Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ireen_ schreef:Luna ziet er ook goed uit!
Ik heb ook eens wat foto´s van Evita naast elkaar gelegd, leuk om het verschil te zien!
Maart 2008, voordat we met pergolide begonnen.
Mei 2008, 4 weken aan de pergolide. De krullen zijn weg, maar in plaats daarvan witte haren. Ze heeft nog wel een wat afwezige blik in haar ogen.
Juni 2008, 3 maanden aan de pergolide. Wat vooral opvalt is dat haar spieren weer terugkomen, zonder dat ze meer werkt of traint! Helaas slaat ze van de ene kant (te mager) weer wat door naar te vet, ze heeft weer een dikke manenkam.
fargo schreef:Esther: mijn post is absoluut niet bedoeld als kritiek hoor! Zeker niet, iedereen doet zijn best voor zijn of haar paard en kent zijn paard het beste. Ik probeer alleen mee te denken omdat je soms een beetje tegen de bierkaai werkt en dan kan magnesium gewoon erg helpen.
fargo schreef:Ireen: krijgt evita ook magnesium? Dat kan behoorlijk werken tegen zo'n harde vette manenkam namelijk.
Fijn dat ze er zo goed uitziet zeg! Een behoorlijk verschil ook hè?
Esther: mijn post is absoluut niet bedoeld als kritiek hoor! Zeker niet, iedereen doet zijn best voor zijn of haar paard en kent zijn paard het beste. Ik probeer alleen mee te denken omdat je soms een beetje tegen de bierkaai werkt en dan kan magnesium gewoon erg helpen.
Vasko: succes met de supplementen, ga je ook nog verder met het onderzoeken van cushing en het behandelen? Of ga je dit eerst afwachten?
Luna ziet er echt goed uit op de rijfoto; wel onwijs vervelend dat ze weer zere en warme voeten heeft. Getver.. Wat krijgt zij op dit moment eigenlijk aan supplementen e.d.?
Zo blijven we wel bezig met onze paarden he? Vandaag was ik behoorlijk ongerust over de regen en willy maar hij zag er prima uit vanavond; wel even extra echinea gegeven, kan nooit kwaad om hem een beetje te boosten bij deze gekke regenbuien.
EstherHegt schreef:fargo schreef:Esther: mijn post is absoluut niet bedoeld als kritiek hoor! Zeker niet, iedereen doet zijn best voor zijn of haar paard en kent zijn paard het beste. Ik probeer alleen mee te denken omdat je soms een beetje tegen de bierkaai werkt en dan kan magnesium gewoon erg helpen.
OK, ik reageerde misschien wat kribbig, magnesium krijgt ze ook niet meer dat kreeg ze wel maar het probleem is dat ze nu alle voedsel wantrouwt. Alleen gras en hooi wil ze nog. Geen brok, appel, wortel, musli, slobber etc. Het is echt onmogelijk haar iets van voer te geven. Ik krijg nu van iemand zodra ik haar weer aan het eten heb natuurlijk, een spray dat over voeding kan en wordt gebruikt bij paarden die heel slecht eten en de smaak van de medicijnen maskeert. Het wordt ook wel gebruikt om de smaak van Buut te maskeren. Eerst meot het wantrouwen naar voedsel opgelost worden voor ik uberhaupt iets kan toevoegen aan het voedsel. Misschien had je er overheen gelezen dat dat voedsel geven juist het probeem is waaardoor ik haar niets kan geven.
Ireen_ schreef:Esther, weet je hoe die spray heet? Zou misschien ook wel een oplossing zijn voor Evita bij andere medicijnen.. Ik had er nog nooit van gehoord.
onne schreef:@ EstherHegt, zou het misschien wat zijn als je wat brokjes op het gras legt ?