Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Steffie89 schreef:Hoi Henny,
dit is de tabel van de voeding van mijn fjord.
Subli zonder
http://img168.imageshack.us/img168/1812/voedingvz5.png
Begrijp ik nou goed dat de verhouding calcium : magnesium 2;1 is?
Wat vind jij verder van het voer?
Jitske_ schreef:Henny_W. Ik heb van Sempermin ooit eens gehoord dat het zo'n poederig goedje was en besloten om het daarom niet te voeren. Klopt dit? Zou ik van jou evt. een klein proefzakje mogen hebben om het eens te proberen? Ik heb de Sempercubes gehad waar die wilden ze moeilijk vreten.
ikenindi schreef:hoe is de verhouding ca:mg in gras? en in hooi?
booster schreef:mijn haflinger kreeg altijd bij de vorige eigenaar altijd het hele jaar knoflook iedere dag bij mij krijgt ie dat niet maar laatst zei iemand tegen mij dat het dan giftig voor een paard ken worden. mijn haflinger heeft zomer exceem normaal volgens vorige eigenaar begint ie altijd in maart te schuren nu nog niks te zien zou het een verband kunnen hebben?
VeerenAshley schreef:Nu ben ik echt de kluts kwijt: zijn Marstall Excem en Vito nu krachtvoeders (maar dan niet in brokvorm), of mineralen-mengels?
Want wat zou je moeten voeren aan een pony die nauwelijks krachtvoer nodig heeft, maar wel extra mineralen, en die staat op een lokatie waar geen Hippolyt in de buurt te krijgen is?
Sheffie schreef:VeerenAshley schreef:Nu ben ik echt de kluts kwijt: zijn Marstall Excem en Vito nu krachtvoeders (maar dan niet in brokvorm), of mineralen-mengels?
Want wat zou je moeten voeren aan een pony die nauwelijks krachtvoer nodig heeft, maar wel extra mineralen, en die staat op een lokatie waar geen Hippolyt in de buurt te krijgen is?
Misschien is dit iets om te geven. Dat geef ik mijn tinkers voor de extra weerstand op advies van de DA.
http://www.dochorse.nl/Botten/EQUISTROMEGABASE/product/detail(649).aspx
ellepel schreef:vroeger.................
haha gaven we de paarden veel kruidenhooi en kregen ze een schep haver.
en dat was het, toen ik jong was zag je geen zomereczeem
Jitske_ schreef:Equimins Advance is ook een heel goed vitaminen/mineralenbrokje zonder suikertroep. Bevat een heel hoog gehalte aan stoffen en daarnaast pre en probiotica en nog wat andere nuttige stofjes.
Sonja_vR schreef:angelsditch
welk vitamine poedertje geef je bij?
ellepel schreef:vroeger.................
Zammie schreef:ellepel schreef:vroeger.................
Ik heb een boek van 1970 waar zomerexceem in beschreven staat. is nog van Wouter Slob. Was toen ook al bekend dat het van mugjes kwam en in die tijd was er wel al biks te verkrijgen, maar werd er inderdaad een schep haver gevoerd met kruidenhooi. Het was er toen dus wel al, maar denk dat het door veel dingen komt, niet alleen de mugjes, maar dus ook de voeding en of je paard een bepaalde allergie heeft...
XxSultanxX schreef:booster schreef:mijn haflinger kreeg altijd bij de vorige eigenaar altijd het hele jaar knoflook iedere dag bij mij krijgt ie dat niet maar laatst zei iemand tegen mij dat het dan giftig voor een paard ken worden. mijn haflinger heeft zomer exceem normaal volgens vorige eigenaar begint ie altijd in maart te schuren nu nog niks te zien zou het een verband kunnen hebben?
het is nog niet erg warm geweest , dus ze zijn er nog niet zoveel
wat doe je nu tegen de eczeem dan ?