Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 09:12

@fique: dan zou je het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben.

@wendy: mooi winters plaatje, maar ik zie toch liever een zonnetje zoals bij Lau :)

Hier vanochtend weer een knisperige zandbodem, maar ik had hem gisteren nog handmatig glad getrokken, dus de ergste kuilen waren dicht.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 09:50

8nnemiek schreef:
Bedankt voor alle lieve berichtjes. Het wordt echt wennen, na meer dan 20 jaar routine, nu ineens een lege wei..

Ellepel, wat fijn dat Kelly weer oké is!

Lastig, missende dekens.. scheelt wel dat het vooral koud wordt en niet heel veel gaat regenen.

Hee veel sterkte Annemiek :knuffel:

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 10:35

Wat een verschil met weer op die foto’s.

Hier mijn paard onder 300 gram gezet, het is koud en ze stond niet warm onder de 200 gram. Wel een beetje aangekomen dus het voer gaat goed de goede kant op, aankomend week even kijken hoe het dan is met het gewicht en of het nog omhoog moet.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 10:50

Wat een verschil qua weer zeg. Ik vind sneeuw zo heerlijk <3 moet zeggen dat ik ook echt geniet van die knisperende vrieskou, heerlijk fris.

Mijn paard staat nu al een week onder 400. Dat was eigenlijk uit nood, maar nu het zo koud is durf ik haar niet terug te zetten naar 300 gram. Met een beetje geluk kan het eind volgende week wel als de temperaturen weer wat gestegen zijn.

Tancreda, hoe gaat het vandaag met je paard en de proppen?

Fique, er al achter of je paard toch gaat liggen in haar stal? Ook geen krullen gezien aan haar buik?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 11:19

Ik wilde net hooi gaan halen start de auto niet ;(
Toch wel balen als je nog maar één baaltje heb liggen :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 11:48

Oh wat balen, accu opladen met een andere auto of wegenwacht? Hopelijk is het snel opgelost en kun je het toch ophalen.

Hier net psylliumzaad besteld, was bijna op voor de volgende ronde, altijd fijn om het op voorraad te hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 11:54

De accu staat nu te laden, maar dat gaat wel een paar uur duren... andere auto is een 'nette' auto daar gaan geen balen hooi in (passen wel, maar schoonmaken duurt dan langer als het halen :D )
Accu is van 7-21 dus misschien kan die sowieso beter vervangen worden. Ik rij al niet zoveel (soms staat ie weken stil) en vorige winter gaaf hij ook al problemen.

Psylliumzaad heb ik tijd terug een 25 kg zak van gekocht, dus die gaat wel even mee. :)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 12:08

Ja, niet veel rijden, kou en wat ouder zijn, is het recept voor een niet startende auto. Wij hebben een autobedrijf en vanaf de eerste echte kou rinkelt de telefoon voornamelijk voor niet startende auto’s en de wielenwissel :+

Overstarten, laten lopen en maandag even je garage bellen. Weet je zeker dat ie daarna weer fijn zal starten ondanks de kou.

Kan je achter de nette auto geen trailer hangen om je balen op te halen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 12:47

Die is elektrisch en kan niets trekken én we hebben geen trailer.
De accu staat nu braaf te laden, maar als ie vandaag niet meer vol raakt, dan kan ik hopelijk een baaltje van de buren lenen tot ik maandag weer kan halen.
Dan is een schuur vol toch wel een voordeel ipv elke keer 8 baaltjes halen :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 12:53

Ik heb geen auto,als ik hooi hebben wil dan komen ze het gelukkig wel brengen :j
Hier ook prachtig winterweer, word er helemaal blij van :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 13:18

Ga je dan eerst kijken hoe de kwaliteit is ?? Want ik heb al meerdere keren mijn neus gestoten met een slechte partij, dus zonder eerst een proefbaaltje doe ik dat niet meer.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 13:43

Ja kan ik me voorstellen,maar gelukkig heb ik niet zo vaak wat nodig.
Dus dat scheelt weer.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 15:48

EvaC schreef:
Fique, er al achter of je paard toch gaat liggen in haar stal? Ook geen krullen gezien aan haar buik?

Nee nog niet

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 16:03

DubbelFun schreef:
De accu staat nu te laden, maar dat gaat wel een paar uur duren... andere auto is een 'nette' auto daar gaan geen balen hooi in (passen wel, maar schoonmaken duurt dan langer als het halen :D )
Accu is van 7-21 dus misschien kan die sowieso beter vervangen worden. Ik rij al niet zoveel (soms staat ie weken stil) en vorige winter gaaf hij ook al problemen.

Psylliumzaad heb ik tijd terug een 25 kg zak van gekocht, dus die gaat wel even mee. :)

Er zijn hooi zakken waar volle balen in kunnen. Wist ik niet toen mijn paard koliek had en op hooi moest dus onze kofferbak was flink vies geworden, maar kreeg het later te horen bij de winkel waar ik het haalde.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 16:35

Ja ik heb ook van die hooitassen! Ik stoomde mijn hooi thuis en sleepte elke dag netten heen en terug van huis. Geen zin in een hooiauto, dus die zakken gekocht. Ideaal!

Proppen lijken wel wat minder :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 16:36

@C_arola: goeie van je +:)+
Ik heb nog ergens een oude tuinkussen'hoes' van Ikea liggen, daar moet ook wel een baaltje in kunnen.
Maar hij staat ondertussen te laden, maar dat gaat dus nog wel een paar uur duren.
Overigens kwam ik er ook achter dat de achterklep ook niet meer open wilde... toch vervelend als die vol hooi ligt }>
Ik van binnenuit het handeltje 'gekanteld' en toen was de klep los, maar daar heb je dus weinig aan als die vol met hooi ligt 8-)
Dus ik heb nu een MacGyver-constructie met een touwtje om het handeltje via een een paar ringen in de vloer naar de zijdeur en dan kan ik vandaar het handeltje omhalen en vervolgens de deur open doen.
Zonder hooi werkt het 8-) .... maar het blijft een gok natuurlijk.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 12:50

Wind, kou en ze had honger = wild := :))

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 13:00

Haha wat een gekkie _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 13:04

Dat heet 'even uit je panty gaan' :D
Zo leuk om te zien... zolang ze het niet tijdens een wandeltje doen 8-)

Ik was iig blij dat Boon zich gisteren tijdens een wandeltje netjes gedroeg, zelfs toen we de groep van Willem (Mill Ranch) tegen kwamen terwijl die net gingen oversteken (in draf de weg over, weg van je paard)...

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 13:25

Tancreda4 schreef:
Wind, kou en ze had honger = wild := :))

[ Video ]

Heerlijk!!! :D

Ik had de drie heren precies zo op de paddock. Hield ff m'n hart vast maar het ging goed gelukkig.

Edit: excuus, ik zie dat dit een soort van 'besloten' topic is, wilde niet zomaar pardoes binnen komen vallen. Heb wel een oudje van bijna 22, dus kom af en toe op dit topic. :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 13:48

Met zo'n naam ben je altijd welkom.... krijg er wel meteen trek in :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-25 14:07

Zo, wat een sprongen! :):)

Sachertorte, je bent welkom hoor met je oudje.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 14:31

Zo die komt een eind van de grond zo!

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 14:35

Dank jullie! Lees graag jullie ervaringen en tips mee, heel erg handig!

DubbelFun schreef:
Met zo'n naam ben je altijd welkom.... krijg er wel meteen trek in :D

Hahaaa! :Y)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 14:36

Lekker fris! :):)

Dacht gooi de mijne ook even in de grote paddock gisteren maar die moest ik echt bijna in beweging duwen. Had er niet zoveel zin in. Maar het is ook koud en nat voor zijn artrose heupje.

Gelukkig slaapt hij nu wel eindelijk weer languit in het dikke vlas bed. Elk jaar als het zand te nat wordt heeft hij moeite met het terugschakelen naar het overkapte vlas bed. Vorig jaar sliep ie de halve winter op de stenen, echt vreselijk.. Terwijl hij dus gewoon een groot vlasbed heeft en nog een klein hoekje overdekt zand. Maar dat was beide niet goed genoeg of veilig genoeg voor hem. Gelukkig dit jaar weinig problemen. Heb hem verdacht op 1x op de stenen gelegen te hebben, maar nu zie ik elke keer zijn deken, hoofd, staart en benen onder het vlas zitten. <3

En welkom Sachertorte!