Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nathalie83 schreef:Hooi,
Heeft er hier iemand ervaring met een paard die manen en staart kapot schuurt maar (naar onze mening) geen zomer eczeem heeft?? Manen zijn nu op lengte fjort zeg maar voorpluk doet ze (gelukkig!) niks mee. Staart zitten wel schilvers in maar geen korsten zeg maar..
Weet iemand waar de jeuk weg kan komen?? en hoe er vanaf te komen??
Schangah schreef:Hoe zijn de ervaringen met Tectonic?
Mischa4ever schreef:Aloe Vera Balsam van de action, ik heb het alleen nodig voor een (zo goed als kaal) hoofd
Kappen gooit hij af, is dit de juiste oplossing?
NHevaVD schreef:Hij heeft geen dekentje om, de kans dat 'ie dan
kapot gaat door zijn weidemaatjes (een brutale, speelse Haflinger,
een Arabier en een Bonte KWPN) is érg groot!
Myour schreef:NHevaVD schreef:Hij heeft geen dekentje om, de kans dat 'ie dan
kapot gaat door zijn weidemaatjes (een brutale, speelse Haflinger,
een Arabier en een Bonte KWPN) is érg groot!
Mijne staat ook bij een sloopgrage Fries in de wei met nog wat speelse paarden maar zijn deken is helemaal
heel zonder ook maar één gaatje.. en dan nog, ik zou liever het risico lopen dat ik met een kapotte deken zit
dan dat ik in de wetenschap zit dat m'n paard gek wordt van de jeuk. Gewoon kwestie van geld investeren
in een goede, sterke deken.
Mja mijn paard had zich vorig jaar tot bloedens toe opengeschuurd en krabde gewoon door in z'n wonden
zodat het iedere dag weer open lag.
Myour schreef:Neezonder deken heeft ie er ook geen last van. Mijn paard had aan weerszijde van z'n schoft wonden (dus niet eens in z'n manen) en daar bleef ie gewoon op krabben (met z'n achterhoeven). Met z'n tanden bleef ie z'n staart openbijten.. dus ik kon 'm echt niet zo laten staan.
happytime schreef:is de huid dik op de plaatsen waar de schilfers zitten?
voeld de huid warmer aan op die plaatsen?
zo ja (meetsal eczeem)
zo nee:
met andere shampo gewassen en/of niet goed uitgespoeld?
verandering in het voer? ander voer?
zit er geen mijt/luis?
ga deze dingen eens testen en anders een dierenarts raadplegen,succes