Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zerena schreef:Spenk wanneer gebruik je die dan?
Ik ben namelijk eigenlijk een beetje ten einde raad.
En hij is niet super slecht hoor, maar hij ademt gewoon niet goed genoeg. Hoest af en toe een keer.
En in Wolvega weten ze ook niet zo goed meer wat te doen.
Hij krijgt gestoomd hooi (verpakt).
Is geschoren omdat hij elke avond nat op stal stond.
Heeft halverwege oktober een kuur (14) sulfatrim gehad ivm een bacterie.
En toen bij de controle scopie zijn we over gegaan naar een kuur met combivent en Budesonide. (Flexineb)
Hij knijpt niet meer extreem maar zijn ademhaling blijft niet optimaal.
Ik heb het id dat hij nu vooral wat sneller en korter ademt.
Uiteindelijk zijn we al vanaf augustus bezig, toen heeft hij ook ventipulmin gehad. (Of naja de vervanger) Maar dat deed vrij weinig voor ons.
Vorig jaar was hij ook rond dezelfde tijd slecht, en is toen vanaf januari tot augustus eigenlijk goed geweest.
sunny43 schreef:Stomen is sowieso beter maar wel kostbaarder en tijdrovend. Voordroog is ook maar heel kort houdbaar wanneer geopend, omdat het dan snel gaat schimmelen. maar wat voor jouw paard werkt is toch een kwestie van uitproberen. Bij mij deed voordroog niets, maar ook stomen is niet (de volledige) oplossing hier jammergenoeg.
Zerena schreef:sunny43 schreef:Stomen is sowieso beter maar wel kostbaarder en tijdrovend. Voordroog is ook maar heel kort houdbaar wanneer geopend, omdat het dan snel gaat schimmelen. maar wat voor jouw paard werkt is toch een kwestie van uitproberen. Bij mij deed voordroog niets, maar ook stomen is niet (de volledige) oplossing hier jammergenoeg.
Zoals je hierboven kan lezen bij ons ook helaas niet.
Zerena schreef:Ik weet het helaas.
Mijn ruin is dan dit jaar bijna 8 maanden heel goed geweest, maar we hebben vorig jaar ons merrietje in moeten laten slapen omdat de astma haar helemaal gesloopt had.
Zerena schreef:Ze hebben het bij ons ontwikkeld.
We hebben een keer een partij erg stoffig hooi gehad.
Daarvoor nog nooit luchtwegproblemen gehad, en daardoor het ook verschrikkelijk onderschat.
We hebben wel kippen, maar zou hij daar dan niet altijd op moeten reageren?
sunny43 schreef:Iemand ervaring met paardenmelk, zou top zijn voor darmflora en bij mensen ook wel bij asthma worden gebruikt, bij mij doet momenteel de budesonide en de atrovent helemaal niets, 10 weken bezig en nu maar stop gezet omdat het onbetaalbaar wordt.hij is niet kortademig maar produceert heel veel slijm.