Canjer: De lange weg naar herstel !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Re: Canjer: De lange weg naar herstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:35

slimmerik schreef:
Er is een grote kans dat er nooit meer haar terugkomt, echter dit is niet zeker.

Ik heb eens een bont paard gezien met ernstige fytofotodermatitis. Hele plakken huid met haar en al (de witte gedeelten van het bonte paard) waren eraf gevallen. Het heeft heel lang geduurd, maar het haar is uiteindelijk wel terug gekomen. Dus voor Canjer is er ook nog hoop dat hij niet zijn hele leven met kale onderbenen hoeft rondlopen Knipoog

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:43

Volgens mij gaat het hier niet zozeer om de natuurlijke kleur, maar de witte huid, die afgestorven is, en de huid die dusdanig beschadigd is dat die alsnog af zal sterven. Het gaat sowieso niet om de kleur van de haren, maar om de huid die dus af aan het sterven is (wat niet kleurgebonden is).

Hoewel het heel interessant is te weten welke huidskleur een schimmel heeft, gaat dit topic om het herstel van Canjer, niet om kleur genetica Knipoog Hoewel de uitleg op zich heel erg gewaardeerd wordt, lijkt het me, vooral gezien het aantal topics dat al gesloten is vanwege offtopic etc., beter dat we dit soort dingen in een gespitst topic bespreken, of via pb

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:50

Sorry, zal er om denken.

Wat ik me wel afvraag: is er al een definitieve diagnose gesteld wat betreft het loslaten van de witte huid van de benen. Als het wel fytofotodermatitis is, zou het toch ook te maken kunnen hebben met innemen van giftige planten, of dat de benen van Canjer in aanraking zijn geweest met giftige planten.
Heb even op internet gekeken en vond dit zinnetje:

Phytophotodermatitis (PPD) is een acute ontsteking van de huid als gevolg van contact met bepaalde planten en de daaropvolgende blootstelling aan zonlicht. Deze ontsteking van de huid gaat meestal gepaard met blaren en komt in de zomer regelmatig voor.

Gaat niet specifiek over paarden, maar het principe is volgens mij hetzelfde.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:04

hèhè, ben weer een beetje bijgelezen.
Wat super om te lezen dat hij zo goed gaat.

maar helaas voor mij, kan ik de foto's niet zien, zijn die verwijderd van de site?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 13:23

Ik kan de foto's van pagina 23 ook niet zien. Misschien wil Jolliegirl ze nog een keer plaatsen?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:29

Nadita: Volgens mij is er geen definitieve diagnose gesteld. Het kan iets te maken hebben met de lever, maar het kan ook iets anders zijn. Omdat het onduidelijk is wat het precies is, gaat PVD nu verder met ab, tot er geen huid meer afsterft, hierna kan het ingezwachteld worden zodat het ook steriel blijft, goed kan genezen en Canjer ook niet aan zijn benen kan schuren.

Tenminste, dat is wat ik mee heb gekregen Lachen

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:42

hallo,
ben even niet geweest en vind het erg fijn dat de updates dan ook in het onerschrift staat van de TS!
heb weer goede updates gelezen. en tja, dat er misschien nooit meer haar op komt, als dat het ergste is..als het verder maar goed komt met canjer!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:45

Zo te horen gaat het weer de goede kant op! Ik ben benieuwd of de leverproblemen nog wat zullen verbeteren....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 14:00

OMDAT DE FOTO'S VAN PAGINA 23 HET NIET DOEN, DEZE HIER NOGMAALS:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Diana met veulen:

Afbeelding Afbeelding

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:11

Is het niet gewoon vreselijke mok wat hij daar heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:16

Klara16 schreef:
Is het niet gewoon vreselijke mok wat hij daar heeft?

Nee, dat is het niet. Er is in dit topic al diverse keren uitgelegd wat het wel is...

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:23

Jeetje ziet er naar uit maar volgens mij is het wel gunstig dat de viezegeit eruit loopt of niet ?

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:34

Het ziet er inderdaad niet uit... Het lijkt wel alsof hij daar gevild is ofzo, bestaat er een kans dat zich wildvlees gaat vormen of kan dit niet?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:34

Brrr....
die voetjes doen me bijna pijn als ik ernaar kijk.

Heel veel succes voor de mensen die zo met hem begaan zijn en druk in de weer om Canjer te helpen!!!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:41

bedankt voor de foto's slim
maar waren er niet ook foto's van zijn hoofd en zijn buik? Bloos

christina10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:59

Wat zien die voetjes eruit zeg! Heb alleen even 1 vraagje: Ik zie echt wel heel veel verschil met de voetjes van canjer op de foto's uit het begintopic? Daar lijkt hij toch echt gewoon alleen maar gladde donkere voeten te hebben en hier heeft hij zwart/witte voeten met wel heel veel haar?? Verward

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:05

zoals te zien zijn dit ACHTERBENEN. Knipoog en die worden op de eerste foto's niet gezien, beter kijken christina10. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:05

UPDATE:

Citaat:
Vandaag nog zal een zeer uitgebreide fotoreportage worden geplaatst van Canjer. Op de foto's zal Canjer volledig te bekijken zijn en bovendien zullen ook zijn behandelaars te zien zijn op de foto!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:06

Ben ook een stille meelezer en wil potverdikkie heel veel sterkte wensen met wat er nog mag komen. Ik vindt zo wie zo dat je het super doet allemaal.
Maar denk je wel om jezelf? Vraag hulp wanneer je het niet meer denkt te redden.

Misschien een vreemde optie hoor maar hoe denk je over een bloedzuiger?
Ik heb gehoord dat deze het aangetaste vlees, etter ( alles wat niet zuiver is ) aanpakken. Het gezonde laten ze zitten. Als ze volgegeten zijn laten ze los.

Ik reed vrijdag naar mijn werk en dit kwam ineen keer in me op. Dan hoef je niet te smeren met middeltjes, andere middeltjes toe te dienen enz enz. Dit is puur natuurlijk.
Ik zal eens kijken of ik er een beetje informatie over kan vinden.

christina10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:07

Ik zie hier zo te zien 3 benen..vind het wel heel frappant dan dat er aan 3 benen witte sokjes en veel haar zitten, en aan precies 1 niet...apart beestje, of heel aparte kruising! Knipoog

paddington

Jeetje ben ff onder de indruk van de foto's...
Maar er zit wel beetje schot in de zaak dus goed bezig dames OK dan!

rockwitch

Op de eerste foto's zie je zijn voorbenen geloof ik alleen maar, omdat er toen is besloten de slechte benen niet erop te zetten vanwege het feit dat ze nogal schokkend waren. Tenminste zoiets was het geloof ik.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:09

christina10 schreef:
Ik zie hier zo te zien 3 benen..vind het wel heel frappant dan dat er aan 3 benen witte sokjes en veel haar zitten, en aan precies 1 niet...apart beestje, of heel aparte kruising! Knipoog

Of jij kijkt met een half oog, en wil graag iets vinden om te zorgen dat we denken dat het nep is? Mag je rustig toegeven hoor, als je zo graag wat aandacht van ons wil, wil ik best even met je praten over pb hoor! Ach gut
Laatst bijgewerkt door MDJ op 20-07-08 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Ben benieuwd naar de foto's! Lachen
Sorry dat mijn foto's het schijnbaar niet doen... bedankt voor het herplaatsen slimmerik.
ik zal eens kijken wat er aan de hand is Lachen

je ziet al zijn benen op de foto rockwitch, oke 3 van de 4 geloof ik?

Storm

Christina, dat dacht ik eerst ook, maar omdat Canjer die wonden heeft zijn zijn benen helemaal opgezwollen, daardoor lijkt het sokje dat hij heeft nog groter (en het been lijkt bijna een tinkervoetje), maar dat komt door de Einschuss, het voetje wat je op de 1e pagina ziet, is het enige voetje wat niet aangetast is.