Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:08

ohhh jee ben vandaag naar het strand geweest met me poon, want mijn vriendin had gebeld met dierenarts in omgeving en dunea gebeld, en alles was vrijgegeven dus wij hup heel blij naar het strand, wij hebben meer paardjes gezien ook met de kar! snap er niks meer van! :?

EllaBellaah

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:10

Hoezo snap je dat niet?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:14

Dat is wel vreemd dat ze tegen iedereen iets anders zeggen.. Nou fijn dat jullie in ieder geval van het strand hebben kunnen genieten. :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:35

Hier ook nog alles ´dicht´ voor vreemden.. alles is wel vrijgegeven, maar hoe betrouwbaar is dat terwijl er geen meldplicht is!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:38

joyce_eddy schreef:
Hier ook nog alles ´dicht´ voor vreemden.. alles is wel vrijgegeven, maar hoe betrouwbaar is dat terwijl er geen meldplicht is!

Dan kun je voortaan beter altijd op het erf blijven en er nooit meer vanaf komen en geen vreemden meer toelaten, want er is altijd wel ergens een besmettelijke ziekte.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:49

Hier alles weer open! Ben er wel blij mee. Ga pas half April weer een keer met mijn paard op pad.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:49

Marije_jiplover schreef:
joyce_eddy schreef:

Dan kun je voortaan beter altijd op het erf blijven en er nooit meer vanaf komen en geen vreemden meer toelaten, want er is altijd wel ergens een besmettelijke ziekte.

Inderdaad, en zelfs Rhino kan je paard elk weekend op concours mee besmet raken.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:50

Bij ons is het tot het weekend sowieso dicht wat ik begrepen heb.
Ik mis het buitenrijden en al helemaal met dit mooie weer!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:57

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:17

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:19

Remember schreef:
Phia, rhino is er ALTIJD dus als je geen risico wilt lopen zet je je paard aan huis, startkaart opzeggen en zorgen dat hij nooit meer contact met een vreemd paard heeft. En dan maar hopen dat hij het virus niet latent heeft en dat bij lage weerstand tot uiting komt.

Edit, lees en huiver ;)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/18089469/

Mijn paarden staan aan huis, Ik heb geen startkaart. Ik heb wel een drachtige merrie staan. Vreemde paarden komen niet op mijn terrein en ik kom met mn paarden niet op andermans terrein.

Dat Rhino altijd op stal is weet ik al een jaar of heel veel. Ik heb heel wat uitbraken meegemaakt. Ik heb het gevoel dat de KHNS alles vrij heeft gegeven om financiele redenen voor de Indoor kampioenschappen. Bekende ruiters doen er mee, dus publiek en dat brengt euries in het laadje. Dat INDOOR maakt mij zorgen. Buitenrijden is geen probleem! Veel paarden in een kleine ruimte is wel slecht.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:21

Ik vraag mij eerder af waarom ze dat advies in de eerste plaats hebben afgegeven als Rhino ieder voor- en najaar voorkomt.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:22

PhiaBink schreef:
Ik heb het gevoel dat de KHNS alles vrij heeft gegeven om financiele redenen voor de Indoor kampioenschappen. Bekende ruiters doen er mee, dus publiek en dat brengt euries in het laadje.

Is het geen gratis toegang dan? Andere jaren altijd, dus ik zie, behalve consumpties, niet zoveel financieel voordeel voor de KNHS.
Bekende ruiters gaan kijken is altijd leuk :D

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:26

Bij alle evenementen waar mensen op af komen, komt er geld in het laadje binnen! O.a, Sponsors!!! zijn heeel belangrijk!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:51

onze stal is ook vanaf gister gewoon weer open..

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 01:53

Poiuytrewq schreef:
Bij ons is het tot het weekend sowieso dicht wat ik begrepen heb.
Ik mis het buitenrijden en al helemaal met dit mooie weer!

wij hebben gewoon al die tijd buiten gereden, daar er geen gevaar is, alleen als je met een ander paard in contact komt en dat doe ik sowieso nooit met vreemde paarden.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:17

realmagic schreef:
amanda2 schreef:
De duinen rond Wassenaar worden waarschijnlijk na het weekend weer opengesteld voor paarden door Dunea.

Waren die dicht dan?
waar kan je dat soort info vinden?

Dunea.nl of even bellen naar het nummer dat op de site staat.
Ik heb deze week gebeld.
Ook op teletekst heeft gestaan dat de duinen dicht waren.
:)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:30

Falona schreef:
Ik vraag mij eerder af waarom ze dat advies in de eerste plaats hebben afgegeven als Rhino ieder voor- en najaar voorkomt.

Door oa Hart vn Nederland en alle paniekelingen die het hebben escaleren.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:40

Bij mij op stal stal zouden ze vandaag ook weer open gaan. Toch maar niet, de stalhouder werd gisteren door de DA gebeld dat er 5 KM van ons vandaan de abortus variant is geconstateerd. Nu nog voorzichtiger, nu het zo dichtbij is!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:52

xNicolx schreef:
Bij mij op stal stal zouden ze vandaag ook weer open gaan. Toch maar niet, de stalhouder werd gisteren door de DA gebeld dat er 5 KM van ons vandaan de abortus variant is geconstateerd. Nu nog voorzichtiger, nu het zo dichtbij is!

die zal er altijd zijn... en als je daarvoor je stal op slot gaat houden kun je wel het hele jaar dichtblijven... het ging hier alleen om de neurologische tak van het virus.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:57

knollentuin schreef:
xNicolx schreef:

die zal er altijd zijn... en als je daarvoor je stal op slot gaat houden kun je wel het hele jaar dichtblijven... het ging hier alleen om de neurologische tak van het virus.

Sorry ben niet helemaal volledig geweest en krijg nu net meer info.
Het is zeker de abortus variant en mogelijk de neurologische. Dit wordt nog onderzocht.
Als het abortus variant is gaat alleen dat bedrijf dicht en mogen de rest van de stallen weer open.
Maargoed ik dacht dat het ook kan muteren?

Toch vind ik het wel grappig, in het begin van het topic vroeg ik of ik in het bos kon rijden toen Rhino op 50 KM afstand was, nou dat was echt not done en nu zeggen mensen 'die zal er altijd zijn'.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:12

ja, het ligt er maar net aan van wie je antwoord krijgt denk ik... mensen die een verhaal van een ander aannemen terwijl het verhaal niet klopt omdat t verkeerd opgepikt is is de grootste veroorzaker van alle paniek denk ik. neem dus niet alles aan van de eerste de beste maar zoek het na. en soms zijn de mensen die overkomen als alleswetend nog zo alleswetend niet.
nee het virus muteerd niet... er staan in dit topic meerdere keren artikelen waarin je kan lezen hoe het precies in elkaar steekt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:26

Ik heb ook nog steeds het idee dat de maatregelen te snel ingetrokken zijn. De 3 weken na de laatste uitbraak zijn nog lang niet voorbij en dan wel weer wedstrijden houden. Ik snap het niet meer, toch de commerciele belangen?

Nicol ik duim dat het niet zo is, maar aan de andere kant zal het msschien mensen nog even wakkerschrikken dat het nog niet over is.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:31

xNicolx schreef:
Sorry ben niet helemaal volledig geweest en krijg nu net meer info.
Het is zeker de abortus variant en mogelijk de neurologische. Dit wordt nog onderzocht.
Als het abortus variant is gaat alleen dat bedrijf dicht en mogen de rest van de stallen weer open.
Maargoed ik dacht dat het ook kan muteren?

Toch vind ik het wel grappig, in het begin van het topic vroeg ik of ik in het bos kon rijden toen Rhino op 50 KM afstand was, nou dat was echt not done en nu zeggen mensen 'die zal er altijd zijn'.

Mutatie kan alleen plaats vinden in het besmette paard. Dat is ernstig als het van de verkoudheidsvariant muteert naar de neurologische variant of abortus. Andersom heeft een paard met neurologische verschijnselen of die aborteert 99% altijd eerst het verkoudheidsvariant mee genomen. EHV-1 begint namelijk met verkouden worden, EHV-4 daarin tegen is alleen verkoudheid. Gelukkig is er ook nog een 2 3 en 5 variant dus dat is om het makkelijk te maken