[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 14:19

kort maar krachtig :P
pff dat wordt dan maar elke dag vechten.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 14:28

Zo loopt mijn Hafje er bij :) Ze is helemaal gelukkig met haar burka..
Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 14:31

Laura heb jij de hoofdkap van Bucas? Deken ziet er apart uit :P maar dat is altijd met die soepjurken. Ik zou zelf wel de 'bilkoorden' strakker doen. Als ze rolt kan ze erin blijven hangen.

Ik verbaas me er trouwens over hoevele hier in dit topic geloven in de werking van detox. Niet banketstaaf bedoeld, maar voor mij hoort een detox-kuur bij de ongeloofwaardige middeltjes.
Kan een van jullie me uitleggen waarom, hoe en wat jullie denken dat het kan doen? En waarom jullie denken dat het nodig is om te gebruiken?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 14:32

Nee de hoofdkap is van Boett :) Merk van de deken weet ik niet..
1 van die bilkoorden is kapot.. we moeten nog even een nieuwe deken kopen ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:08

Annetje schreef:
Laura heb jij de hoofdkap van Bucas? Deken ziet er apart uit :P maar dat is altijd met die soepjurken. Ik zou zelf wel de 'bilkoorden' strakker doen. Als ze rolt kan ze erin blijven hangen.

Ik verbaas me er trouwens over hoevele hier in dit topic geloven in de werking van detox. Niet banketstaaf bedoeld, maar voor mij hoort een detox-kuur bij de ongeloofwaardige middeltjes.
Kan een van jullie me uitleggen waarom, hoe en wat jullie denken dat het kan doen? En waarom jullie denken dat het nodig is om te gebruiken?

heb het nooit gebruikt maar een stalgenootje had goede ervaringen ermee :)
omdat ze in een kudde staat en mee-eet met de anderen leek met het wel keertje handig.
voor mijzelf hou ik ook weleens een detoxweekje, ziet mn huid er ook niet zo belabbert uit :P

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:26

volgens mij zitten hier de experts :D
Heb even een vraag, mijn pony die ik al 12 jaar heb heeft nooit jeuk gehad tot vorig jaar, ik dacht het gaat wel over het was ook niet heel erg ofzo.
MAAR, dit jaar zag ik hem weer jeuken, wel alleen bij zijn staart wortel, ik hem gewassen met tea thee olie( tegen de jeuk dus) en ook op aanraden van de DA met betadine, maar hij blijft jeuk houden.
Het is niet zo dat hij heel de dag staat de jeuken maar toch, hij schuurt zijn staart toch vaker tegen het hek aan als ooit te voren, iemand tips??/

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:40

Ik kom mij ook weer melden helaas. Onze fjord begint ook weer met schuren. Dit jaar alles volgens boekje gedaan. Extra vroeg onder deken gezet, heel sober voerbeleid. Maar helaas de eerste wondjes zitten er alweer! Wordt er onderhand wel een beetje moedeloos van.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:25

Amigo_tje schreef:
Ash, hoe doe je dat :D

Amigo, mijn haf met ZE heeft jeuk. Volgens bloedtesten heeft ie wel degelijk ZE. Hij heeft enkel jeuk aan staart en manen. Maar heeft dit jaar geen ribbels op zn manenkam en ook geen dikke staartaanzet??? Kan dat?

Hoe ik dat doe bij mijn haf.
Ik was zijn manen en staart 2keer per week met Z-T shampoo.
Geef hem 2 keer daags 20 druppels puur culicio (als je dat zo noemt :P )
Smeer elke dag zijn manen en staart in met sweet itch lotion
En als ik zie dat hij loopt te schuren dan gaat er berkenteer olie op.
Vorig jaar werkte dit alles perfect hoop dat het dit jaar ook zo blijft. :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:25

nova_zodiax schreef:
Heb even een vraag, mijn pony die ik al 12 jaar heb heeft nooit jeuk gehad tot vorig jaar, ik dacht het gaat wel over het was ook niet heel erg ofzo.
MAAR, dit jaar zag ik hem weer jeuken, wel alleen bij zijn staart wortel, ik hem gewassen met tea thee olie( tegen de jeuk dus) en ook op aanraden van de DA met betadine, maar hij blijft jeuk houden.
Het is niet zo dat hij heel de dag staat de jeuken maar toch, hij schuurt zijn staart toch vaker tegen het hek aan als ooit te voren, iemand tips??/

Geen wondjes, huidschilvers, parasieten of aarsmaden (ontwormen met fenbendazol) kunnen vinden?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:38

Ik heb de indruk dat mijn haf minder schuurt :D
Hij staat op ander voer, heeft zn RSWI aan en wordt 's morgens en 's avonds behandelt met MCQ. Hopelijk blijft het zo, é :)

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:38

tamary schreef:
nova_zodiax schreef:

Geen wondjes, huidschilvers, parasieten of aarsmaden (ontwormen met fenbendazol) kunnen vinden?

Nee ik zie helemaal niets, een beetje droge schilfers maar alleen als ik of hij zelf heeft gejeukt, maar het is heel weinig, ken paarden met zomerexceem maar die hebben echt veel jeuk.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:00

Diesel2005 schreef:
Ja, idd pour on.
De da raadde het aan om bij een ander paard te gebruiken ivm een grote wond waar geen vliegen bij mogen komen.

Ik zou zeggen als je het toch hebt probeer het gewoon, ik gebruik tectonik pour on en ik heb de indruk dat hij veel minder jeuk heeft als wanneer ik het niet zou gebruiken.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:14

Annetje schreef:

Ik heb zelf bij een natuurgeneeskundige gelopen, met zeer goed resultaat, dus ik heb vorig jaar ook een natuurgeneeskundige bij Bregh laten komen. Zij heeft haar opleiding bij de Silverlinde gedaan, en afgestudeerd op ZE dus de gok genomen. Qua voer ed was ik er zelf ook al achter wat wel en wat niet, maar toch bleef ze haar staart in een pleeborstel veranderen. Nu heb ik op haar advies Bregh dus gereinigd begin maart begonnen en het hele flesje opgemaakt. En net als bij het reinigen met brandnetel merkte ik verschil. Ze ging meer mesten, meer plassen, meer glanzen en de eerste paar dagen was ze echt veel gevoeliger op het hoofd. Nu het land bemest was met varkensmest heb ik opnieuw advies gevraagd en ditmaal aan Den Hoek. Nog een keer een kleine kuur erachteraan was het advies. Dus nu opnieuw meer mesten, zelfs veel meer plassen (plas ruikt gewoon normaal) dus het doet wel iets. Plus tot nu toe heeft ze totaal nog niet geschuurd, wat dus vorig jaar wel het geval was.

Wat doet het imho: het zorgt ervoor dat de ingewanden geholpen worden om afvalstoffen beter af te voeren. Vooral sobere rassen die teveel aan eiwitten binnen krijgen slaan dat op als vetreserve in manenkap en als overgewicht bij staart en schouder, óók op de ingewanden (lever, nieren). Door die stimulatie wordt ook de algehele weerstand verbeterd, het lichaam krijgt een soort van grote schoonmaak waardoor het beter gaat functioneren.

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd? :) (Anders pak ik de uitleg van de natuurgeneeskundige er nog wel even bij)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:18

Iemand ervaring met een van deze dekens?
Afbeelding
Afbeelding

De manenkam van mijn paardje is nu namelijk helemaal gebobbeld en roze.. en schuurt al bij de staart, dus ik wil er een in de kast voor het geval dat!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:29

Dat zijn nog eens prijzen! Waar heb je die vandaan?
Als je paard nu al bobbels en rose blote huid heeft, zou ik de deken nu uit voorzorg in de kast leggen, maar gewoon op doen omdat je paard blijkbaar last heeft ;) Ik heb zelf geen ervaring met die dekens. Ik zou in elk geval gaan voor een deken met hals. Als je bij de vliegendekens voor een met hals gaat, dan zijn degene met een losse hals vaak beter. Die met een vaste hals willen nog al eens schuren bij de schoft namelijk. Let ook op dat de hals lang genoeg is, dat is bij die eerste deken in elk geval niet.
Zo afgaand op de plaatjes, lijkt de anky, met de hals erbij, mij de beste.

Vies heb ik zijn manen afgeknipt. Gewoon HOP alles eraf. Paard is me blijkbaar dankbaar, want hij staat niet meer zo te zweten onder de deken. Met het rijden was het ook veel makkelijker.

Breghje: bedankt voor je uitleg. Ben benieuwd of de andere 'gelovers' er hetzelfde over denken als jij :) Ik weet wat het internet erover zegt, maar ben benieuwd waarom juist jullie het gebruiken. Jouw uitleg is heel duidelijk.

Bij Vies merk ik geen verschil. Hij krijgt nu nog detox en uhm... die kruiden van NML Health van het onderzoek. Ik merk geen verschil, maar hij is ook pas de laatste twee dagen de kruiden écht aan het eten. Daarvoor liet hij precies het poeder in de bak liggen.
Ik heb de lotion ook gebruikt en die lijkt toch stiekem iets te werken. Ik had de voorpluk en het rechteroor gesmeerd en hij heeft minder jeuk op zijn hoofd. Ik heb maar 1 oor gedaan omdat meneer een zeikerd is en het spul vies vond ruiken :')

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:30

Dit zijn de acties van Tentenkamp van Hyporama t/m morgen! (in rotterdam)
Ik ben benieuwd of die anky ook dat hoofdding heeft, of alleen een hals is..

Ik ga morgen eens kijken! ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:36

Annetje schreef:
Breghje: bedankt voor je uitleg. Ben benieuwd of de andere 'gelovers' er hetzelfde over denken als jij :) Ik weet wat het internet erover zegt, maar ben benieuwd waarom juist jullie het gebruiken. Jouw uitleg is heel duidelijk.

Bij Vies merk ik geen verschil. Hij krijgt nu nog detox en uhm... die kruiden van NML Health van het onderzoek. Ik merk geen verschil, maar hij is ook pas de laatste twee dagen de kruiden écht aan het eten. Daarvoor liet hij precies het poeder in de bak liggen.
Ik heb de lotion ook gebruikt en die lijkt toch stiekem iets te werken. Ik had de voorpluk en het rechteroor gesmeerd en hij heeft minder jeuk op zijn hoofd. Ik heb maar 1 oor gedaan omdat meneer een zeikerd is en het spul vies vond ruiken :')

Graag gedaan. Nu moet ik zeggen dat ik vorig jaar de excem plus poeder van Marstall gaf, daar zit hetzelfde kleimineraal (mortmorillion als ik het goed schrijf) in als in het poeder van NML, en daar merkte ik ook geen verschil in qua gedrag. Volgens de natuurgeneeskundige zou dat inwendig wel een hoop doen, maar ik "zie" ook graag resultaat, zeker als het me een half godsvermogen kost. :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:38

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:45

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:49

Een eczeemdeken is van een dichte stof gemaakt en een vliegendeken heeft een maas (zoals een hor zeg maar). De mugjes (Culicoides) zijn echt heel klein waardoor je echt een eczeemdeken nodig hebt.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:54

Oke ;) thanks! en zo'n super mini fijn maasje? dus dat het wel een beetje luchtig is? of is dat dan nog niet goed?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:57

Als je paard echt eczeem heeft niet nee. Een vliegendeken is meer tegen dazen en van die gewone grote vliegen. De mugjes die eczeem veroorzaken kunnen daar best makkelijk doorheen. Als je dier dus eczeem heeft, dan is het niet genoeg geholpen met een vliegendeken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:58

bij de deken van befix staat dat hij beschermt tegen alle vliegende insecten , dan zou hij toch ook moeten beschermen tegen het eczeemmugje?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:00

Wie zou ik via pb wat vraagjes mogen stellen betreft eceem e.d.?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:03