[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelaar20

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:15

Al een hele week zonder eczeem deken en jeuk, helemaal happy *\o/*

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:18

Hier nog steeds ondereczeemdeken, nog steeds klein beetje jeuk bij de manenkam. En vooral bij haar hoofd. Moet voor volgend jaar nog iets verzinnen zodat de jeuk op het hoofd minder wordt.

Vliegjes zullen nu toch ongeveer wel weg zijn? Het is hier onder de tien graden en heeft vannacht voor de tweede keer gevroren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:38

Ik begrijp het ook niet helemaal eerlijk gezegd; had een paar dagen de deken af ivm de regen en dacht hij kan nu wel af blijven door het koelere weer, maar vanochtend maar weer op gedaan, want der staart lag al weer aan flarden van het schuren...

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:03

Hier ook nog veel last van jeuk hoor.. mijne loopt ook nog onder de deken. Vooral het hoofd en manenkam zijn nog steeds slachtoffer, hopelijk kan de deken snel af!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:46

Alex heeft alleen nog jeuk vanwege de schilfers in zijn manenkam en staart. Ik heb m daarom daar vandaag even lekker geborsteld, maar de temperatuur gaat binnenkort weer omhoog, dan gooi ik de deken er weer over.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:06

Ik zat vandaag ook in dubio. Wilde hem eigenlijk af doen ivm koudere temperaturen komende week. Maar toen ging ik ff rijden en zag toen toch veel muggen/vliegen in het zonnetje vanmiddag. Heb zn deken dus voor de zekerheid nog omgelaten

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:38

Hier hebben ze een nieuw stukje gras gehad... meteen dikke ribbels en weer 2 jeuk plekken.
Balen!
Maar verder is alles rustig.
Loopt nog steeds met een eczeem deken. Gaat voorlopig nog niet zonder. .

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:02

papagroom schreef:
Het deel aan glyfosaat dat niet door de plant wordt opgenomen wordt afgebroken in ampa's...dit zijn neurotransmitters...bijzonder slecht voor het milieu, en voor je paard...
Dit spul komt ook in het oppervlaktewater terecht en richt daar onherstelbare schade aan op het waterleven...maar je kunt je voorstellen dat consumptie van dit water op de langere termijn voor je paard ook niet goed is.
Bewijzen heb ik niet, maar wel het ernstige vermoeden dat veel vage klachten..waaronder jeuk..gerelateerd zijn aan consumptie van dit water.

Dank je papagroom voor je aanvulling :)
Ik denk dat diverse gifstoffen ook via regen op onze weilanden kunnen komen.

Diverse officiële onderzoeken hebben uitgewezen dat ook in Nederland een groot deel van de bevolking al Glyfosaat in hun lichaam heeft zitten terwijl ze nog nooit met Roundup gespoten hebben.
Gewoon omdat het niet meer van diverse voedingsmiddelen af te wassen is.

In deze link http://www.wanttoknow.nl/nieuws/monsant ... o-voedsel/ staat dat Monsanto zelf GMO voedsel weert uit hun bedrijfskantines.
Hoe merkwaardig?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:38

Hier ook gewoon nog onder de exceemdeken. Onder de 10 graden is het niet dus durf het nog niet aan.
Gisteren was het 11 graden maar in de zon warm genoeg om zonder jas te lunchen dus veel te warm om de deken af te doen naar mijn mening.

Voor de regen wel een regendeken er overheen. Anders blijft ze erg lang nat onder de exceemdeken en kan ze de haren niet opzetten.
Zodra het kan gaat alles weer af en mag ze lekker bloot. Zit altijd te wachten op net het laatste plukje warmte....

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:43

2 bladzijdes terug een vraag gesteld maar helaas geen reactie gehad. Ik gebruik sinds een tijdje fibra anti itch creme op de plekken van mijn pony. Nou worden de haren heel erg vet op de plekken dat ik dat gebruik. en door het schuren verspreid hij het ook over zijn hele hoofd en hals.. Het ziet er eigenlijk niet uit.. Iemand een idee wat ik het beste kan doen? Dit spul werkt in ieder geval voor geen meter.
Mijn instructrice zei dat ik het bedrijf van de zalf maar moest bellen voor uitleg of om me geld terug te vragen.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:09

lelberse schreef:
2 bladzijdes terug een vraag gesteld maar helaas geen reactie gehad. Ik gebruik sinds een tijdje fibra anti itch creme op de plekken van mijn pony. Nou worden de haren heel erg vet op de plekken dat ik dat gebruik. en door het schuren verspreid hij het ook over zijn hele hoofd en hals.. Het ziet er eigenlijk niet uit.. Iemand een idee wat ik het beste kan doen? Dit spul werkt in ieder geval voor geen meter.
Mijn instructrice zei dat ik het bedrijf van de zalf maar moest bellen voor uitleg of om me geld terug te vragen.

Ik gebruik ook fibra anti itch, maar alleen op het hoofd van mijn pony. Het wordt inderdaad erg vettig, maar blijft wel lang zitten. En die van mij vind het wel lekker als ik het op haar hoofd smeer, dus zal wel wat verlichting geven. Helaas niet bij de manen en voorpluk, daar gebruik ik dan weer wat anders voor.
Ben ook niet helemaal tevreden maar gebruik het dan maar alleen op het hoofd.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:26

Iemand hier die weet met wat voor materiaal je schilfers aanpakt zonder te wassen?
Ik kam nu dagelijks maar even zijn manenkam met een borstel met van de ijzeren tandjes om de jeuk te helpen verlichten, want hij is nu behoorlijk schilferig.
Hier zijn geen muggen meer verder, de temperaturen zijn gewoonlijk te laag.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:30

Fennadev schreef:
Iemand hier die weet met wat voor materiaal je schilfers aanpakt zonder te wassen?
Ik kam nu dagelijks maar even zijn manenkam met een borstel met van de ijzeren tandjes om de jeuk te helpen verlichten, want hij is nu behoorlijk schilferig.
Hier zijn geen muggen meer verder, de temperaturen zijn gewoonlijk te laag.

Zelfde probleem! Kan niet wassen ivm geen warm water, en alleen buiten mogelijk. Maar stikt van de schilfers.
Ga vanmiddag naar EJ dus hopelijk weet iemand nog iets :D
Dacht zelf of Klambu Aloe Vero of Leovet Manenliquid

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:36

Shetmerrie Barbie staat nog steeds vrolijk en vooral KALM zonder dekentje (was immers paar dagen geleden door haar maatje Bartje (vermoedelijk) aan flarden gescheurd.
Gaat erg goed! Ik smeer 'smorgens de Fibra Anti Itch creme en zie geen geschuur, geen staartgezwaai, geen schuurplekken, niets.
Idd. levert de Fibra op de plekken waar je het smeert (bij mij midden op de manenkam: goed inmasseren) en op de staartaanzet/staartwortel vettig residu op, maar dat stoort mij helemaal niet, ze kan immers zonder dekentje staan nu? De Fibra stilt naar mijn idee vrijwel meteen de jeukprikkel op de plekken waar je het smeert. Ik vind het geweldig spul, dat glimmende vettige neem ik gewoon op de koop toe. Als ik een ochtend niet smeer, staat ze toch tegen het middaguur te jeuken, dus daar trek ik dan wel mijn conclusies uit... voor mijn Shet werkt het in elk geval prima.
Of dat voor ieder paard zo is, weet ik natuurlijk ook niet....

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:33

Dat vette is toch juist de bedoeling? Dat het lang blijft zitten. Droge huid gaat jeuken en de mugjes willen niet landen en steken op een vette landingsbaan.....

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:12

@TinePine, ja dat dacht ik dus ook, ik lees geregeld dat men wel smeert met uierzalf o.i.d., nou dát is pas vette troep.
Mij stoort 't niet, als 't maar helpt. Zodra je die Fibra opsmeert en inmasseert verdwijnt ook de wittige kleur en wordt 't kleurloos. Je hele handen ruiken er dan wel naar, maar so what, even onder de kraan en wassen.
Jammer dat het niet bij iedereen helpt, want bij mijn Shettie is het het énige dat werkt tot nog toe.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:51

Vind het vette ook niet erg. Ik gebruik hem nog steeds op haar hoofd omdat de Fibra daar wel werkt. Krijgt er welk lelijke vette donkere vlekken van idd maar dan blijft ze in ieder geval even van haar hoofd af.
Voor haar manen heb ik net Leovet Manen liquid gehaald. Even wat nieuws proberen tegen de jeuk en de schilfers. Ben benieuwd, vanavond testen!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:29

Ik ga de equi-protecta proberen tegen de schilfers en de laatste restjes jeuk.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:35

henny_w schreef:
papagroom schreef:
Het deel aan glyfosaat dat niet door de plant wordt opgenomen wordt afgebroken in ampa's...dit zijn neurotransmitters...bijzonder slecht voor het milieu, en voor je paard...
Dit spul komt ook in het oppervlaktewater terecht en richt daar onherstelbare schade aan op het waterleven...maar je kunt je voorstellen dat consumptie van dit water op de langere termijn voor je paard ook niet goed is.
Bewijzen heb ik niet, maar wel het ernstige vermoeden dat veel vage klachten..waaronder jeuk..gerelateerd zijn aan consumptie van dit water.

Dank je papagroom voor je aanvulling :)
Ik denk dat diverse gifstoffen ook via regen op onze weilanden kunnen komen.

Diverse officiële onderzoeken hebben uitgewezen dat ook in Nederland een groot deel van de bevolking al Glyfosaat in hun lichaam heeft zitten terwijl ze nog nooit met Roundup gespoten hebben.
Gewoon omdat het niet meer van diverse voedingsmiddelen af te wassen is.

In deze link http://www.wanttoknow.nl/nieuws/monsant ... o-voedsel/ staat dat Monsanto zelf GMO voedsel weert uit hun bedrijfskantines.
Hoe merkwaardig?

Er wordt zelfs glyfosaat aangetroffen in moedermelk...en als er iets schoon moet zijn is het dat...verontreiniging door regen valt gelukkig nog al mee...warme lucht kan meer vocht bevatten als koude lucht...koelt warme lucht af, en stijgt de relatieve luchtvochtigheid boven de 100% dan ontstaat neerslag..tijdens de val door verontreinigde lucht kan die neerslag wel het een en ander opnemen...zo ontstaat bv zureregen...maar landbouwgiffen zitten niet in de lucht, en zullen zo dus ook niet op je gewas terecht komen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:37

Ik had hier goede verhalen gehoord over derfen.

Ik heb het geprobeerd omdat mijn paard dit jaar voor het eerst ondank de eczeemdeken magnesium en d itch poeder zijn hele hals heeft kaalgeschuurd en nu ook zijn hoofd vol korsten en plekken zit.

Hij vergaat echt van de jeuk.

Hij heeft ook cushing (3 weken bezig met prasend)en een super dikke vacht en zweet vaak.

Hij krijgt geen meusli meer maar pavo care 4 life en de helft minder krachtvoer.

Het wil maar niet minderen helaas.

Iemand nog een goede zalf of andere tip?

Hij heeft zelfs op zijn koker en een stukje daarvoor / onderbuik allemaal korsten nu.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:40

Wat eet je dier verder,staat het nog op gras?-
Die van mij ook nog veel jeuk hoor
maar bij hem komt het van het gras nu zit best veel suiker in :j
En ppid kan ook veel problemen geven,ook huidproblemen dach ik, he je al in het cushing topic gevraagd??

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:42

Nog niet. Kan ik nog doen. Thanks.

Gras was 2 uurtjes per dag en nu helemaal niet meer.(te nat)

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:46

D'amour heb ik vandaag half geschoren en zoals ieder jaar komen er wat kale plekjes uit. Langs haar manenkam en een paar aan de linkerkant van haar schouder. De jeuk is er nog steeds helaas, geen ergere reacties meer in de avond.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:50

Ik heb mijn exzeem deken vandaag geruild voor me Vliegendeken, dan ken exzeem deken even in de was, en staat nu onder 200 gram heel voorpluk en manenkam is er aan gegaan #BAALT

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 05:31