Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tylando schreef:Mag ik vragen bij wie van jullie de paarden op ijzers staan en bij wie niet. En de reden.
Vidar staat nu nog steeds op ijzers maar wil hem er zo graag weer af hebben. ..
_Jessica schreef:Ja ik heb vanmiddag toen ik bij hem was ook even een emotioneel momentje gehad, ik wist wel dat er ooit mindere tijden zouden komen waarin hij ziek zou worden of wat dan ook. Maar niet zo jong al.
tylando schreef:H
Maar.. had em na bevangenheid weer terug op ijzers gezet en durf hem er niet goed meer af te halen.
Daarvoor altijd met blote voeten gestaan .
Ben zo bang dat t aan cushing ligt dat hij op ijzers moet blijven
_Jessica schreef:Het is 24/7 op het land zonder mogelijkheid hem op stal te zetten. Dierenarts zegt dat het absoluut niet aan te raden is hem daar te laten gezien er geen controle is op hoeveel hij binnen krijgt en hij al tekenen van hoefbevangenheid vertoont.
Opgezette nek en ze zag een verbrede witte rand op de hoefzool
Ik zou hem er graag laten staan, maar als dit meer risico's meebrengt voor zijn gezondheid is dit ook niet goed..
Jannepauli schreef:Zijn zowel de FF als de speedibeet nieuw voor hem? En dan stap je in één keer over van het oude voer?
Dat lijkt me niet verstandig - waarom ga je niet langzamer over, dus eerst nog het 'oude' voer vermengen met wat nieuw en dan in de loop van de dagen steeds meer nieuw toevoegen en meer oud voer weglaten?
Dat is sowieso beter voor z'n metabolisme/darmflora.
Mootje1980 schreef:Ik ben vandaag ook beginnen met de medicatie. Ben heel benieuwd.
Ik voer altijd een kg merriebrok van subli over de hele dag omdat ze het goed deed op wat extra eiwit. Maar het suiker en zetmeel gehalte is wel hoog. De ponybrok van subli heeft minder suiker en zetmeel maar ook iets minder eiwit. Hoeveel % eiwit per kg is raadzaam/nodig?
Zijn er hier ook subli SP gebruikers? Ze krijgt dit al een half jaar. Kan ik dit blijven doen of is speedybeet echt beter?
Kan ik gewoon blijven rijden/longeren ni ze net start met de pillen?
Lifeforhorse schreef:Update over de eerste dag voeren (gister)
Zijn eetlust is gedaald. Hij eet heel langzaam,
(De FF alleen eerst in zen bak gedaan, ) at hij echt enorm langzaam heb toen even later de speedibeet erbij door gedaan met nog wat extra FF hij eet tussendoor eerst hooi.. en drinkt bij het eten van de FF en speedibeet heel wat, het andere paard wat naast hem op stal staat knoeit enorm met der bix en alles lag dus (zoals gewoonlijk buiten der stal op de grond) na bijna een uur gewacht te hebben moest ik toch echt de staldeuren weer open doen en weggaan.. (had die nog niet alles op) en hij kwam uit zijn stal en ron als een wilde naar zijn buurvrouw en begon daar het biks van de grond te eten . Dus aan zijn eetlust zou het vast niet liggen... hij lust de FF wel had hem smiddags al 2 handjes gegeven, en wat de speedibeet betreft (voordat ik het in zen bak gooide at hij ook uit de emmer het ) maar zodra hij op stal staat heeft hij enkel oog voor het biks van de buurvrouw) en aangezien dat ze 24/7 buiten staan en alleen hun eten op stal krijgen,kan ik geen uren gaan wachten totdat hij zijn eten op heeft...