
Citaat:
.Gisteren kreeg op hetzelfde bedrijf een paard neurologische problemen aan het bewegingsapparaat. De uitslag van het onderzoek aan dit paard wordt eind van deze middag verwacht.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:27

verwijderd stond er al

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:33

Zo en de hype is weer opnieuw aangezwengeld, daar gaan we weer. balen voor al die mensen die op stallen staan die nu weer op slot gaan..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:37

pff het virus is altijd en overal aan wezig.. Het kan zelfs zo zijn dat er op een stal waar nooit iemand van buitenaf komt en de paarden het erf niet afgaan opeens rhino komt. Dit omdat er dan 1 paard drager is waarvan het virus opeens actief wordt. Dit gebeurd vaak door een verlaagde weerstand..

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:39

Ze zouden eind v/d middag met uitslag komen, ben benieuwd. Hoop zo dat er niets aan de hand is.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:21

Vealosz schreef:
Ze zouden eind v/d middag met uitslag komen, ben benieuwd. Hoop zo dat er niets aan de hand is.

Duurt inmiddels wel lang..

Vind het frapant dat de pony wedstrijden hier nog 2 weekenden zijn afgelast en dat de paarden wel weer gewoon starten. Heb morgen zelf ook cc staan (veel starts) en ik twijfel nu toch wel of ik al wel weer zal gaan.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:01

Vippie schreef:
LET OP waarschijnlijk nieuwe uitbraak Rhino. Dit keer grens ***/***. Er zijn monsters afgenomen. Alle stallen in de directe omgeving zijn geïnformeerd en weer op slot, en minder directe omgeving geïnformeerd. Nog niet bekend welke variant op dit moment. krijg het net te horen. Wellicht vanavond meer info. Nieuwsredactie is al op hoogte gebracht.

Ik zou hier wel heel graag meer over willen weten
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 17-03-12 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsen verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:11

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:12

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:14

daarom hebben we ook lang getwijfeld wat ermee te doen. Ik hoop dat de aangepaste titel wat paniek wegneemt, want dat is net dus het doel niet. De DA in kwestie heeft het IMO heel zuiver verwoord.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:15

Der staa dat er eind v/d middag een update zou gegeven worden.. Waar blijft die dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:16

Je houd de paniek toch niet tegen, liever gewoon alle info posten en de kippenzonderkop maar rond laten rennen, dan kan de rest iig een goed oordeel maken van de situatie. Wellicht is een linkje in het nieuwsbericht naar dit topic handig? :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:17

Geen idee, als we hem hadden, had ik die geplaatst. We maken in dit geval gebruik van een collega-nieuwssite.

Ja, die was ik vergeten erin te zetten. Thx!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:22

Oei, niet zo prettig om te horen want Ede is hier dichtbij. Maar goed als de kans klein is dat het om een verdere verspreiding gaat, dan valt dat al weer mee. Hoewel het natuurlijk voor het paard zelf en de eigenaren sowieso rot is, of het nou om rhino gaat of niet. Ik ben wel benieuwd naar de uitslag van het onderzoek.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:09

De kliniek die het paard behandeld heeft ken ik, heb ik vroeger stage bij gelopen

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:12

Aangezien de stal waar het om gaat al 2 weken op slot is, zal er geen verdere verspreiding zijn en zullen deze mensen ook voorlopig de stal op slot houden.

Geen paniek dus, de kans dat het nu verspreid zou zijn is nihil...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:23

Pfff.... Hier komt as week toch de DA voor de West Nijl entingen en de hoefsmid. Zal toch moeten gebeuren. Neem aan dat ze voorzorgsmaatregelen treffen. Ede zit hier vlak bij, daar komen ze vast ook bij stallen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:13

Er zijn er blijkbaar nog meer die overal spoken zien, of hebben ze niet genoeg aanmeldingen daar ze de inschrijvingstermijn verlengd hebben.... :(:)

Citaat:
In verband met de rhinoproblematiek heeft het bestuur van het EASP besloten om de hengstenkeuring
van 17 maart a.s. in Paardensportcentrum Eehzerwold te Steenwijk niet door te laten gaan.
De hengstenkeuring is voorlopig verschoven naar zaterdag 21 april a.s. De inschrijftermijn is verlengd tot 14 april.
Over 14 dagen zal het bestuur de situatie heroverwegen en een definitief besluit nemen.

Bestuur EASP