Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maaik schreef:Heel eerlijk gezegd vind ik 10 weken niet zo extreem lang.. Astma vraagt echt om een lange adem in combinatie met achterhalen wat de triggers zijn voor je paard en die ook proberen aan te passen.
Ik ben inmiddels ruim drie kwart jaar verder en zit inmiddels op kwart medicatie om de dag. We zijn er dus ook nog steeds niet.
Spenk schreef:ik ben bang dat je je dan ook moet gaan afvragen of je het wel beter gaat krijgen als er overal stof aanwezig is....
Dan is het misschien de sitatie accepteren zoals het is of het paard verhuizen naar een plek waar geen stof en stro aanwezig is.
sunny43 schreef:Iemand ervaring met paardenmelk, zou top zijn voor darmflora en bij mensen ook wel bij asthma worden gebruikt, bij mij doet momenteel de budesonide en de atrovent helemaal niets, 10 weken bezig en nu maar stop gezet omdat het onbetaalbaar wordt.hij is niet kortademig maar produceert heel veel slijm.
Maaik schreef:Die dampbox zoals Utrecht is niets meer dan hele intensieve zouttherapie. Ze werken eveneens met 'nat' zout. Dus dan kan je net zo goed je paard een uur/twee uur aan je flexineb zetten. Dan weet je tenminste ook zeker dat hij niets anders inhaleert dan zout.
Skju2023 schreef:Hoi allemaal,
Ik heb ook een paard met astma. Op het moment gaat het niet zo goed met haar, dus ben ik op zoek naar een nieuw stal die geschikt is voor een astma paard. Waar staan jullie paarden en wat vinden jullie moet een stal voor een astma paard hebben? Misschien tips voor een stal rond om Amsterdam?
rosslover schreef:Hier in de buurt hebben wij helaas weinig mogelijkheden qua stallen waar ze veel buiten staan én goede fasciliteiten hebben.
Mijn pony met astma staat in een buitenstal op de hoek, met wat extra luikjes tussen het hout zodat haar stal goed kan doorluchten. In de winter komen ze helaas weinig buiten, maximaal 1-2 uur.. in de zomer van sochtends tot savonds op de wei. Ze staat op zaagsel en 3x per dag gestoomd hooi, 5-6 dagen per week word ze gelongeerd of gereden zodat haar conditie zo goed mogelijk is voor de zomer wanneer ze er het meest last heeft. Als we op een stal met mindere fasciliteiten zouden staan was dat laatste weer een ding geweest, ik merk dat ze met een goed trainingsschema veel minder last heeft.
Wij hebben laatste weken helaas wat problemen die op maagklachten wijzen, volgende week gaan we naar de kliniek voor een maagscopie en pakken we ook meteen een longscopie mee. Ik ben heel benieuwd hoe haar longen er nu 5 maanden later uit zien.
Spenk schreef:Hoeveel van de de medicatie geef je? Het werkt maar 12 uur dus 1x daags is ook gewoon niet voldoende. Als je effect wil hebben met acute klachten oplossen zul je vaak wel mininmaal 2 weken 2x daags moeten geven.