Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
papagroom schreef:Het deel aan glyfosaat dat niet door de plant wordt opgenomen wordt afgebroken in ampa's...dit zijn neurotransmitters...bijzonder slecht voor het milieu, en voor je paard...
Dit spul komt ook in het oppervlaktewater terecht en richt daar onherstelbare schade aan op het waterleven...maar je kunt je voorstellen dat consumptie van dit water op de langere termijn voor je paard ook niet goed is.
Bewijzen heb ik niet, maar wel het ernstige vermoeden dat veel vage klachten..waaronder jeuk..gerelateerd zijn aan consumptie van dit water.
lelberse schreef:2 bladzijdes terug een vraag gesteld maar helaas geen reactie gehad. Ik gebruik sinds een tijdje fibra anti itch creme op de plekken van mijn pony. Nou worden de haren heel erg vet op de plekken dat ik dat gebruik. en door het schuren verspreid hij het ook over zijn hele hoofd en hals.. Het ziet er eigenlijk niet uit.. Iemand een idee wat ik het beste kan doen? Dit spul werkt in ieder geval voor geen meter.
Mijn instructrice zei dat ik het bedrijf van de zalf maar moest bellen voor uitleg of om me geld terug te vragen.
Fennadev schreef:Iemand hier die weet met wat voor materiaal je schilfers aanpakt zonder te wassen?
Ik kam nu dagelijks maar even zijn manenkam met een borstel met van de ijzeren tandjes om de jeuk te helpen verlichten, want hij is nu behoorlijk schilferig.
Hier zijn geen muggen meer verder, de temperaturen zijn gewoonlijk te laag.
henny_w schreef:papagroom schreef:Het deel aan glyfosaat dat niet door de plant wordt opgenomen wordt afgebroken in ampa's...dit zijn neurotransmitters...bijzonder slecht voor het milieu, en voor je paard...
Dit spul komt ook in het oppervlaktewater terecht en richt daar onherstelbare schade aan op het waterleven...maar je kunt je voorstellen dat consumptie van dit water op de langere termijn voor je paard ook niet goed is.
Bewijzen heb ik niet, maar wel het ernstige vermoeden dat veel vage klachten..waaronder jeuk..gerelateerd zijn aan consumptie van dit water.
Dank je papagroom voor je aanvulling![]()
Ik denk dat diverse gifstoffen ook via regen op onze weilanden kunnen komen.
Diverse officiële onderzoeken hebben uitgewezen dat ook in Nederland een groot deel van de bevolking al Glyfosaat in hun lichaam heeft zitten terwijl ze nog nooit met Roundup gespoten hebben.
Gewoon omdat het niet meer van diverse voedingsmiddelen af te wassen is.
In deze link http://www.wanttoknow.nl/nieuws/monsant ... o-voedsel/ staat dat Monsanto zelf GMO voedsel weert uit hun bedrijfskantines.
Hoe merkwaardig?