[INFO] Luchtzuigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: centraal topic over luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 22:29

Hoe oud is het veulen?
Ik vind het wel veel krachtvoer nl.

berijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 23:35

het veulen is een ihw (groninger) hengst van 1/2 jaar oud. Bij de fokker kreeg hij `s ochtends en `s avonds 1 kilo veulenbrok en 1/2 kilo muesli. Ik heb dat veranderd in hetgeen hierboven beschreven staat. Zal even een foto bijplaatsen van hem zodat je een beeld erbij hebt:

Afbeelding
Zoals je kan zien is hij niet bepaald dun hihi mar hij hoort natuurlijk wel wat grover te zijn als kwpn veulens (maar dat spreekt voor zich denk ik...)!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 23:50

Hmm ik heb drie gelders (rytipische) veulens gehad die stevig aan de maat waren. Maar ik gaf al half om half (onderhoudsbrok en veulenbrok). En geen muesli. Wel veulenvitaminen bij (vanwege de botontwikkeling). Verder onbeperkt hooi en gras.

Hij is niet mager, maar de vacht kan vertekenen. Leuk paard wordt dat.

berijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 09:33

Bedankt voor je antwoord anya. Vanwaar eigenlijk half om half en geen muesli? Mij leek muesli beter als zoveel pure krachtvoer maar dit is pas ons eerste veulen dus de ervaring op dat gebied moet nog komen haha. Zou ik ook bepaalde vtamines moeten toevoegen? Bedankt voor het compliment, we zijn er zelf ook erg gek mee!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 10:05

Ik heb een merrie van nu 9 maanden die luchtzuigt en zelf op haar vriendin d'r schoft zuigt ze verder doet ze het super goed, ik denk dat ik ook de maagcompositum ga proberen, zijn dat druppels?

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:32

Mijn pony deed het altijd héél erg..
Helaas moet hij wel een band om..
Toen ik hem maagcompositum ben gaan geven, is het een heel stuk minder geworden. Nu kan hij gerust een uur zonder band staan en hij doet het niet meer. En normaal stond hij dan zich echt helemaal stoned te zuigen. Slapen

berijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:11

star star: waarom MOET hij een band om? Misschien kan je wat teruglezen in dit topic. Daar vind je genoeg redenen om je pony geen band om te doen!!

Ullaatje: het is een poeder.

ShadowMerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:28

Hoi,
wat is maagcompositum?
en is het duur?

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:34

cano schreef:
star star: waarom MOET hij een band om? Misschien kan je wat teruglezen in dit topic. Daar vind je genoeg redenen om je pony geen band om te doen!!

Ullaatje: het is een poeder.

Dat weet ik allang hoor..
Maar hij staat op stal waar ze het niet graag hebben..
Ook doet hij dan gewoon NIKS anders meer!
Hij krijgt er ook een slechte rug van, nu hij het bijna niet meer kan/doet,
zie je het weer weg trekken.
Over tijdje komt hij bij mij thuis, gaat zijn band af en zorg ik gewoon dat er geen plekje meer is en alle nodige veranderingen, dat is echt veel beter voor hem.

berijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 15:44

dat klinkt goed starstar! Veel plezier met je pony aan huis! Is erg fijn, kan ik tegenwoordig uit ervaring vertellen Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:40

Vind ik ook Starstar Lachen Is véél beter als hij bij jouw thuis zou komen staan.
Ik voer nu trouwens ook Muesli bij, dat zou beter zijn voor de vertering enz. en merk het na 1x voeren al ! Niet gezogen na het eten ... Haha!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:27

ShadowMerel schreef:
Hoi,
wat is maagcompositum?
en is het duur?

Dat is een poeder, en kost 35 euro voor een emmer.

kijk even op www.paardendrogist.nl

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:26

Mocht iemand interesse hebben heb nog een emmer pronutrin staan:
viewtopic.php?f=63&t=723183

Kom 31 maart ook naar de HK van het NMPRS in Bunschoten op stal groenedaal, misschien dat iemand het daar wil ophalen als Purmerland te ver is.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:59

Ik heb een vraagje/probleem

Ik verzorg nu 1,5 jaar een fjorden ruin van bijna 14
Nu valt het mij (en ook degene die de paarden voert) steeds vaker op dat hij na zijn biks of na een snoepje steeds aan zn boxwanden likt en zijn tanden erop zet..
Hij doet dit echter alleen na een snoepje of biks en niet na het kuil/hooi etc. eten.

Hebben jullie misschien tips/ideeen om dit tegen te gaan?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:04

eempiej schreef:
Ik heb een vraagje/probleem

Ik verzorg nu 1,5 jaar een fjorden ruin van bijna 14
Nu valt het mij (en ook degene die de paarden voert) steeds vaker op dat hij na zijn biks of na een snoepje steeds aan zn boxwanden likt en zijn tanden erop zet..
Hij doet dit echter alleen na een snoepje of biks en niet na het kuil/hooi etc. eten.

Hebben jullie misschien tips/ideeen om dit tegen te gaan?

even het topic door lezen. staat veel in. zuigt hij ook lucht??

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:42

Ik voer nu toch ook al zeker een maand musli maar ik merk echt geen enkel verschil

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:32

ullaatje schreef:
Ik heb een merrie van nu 9 maanden die luchtzuigt en zelf op haar vriendin d'r schoft zuigt ze verder doet ze het super goed, ik denk dat ik ook de maagcompositum ga proberen, zijn dat druppels?

Is dit zo'n middel dat de drang tegen gaat maar waardoor het paard zich depressief gaat voelen? Verward Die is er namelijk wel 1 maar of het deze is weet ik niet zo zeker..

Uriel_Koska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:39

Ik had een vraagje:

Neemt een 5,5 jarige paard luchtzuigen over? Als ie tussen 2 luchtzuigers staat?
Overdag staat ze dan in een paddoc en s'nachts in stal.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:51

Nee, dat neemt hij niet over. Hoogstens kan het zijn dat hij nu in dezelfde omstandigheden komt als die luchtzuigende paarden en door dus die omstandigheden gaat luchtzuigen.

Ik heb wel even een vraagje: Mijn Fjord krijgt sinds een maand pulp bijgevoerd, omdat hij niet zo mooi in zijn vacht zit. En ik heb hem sindsdien eigenlijk niet meer zien zuigen (en hij zit nu ook beter in zijn vacht)... Zou het door het pulp kunnen komen of is het gewoon toeval?

Uriel_Koska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:25

Oké en het licht niet aan de omsatndighededn hoor.. Want ze hadden het al voor ze op de stal gingen staan waar ik sta..

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:33

Dan is de kans héééél klein dat ze het overnemen Lachen Of er moet wat gebeuren..
Kan het niet zijn dat je fjord zich niet lekker voelde, buikpijn etc dus niet gezond was, daardoor een slechte vacht was en door de pijn of dergelijke ging zuigen. Het nu beter is mooier in de vacht komt en geen pijn meer heeft dus niet meer zuigd.? Ik weet het niet hoor..Het is een theorie Knipoog Komt mis ook wel door de pulp Lachen

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:07

milou123 schreef:
Dan is de kans héééél klein dat ze het overnemen Lachen Of er moet wat gebeuren..
Kan het niet zijn dat je fjord zich niet lekker voelde, buikpijn etc dus niet gezond was, daardoor een slechte vacht was en door de pijn of dergelijke ging zuigen. Het nu beter is mooier in de vacht komt en geen pijn meer heeft dus niet meer zuigd.? Ik weet het niet hoor..Het is een theorie Knipoog Komt mis ook wel door de pulp Lachen

Ja, aan zoiets zat ik ookal te denken. Maar ik denk ik vraag het even na, misschien weet iemand wel toevallig er iets over. En misschien heeft iemand anders er ook iets aan.
Maar bedankt iig voor je antwoord!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:06

milou123 schreef:
Is dit zo'n middel dat de drang tegen gaat maar waardoor het paard zich depressief gaat voelen? Verward Die is er namelijk wel 1 maar of het deze is weet ik niet zo zeker..

Het enige middel wat drang tegen gaat en waar ze depressief van gaan voelen is volgens mij een antiluchtzuigband.
maagcompositum is speciaal voor de maag. het beschermd de maagwand en neutraliseerd het maagzuur.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:07

Oke Lachen dankjewel, en nee het was niet de band maar 1 of ander middel..

xLadieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:21

Heey,,
Ik had net al reacties gehad op mijn topic over het paard dat ik ga kopen en aan luchtzuigen doet.
Werkt maagcompositum goed?
Want van die luchtzuigband ben ik geen fan, staan ook veel 'enge' verhalen van op het internet en veel negatieve dingen.
Dus ik wil straks eerst even aankijken als het paardje naar mij toe komt. Dan krijgt ze veel weidegang met een inloopstal.
Op stal zetten willen wij echt alleen doen als het heel slecht of heel koud weer is.
Dus ik wil kijken omdat ze daar op stal staat en een goede 5uur weidegang heeft en omdat haar eigenaresse weinig tijd heeft wil ik aankijken of ze het wel doet als ze hier een groote weidegang krijgt. Ze staat dan samen met 4koeien. Maar het is een hele grote wei dus genoeg plek voor haarzelf denk ik zo.
Nu vraag ik mezelf af mocht extra beweging en weidegang niet helpen of jullie goede ervaringen hebben met maagcompositum?

Haha!