[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 06:27

Unbeatable schreef:
Heeft iemand hier ervaring mee? Hippo-ex-cema?
http://www.ej.nl/paard/apotheek-verzorg ... _8008.html

Ja! Paarden op mijn werk (tinkers) krijgen het en er is geen eczeem meer te zien!
Ik wilde het ook bij die van mij proberen maar die at het niet en kreeg een allergische reactie.

Wisselend dus..

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 08:37

Unbeatable schreef:
Heeft iemand hier ervaring mee? Hippo-ex-cema?
http://www.ej.nl/paard/apotheek-verzorg ... _8008.html

Jup. Ik merkte weinig verschil helaas. Terwijl ik toch vroeg begonnen was en het best een tijdje heb geprobeerd.

Ik heb de eczeemdeken af nu maar had hen beter wat langer af kunnen laten.. jeuk

Mi_Amore

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:22

Voor de laatste jeukjes en schilfers gebruik ik de paardenlotion van Equiprotecta (de spray, heerlijk spul!). Voor mensen wiens paard wondjes heeft op het hoofd raadt ik de crème aan van Equiprotecta.

Mijn paard lag echt gaaaaans open op het gezicht en achter de oren, was gans weg om 3 weken met de zalf :)

Iemand toevallig te koop:

- Rambo sweet itch hoody 6.0 - 185?
- Boett 5, 5+, 6?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:33

Bij mij lijkt de paardenlotion ook goed te werken, na 1 dag heeft hij al de helft minder schilfers.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:48

Mi_Amore schreef:
Voor de laatste jeukjes en schilfers gebruik ik de paardenlotion van Equiprotecta (de spray, heerlijk spul!). Voor mensen wiens paard wondjes heeft op het hoofd raadt ik de crème aan van Equiprotecta.

Mijn paard lag echt gaaaaans open op het gezicht en achter de oren, was gans weg om 3 weken met de zalf :)

Iemand toevallig te koop:

- Rambo sweet itch hoody 6.0 - 185?
- Boett 5, 5+, 6?

Om even binnen te vallen, meisje die ik ken heeft een 185 rambo sweet itch hoody te koop staan voor 45 euro (Woont wel in Nederland heeft geen bokt voor zover ik weet)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:07

Je hebt pb ;) :)

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:29

Ik hoop ZO dat iemand me kan helpen!

Dit is ongeveer de meest fantastische jeukstillende shampoo die ik heb gevonden, daarnaast maakt het de haren en vacht van mijn schimmel ook stralend mooit wit. Ik kan het alleen nergens meer vinden! |( Weet iemand of dit nog wordt verkocht of iets wat er erg op lijkt?

Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:01

Volgens mij verkocht de paardensport Dit,misschien een mail sturen incl foto

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:42

Silver_Fox schreef:
Ik hoop ZO dat iemand me kan helpen!

Dit is ongeveer de meest fantastische jeukstillende shampoo die ik heb gevonden, daarnaast maakt het de haren en vacht van mijn schimmel ook stralend mooit wit. Ik kan het alleen nergens meer vinden! |( Weet iemand of dit nog wordt verkocht of iets wat er erg op lijkt?

Het logo is van Sectolin. Heb je bij hen al gevraagd of het nog te koop is? https://www.sectolin.nl/nl

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 00:39

Wat adviseren jullie extra buiten een deken om voor de jeuk?
Zouden jullie eerder derfen of fibra anti itch creme proberen? Ik weet niet zo goed wat ik het beste kan bestellen om mee te beginnen qua proberen :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 07:44

Wel een goede vraag!
Ik moet voor volgend jaar ook wat anders hebben, appie had zoveel last van plekken op zijn hoofd.
Ik ga toch ook een masker probereN,moet me nog even verdiepen in welke het Beste is

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:08

Fibra anti itch deed ook niets voor ons. Het is vet en ik heb het gevoel dat het niets tegen de jeuk doet. Maar dat kannatuurlijk per paard verschillen.

Derfen werkt voor ons nog het best voor de manen. Ik gebruik altijd derfen soft.
Voor haar hoofd was de paardenlotion en paardenzalf van equi protecta echt een wondermiddel afgelopen jaar. Vorig jaar schuurde ze zich nog tot bloedens aan toe open en dit jaar hebben we alleen wat kale plekken gehad :D

Momenteel heb ik de rambo regenliner met een aantal stickselnaadjes onder mijn shiresdeken genaaid en dit is voor ons heel erg fijn. Merrie blijft droog met de regen maar is nog wel beschermd tegen vliegjes!

Het enige waar ik met mijn merrie nog tegen aan loop is dat ze haar kootholtes stuk bijt vanwege de vliegen. Dat kan ik ook niet beschermen. Ik smeer het in met een laagje sudocreme em dat helpt een beetje. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Edit, was hier ook niet iemand die de algae vitalis van equi protecta uitprobeerde? En hoe is dat bevallen?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:53

ellepel schreef:
Wel een goede vraag!
Ik moet voor volgend jaar ook wat anders hebben, appie had zoveel last van plekken op zijn hoofd.
Ik ga toch ook een masker probereN,moet me nog even verdiepen in welke het Beste is

Ellepel, ik heb afgelopen zomer een masker gekocht bij de Welkoop. Met oren. Het ding is verder alleen maar fijnmazig gaas en heel soepel.
Ik vond het er maar erg simpel uitzien maar ik moest even wat. Ik had verwacht dat ie binnen de kortste keren stuk zou zijn.

De duurdere maskers van EJ en Agradi gingen om de haverklap stuk. Plus dat de bontrandjes om de oren en langs de kaak vrij snel hard worden door vuil.
Het goedkope Welkoop masker is nog steeds heel, en soepel en voldoet nog steeds prima :)

Overdag in de wei hoeft hij 'm niet op maar 's nachts in de rijbak voer ik hooi uit slowfeeder netten die bevestigd zitten in grote kunststof bakken. Daar schuurt hij aan de randen met zijn hoofd. Het masker voorkomt kapotte plekken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:04

Heb je een foto van dat ding?
Nou ik vind maskers eng,maar goed ik denk dat ik er niet aan ontkom.
nou had ik deze gevonden,
Zo een model leek me wel fijn zitten,voor de wat strakkere stof er om heen
https://www.dehuisdiersuper.nl/vliegenm ... =2&affmn=9
Stalgenootjes hebben meer dit
https://www.agradi.nl/kavalkade-vliegen ... wart-l.htm
Maar die blijven ook noet altijd zitten.

Ik moet iets hebben wat goed blijft zitten, appie rolt erg veel en schuurt daarbij met zijn hoofd over de grond, zo s huift hij alfijd een halstdr af en zo een liegenfrontriemmet keelriem er aan gaat ook scheef zitten.
Ik wil geen risico lopen dat hij dat masker opzij schuift, eng idee.
En ja ik ben een miep wat dat betreft hahah :o

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:18

car0linee schreef:
Het enige waar ik met mijn merrie nog tegen aan loop is dat ze haar kootholtes stuk bijt vanwege de vliegen. Dat kan ik ook niet beschermen. Ik smeer het in met een laagje sudocreme em dat helpt een beetje. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Edit, was hier ook niet iemand die de algae vitalis van equi protecta uitprobeerde? En hoe is dat bevallen?

Zou vaseline niet helpen voor de kootholtes?

Algae vitalis heb ik ook voor gekeken.. maar las teveel recensies dat het niets/te weinig deed.. heb het daarom niet gehaald.. is een (groot) topic over hier op bokt.. wel een wat ouder topic maar met veel informatie

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:21

Die maskers vindt ik dan weer eng .Mocht het gaan regenen onverwachts plakt het vast aan hun hoofd . HaHA daar ben ik dan weer een miep in .(ooit gehoord van iemand ook hier op bokt dat toen het paardje niks meer zag)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:28

Als het regent gaan de druppels in het gaas zitten en zie je idd niets meer.. heb daar wel eens een filmpje van gezien.. maar nog nooit zelf geprobeerd..

Die kavalkade die je stalgenootjes ook hebben, heb ik ook in de zomer tegen de vliegen.. ik vind die heel fijn werken en mijn paard laat hem goed om zitten

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:33

horsies5 schreef:
car0linee schreef:

Zou vaseline niet helpen voor de kootholtes?

Algae vitalis heb ik ook voor gekeken.. maar las teveel recensies dat het niets/te weinig deed.. heb het daarom niet gehaald.. is een (groot) topic over hier op bokt.. wel een wat ouder topic maar met veel informatie

Vaseline valt idd ook nog te proberen. Misschien net iets vetter, thanks!

Dat topic heb ik inderdaad gelezen. Ik wilde het wel testen maar las dat paarden er wat heet van kunnen worden. De mijne is al temperamentvol, weet niet of ik gelukkig kan worden van een stuiterbal :D maar ben heel benieuwd naar ervaringen in combinatie met eczeem :)

Ik heb afgelopen jaar de rambo vliegenmasker plus vamoose gebruikt. Een lelijk ding om te zien maar mijn merrie heeft hem het hele jaar op laten zitten. Vind alleen de kwaliteit erg slecht voor het bedrag wat je ervoor betaald (twee deze zomer gebruikt en alletwee al moeten repareren.) Merrie staat nu nog met dit masker op:)

Edit, ik heb hippo eczema gebruikt (zag de vraag hierboven staan). Vorig jaar was het ons laatste redmiddel. Dit jaar een langere periode gebruikt. Alleen merrie werd hier lusteloos van en vond het echt niet lekker. Dus ben na twee maanden er mee gestopt. Gelukkig niet een kapot paard ervoor terug gekregen :D

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:29

happytime schreef:
Volgens mij verkocht de paardensport Dit,misschien een mail sturen incl foto

Wat bedoel je met 'de paardensport'?

henny_w schreef:
Het logo is van Sectolin. Heb je bij hen al gevraagd of het nog te koop is? https://www.sectolin.nl/nl

Welk logo? Is het een verouderd logo? Sectolin's logo ziet er namelijk heel anders uit.
Vind het etiket niet goed ontworpen, het is helemaal niet duidelijk wat het merk is.

@ellepel, ik gebruik het masker die je gratis bij de RSIH krijgt, hij is niet heel charmant maar doet wat het doen moet. Wel met een halster erover heen, anders blijft het niet zitten.
Laatst bijgewerkt door Silver_Fox op 28-10-16 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:33

Laatst bijgewerkt door ellepel op 28-10-16 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:34

@ellepel, oh mijn hemel, je bent mijn HELD!! <3

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:34

Was toch makkelijk haha _/-\o_

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:35

Oeps, zie net dat het niet op voorraad is -O-
Misschien kun je hun mailen en vragen?

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:37

@ellepel Had ik echt naar gezocht op Google hoor! Alleen dan farmyard kerato.. misschien was dat het probleem.

Helaas staat hier dat ze het niet op voorraad hebben, maar ik zal contact met ze opnemen.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:38

Of misschien kan ik een andere teerschampoo vinden als het niet meer gemaakt wordt. Weet niet of het net zo goed is..